Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?


  • Totaal aantal stemmers
    640

Altos

Banned
Ben ik nu van de weinige die een Corrida Red heeft gekozen?

14% 110PK Diesel

gr,

Jerry
Momenteel Octavia Combi DSG7 1.8 TSI

Wij wilde deze kleur eigenlijk meteen, tot bekend werd dat race blue nu ook op niet RS modellen besteld mocht worden. Maar we hebben nog tot op de laatste minuut zitten twijfelen en zelfs nog tot vlak voor de aflevering. Nu deze blauwe O3 bij ons al 10.000 km in gebruik is is wel de twijfel weg hahaha...maar vind Corrida Red wel nog steeds echt een mooie kleur hoor! veel plezier ermee!
 

Oogje

Senior Member
De mijne is vandaag besteld. Morgen ga ik op vakantie, dus bij terugkomst eens informeren naar de levertijd.
Het is een Black Magic EBL combi geworden, 2.0 TDI, chestnut brown aftermarket (niet via dealer, via de LM kostte het maar de helft) leder. Inclusief wat optiepakketten.
 

MaRco2

Forumguru
Sinds afgelopen dinsdagavond de blije eigenaar van een van de weinige nieuwe Octavia s Combi op de Nederlandse wegen.:) De bups komt in oktober/november op de weg.

1.4TSI Elegance Businessline met 18" Golus, Race Blue Metallic, reservewiel, afneembare trekhaak, luxe kentekenplaten, spatlappen voor en achter (mooi subtiel), rubber mattenset, wielsloten, Safety Pakket, Apple iPod control (wat ik ermee moet, geen idee), Introductiepakket Elegance II (Lane Assist... storing, DAB, bagagenettenset, 230V socket, Sunset, achterbank neerklapbaar vanuit kofferbak).

Verbruik tot op heden een meevaller: dinsdag gemiddeld 1:16,8, vandaag 1:15,6. Had op plm. 1:14 gerekend.
 

MaRco2

Forumguru
Lane assist "storing" ??

Schijnt altijd gewerkt te hebben, tijdens de aflevering stond in het display bij het inschakelen '' lane assist storing'' en dat is nog altijd het geval na een paar keer onderweg geprobeerd te hebben het in te schakelen.

Het is niet iets wat veel gebruikt zal worden (tenminste als het zo irritant is als bij de demo gereden SEATs Leon FR), maar wel een prettig idee tijdens de lange donkere rit met de caravan erachter binnenkort.

Kan niet ingeschakeld (vinkje activeren) worden, geeft dan deze melding.

Nog niet gehoord hoe het verholpen kan worden.
 

MaRco2

Forumguru
Veel plezier MaRco2 met je O3C, en weer een O3C op de weg eens kijken of ik ze kan spotten of dat ze mij spotten

Bedankt! Ik rij door het hele land heen, maar momenteel wat rustig met verre ritten.

Later vanmorgen in de regio Arnhem en doorgaans wel 1 a 2 keer per week in de Randstad.

Er komt nog belettering op de achterkant (normaliter de achterruit, maar de wisser pakt wel veel glas mee ivm krasjes tussen de letters in nog even bekijken): www.marotaxaties.nl is wel herkenbaar.
 

ertromp

Forumguru
@MaRco2:Dat is een mooie auto die je hebt! Ben benieuwd naar hoe je de O3 ervaart ten opzichte van de Outlander.

Verder zou mijn keuze het Race Blue zijn: wat een mooie kleur op de O3 :jaja:
 

MaRco2

Forumguru
Ik kan er nog niet zo heel veel van zeggen, heb nog geen 500 km gereden.

Maar: lekker stil, lijkt wat meer onderstuurd te zijn (had 255/35R20 sloffen), maar dat kan ook aan de nieuwe(!) CSC5 banden liggen, verbruik is extra leuk bij gematigd rijden (met LPG maakt de rijstijl niet zoveel uit, verbruikt toch veel), veel leuke gadgets, wel iets lager zitten qua uitzicht, schakelt wat hakeriger naar 2 en 3, ventilatieroosters achter zijn top (hondjes) bij hitte, verder een gevoel van thuiskomen, wat bij de Leon demo absoluut niet zo was (voelde en was erg krapjes en opgesloten).
 
Ik ben veroordeeld tot zwart (metallic) via de werkgever. Lijkt hier wel een begrafenisonderneming als je bij het bedrijf komt :)

Als ik een kleur mocht kiezen werd het zilver. Daar komen de lijnen echt mooi in uit.
 

MQB80

Nieuw lid
Kleurkeuze???
Ik zie op internet redelijk wat foto's voorbij komen van uiteenlopende kleuren voor de Octavia 3.
Identieke kleuren die door daglicht etc. onderling verschillen.

Voor mijn te leveren Octavia ben ik er eigenlijk nog niet uit wat een goede en mooie kleur is.
Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar de Plating Grey, maar is helaas niet meer bestelbaar.
De twijfel is er nog tussen de Cappuccino Beige of Topaz Brown.
De lokale dealer heeft helaas de Cappuccino niet staan, alleen op de Fabia combi en daarop vond ik hem erg tegenvallen.
 
Ik heb ook getwijfeld tussen de Cappuccino en de Platin Grey. Destijds had de dealer alleen een Fabia met Cappuccinno kleur. Deze vond ik niet mooi. Nu staat er ook een Octavia Combi in de Cappuccino bij de dealer. Echt een hele mooie kleur. Op de één of andere manier veel mooier dan op de Fabia!
 

RRPR

Lid
Ik twijfelde tussen Race Blue en Denim Blue. Toch voor de laatste gekozen omdat de Race Blue wel echt erg fel is, en ik was bang daar op uitgekeken te raken.
Nu kijk ik dagelijks om mee heen op de weg naar vergelijkbare kleuren en hoop ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt....
 

MaRco2

Forumguru
Ik denk dat je nu wat origineler bent. (te) Veel hebben voor Race Blue gekozen, zie ook boven in de poll.
 
Bovenaan Onderaan