Mijn skoda RS eerste Skoda

Kippie-style

Forumguru
Goedenavond,ik ben nieuw hier op het forum heb gisteren mijn Skoda octavia RS opgehaald.
Ik ben wesley kom uit Rotterdam en ben 28 jaar.
Ik rijd al bijna 10 jaar Nissan en ben nu overgestapt op een VAG.Waarom ? Wilde een snelle sedan hebben en bij de jappen is dat er gewoon niet zoals bij de VAG auto's.
Heb gekeken naar golf 5 GTI en skoda octavia RS 1Z , maar de gold daar rijden er veel van en de skoda was niet rendabel geprijsd naar hoe de staat was.Dus verder gezocht en stond in Rotterdam bij de Honda dealer een Rode RS 1U met een lage km stand.
Dus erheen gegaan vrijdag en wezen kijken kreeg goed inruil en dag erna wezen proefrijden nou eigenlijk meteen verkocht.Dus gekocht en de volgende dag ophalen ivm wat spullen uit de oude auto halen.
Het is een mooie rode (strakke lak alleen een polijstbeurtje gebruiken maar dat doe ik regelmatig dus appeltje eitje) uit 2002 met 91000 km op teller auto is nieuw gekocht bij Rijnwoude en altijd in onderhoud geweest tot afgelopen dec nog beurt gehad bij 89000.
Hier de auto die ik ingeruild heb, waarschijnlijk door zijn km stand 225 naar de handel gegaan.
20130713_124027_zps7c4ddc02.jpg


20130713_123958_HDR_zps4608d5a1.jpg


En dit is hem dan geworden
IMAG2898_zpsfbf5cf4f.jpg


IMAG2897_zps47f46962.jpg


IMG-20130808-WA0016_zpsc9b29777.jpg


IMG-20130808-WA0014_zpsa8de3e0d.jpg


IMAG2891_zps5b3e83df.jpg


IMG-20130811-WA0000_zpsb9ee1d64.jpg


IMAG2914_zpsd666b21b.jpg


IMG-20130811-WA0005_zpsb368b1b7.jpg


Auto is verder nog origineel zit alleen een webasto HOTSHOT in voor verwarming van de ruitensproeiers ;)

Plannen zijn binnenkort de distributieriem te gaan doen alvorens met motorisch tuning aan de gang te gaan.
Dan motorisch eens kijken wat er mogelijk is en verstandig.
Auto voorzien van schroefset en nieuwe wielen deze wielen voor de winter gebruiken.

Gisteren al wel bi xenon ingebouwd ben niet gewend zonder te rijden.
En de pioneer avic x3 alvast ingebouwd de rest van de audio komt tzt.

En eens goed op dit forum struinen want van nissan weet ik alles maar dit is nieuw voor me.

gr wesley
 

CDK

Forumguru
Hoi Wesly,

Welkom op het forum, leuke intro heb je geschreven :) Veel plezier op het forum en met je nieuwe aanwinst toegewenst! Ga je deze ook weer zo pompen als je vorige?

Greetz Corné
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier Wesley!
Mooie Octavia I die je hebt aangeschaft. Ik zou (persoonlijke mening) er niet zo veel stickers opplakken want de Octavia I en dan zeker de RS is top om zo al te zien :D
Ben benieuwd wat je motorisch gaat doen
 

Cordoba

Forumguru
Welkom hier Wesley. Niet de eerste rode Octavia I RS, maar ziet er goed uit. Als je vergelijkingsmateriaal zoekt, kijk eens naar die van Mark (forumnaam Antera).
 

eddiea

Forumguru
Die auto ken ik. Is van de ouders van een maatje van mij geweest tot een jaartje of drie? geleden. Hou hem netjes en maak er niet zo'n sjonniebak van als die niksan. Veel plezier ermee!
 

Antera

Donateur
Kijk weer een rode rs op het forum. Van harte welkom en mocht je mee weten ben er al aardig in thuis in mijn eigen o1 rs ook rood en heb er al het nodige aan versleutelt aan vermogen, verlaging, elektronisch, koppeling enz enz

Kan je ook diverse zaken zoals verlaging uitlaat koppeling enz voorzien die bij het laten van chippen van de auto wel wel must is

Bij vragen mag je me altijd aanspreken. En misschien wel eens leuk ze eens naast elkaar te zetten.

Misschien wel zin om ook naar de tvs meeting te gaan
 

Kippie-style

Forumguru
Die auto ken ik. Is van de ouders van een maatje van mij geweest tot een jaartje of drie? geleden. Hou hem netjes en maak er niet zo'n sjonniebak van als die niksan. Veel plezier ermee!



De octavia zal niet worden zoals de nissan ;) daar was de lak wat slecht rondom helaas sinds ik hem gekocht had al, maar totale respray vond ik zonde en de stickers vond wel leuk voor even.

Wil uiterlijk redelijk standaard houden maar verlagen en andere velgen wil ik zoiezo.
Vind de lak in mooie staat alleen word die even goed proffesioneel gepolijst om de rode kleur maximaal terug te brengen, maar dat komt goed heb vakler rode autos gedaan.
En wil projectors in de koplampen laten bouwen door http://www.retrofitlab.com/ of zelf doen als het kan.

Kijk weer een rode rs op het forum. Van harte welkom en mocht je mee weten ben er al aardig in thuis in mijn eigen o1 rs ook rood en heb er al het nodige aan versleutelt aan vermogen, verlaging, elektronisch, koppeling enz enz

Kan je ook diverse zaken zoals verlaging uitlaat koppeling enz voorzien die bij het laten van chippen van de auto wel wel must is

Bij vragen mag je me altijd aanspreken. En misschien wel eens leuk ze eens naast elkaar te zetten.

Misschien wel zin om ook naar de tvs meeting te gaan



Had al uitgebreid je topic doorgelezen, die van jou is ook een mooie en de upgrades ook.
Ik ga eerst komende tijd kijken hoe het verbruik zich houd naar me werk zit bij de Marine en gestationeerd in den helder.Zoiezo wil ik laten chippen door JD weet alleen nog niet of ik meerdere aanpassingen erbij ga doen.
Zal eens kijken wanneer de tvs meeting is.

gr wesley
 

Kippie-style

Forumguru
Leuke plek om je verjaardag te vieren toch? :D
Welkom Wesly, perfecte voorstelling op het forum, vanaf de eerste keer goed! foto's incluis ;)

Even kijken hoe de planning loopt aangezien ik alleen de weekenden thuis ben.

Voorstelling had nog veel langer gekund :) maar dat wilde ik jullie niet meteen aandoen.

Vandaag eerste lange afstand gereden lekker rustig op de cruise met een gemiddelde over de rit met 6,7l/100.
Dus geniet er van en ook wel eens lekker om niet voor elke drempel te moeten kruipen ;)
 
Bovenaan Onderaan