Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?


  • Totaal aantal stemmers
    640
Raar dat Corrado Red zo weinig gekozen wordt. Ik heb het aangedurfd (Octavia 2, zie avatar) en heb nog geen moment spijt. De felle kleur staat de auto prima (volgens mij...). Maar je ziet ze weinig. En áls je een rode Octavia ziet is het een serviceauto van twee bekende merken die ik hier niet zal noemen. Is helemaal niet erg! Ik heb een opvallende auto en zorg voor wat kleur in de overwegend grijze autowereld!
 

Tonyballboa

Nieuw lid
Ik ben aan het twijfelen tussen een aantal kleuren eigenlijk. De platinum grey is niet meer te bestellen, de zilveren is wel heel standaard (en steekt niet veel af met de raamomlijsting), de cappuchino beige heb ik momenteel al.

Blijft over de keuze tussen :
- Zwart - Wel heel burgerlijk en standaard.
- Pacific blue - (edit, afgevallen ondertussen)
- Lava blue - Deze lijkt me wel mooi , maar heb ik ook nog niet veel gezien.

Hebben jullie nog suggesties en/of foto's voor me van verschillende kleuren?

Edit : Heb deze duitse Thread gevonden met foto's van verschillende kleuren : http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-octavia-iii-forum/80050-octavia-iii-farben-thread/ . De pacific blue valt ondertussen zwaar af...
 

rafa

Nieuw lid
Ik ben aan het twijfelen tussen een aantal kleuren eigenlijk. De platinum grey is niet meer te bestellen, de zilveren is wel heel standaard (en steekt niet veel af met de raamomlijsting), de cappuchino beige heb ik momenteel al.

Blijft over de keuze tussen :
- Zwart - Wel heel burgerlijk en standaard.
- Pacific blue - Weet niet in hoeverre de uni lak mooi is. Heb nog geen foto's gezien van mensen die deze hebben. Van de configurator wordt ik niet veel wijzer met deze kleur.
- Lava blue - Deze lijkt me wel mooi , maar heb ik ook nog niet veel gezien.

Hebben jullie nog suggesties en/of foto's voor me van verschillende kleuren?


Beste Tonyballboa,

ik zou zegge: kijk eens goed naar de fraaie kleuren van je avatar :D

Succes!
 

jelleg

Lid
Een beetje zoeken op het forum kan geen kwaad. Er staan diverse foto's. Kijk eens in het topic Octavia bij de dealer, daar staan diverse foto's van diverse kleuren. Of kijk in de showroom. Overigens, als je met Brilliant Silver de donkere achterramen neem (sunset), dan steekt de chromen raamonlijsting wel degelijk af. Is best mooi
 

Tonyballboa

Nieuw lid
@ Rafa en Jelleg : Bedankt voor jullie suggesties.

En ik heb uiteraard al rondgekeken op het forum en bij dealers, maar heb bij dealersalleen de zilveren, topaz bruin en zwarte gezien. De blauwtinten was ik nog niet eerder tegengekomen. Deze ondertussen wel gezien op die duitse site.

Daarmee valt de uni kleur sowieso al af.

Op de offerte heb ik vanaf het begin lava-blue gezet. Misschien moet ik dat gewoon als voorteken nemen ;)
 

D_R1978

Senior Member
Heb zelf lava blue besteld, maar lang getwijfeld over race blue. Voordeel (als je het zo wil zien) is dat lava blue eruit gaat dus dan kunnen ze minder ver schuiven met je bestelling. :)
 

Tonyballboa

Nieuw lid
Heb zelf lava blue besteld, maar lang getwijfeld over race blue. Voordeel (als je het zo wil zien) is dat lava blue eruit gaat dus dan kunnen ze minder ver schuiven met je bestelling. :)

Weet je ook zo per wanneer die er uit gaat? Hoop deze week de bestelling er uit de doen namelijk. Hoop wel dat die nog te bestellen is dan...
 

D_R1978

Senior Member
Volgens de leasemij was dat week 39. Weet alleen niet tot wanneer hij dan te bestellen is. Platin Grey gaat er namelijk per week 37 uit en is nu ook niet meer te bestellen heb ik hier gelezen.
 

Tonyballboa

Nieuw lid
Volgens de leasemij was dat week 39. Weet alleen niet tot wanneer hij dan te bestellen is. Platin Grey gaat er namelijk per week 37 uit en is nu ook niet meer te bestellen heb ik hier gelezen.

Slik... Dan hoop ik dat Skoda ook nieuwe kleuren introduceert. Kom daar vanzelf wel achter vermoed ik.
 

CoesDoes

Forumguru
De productie van Rio Red start in wk37, de kleurstaal ligt al bij de dealer lijkt me dat die al te bestellen moet zijn, Moon White start in wk45, voor zover ik weet is daar nog geen staal van, maar je kan de kleur vast al wel bestellen.
 

CoesDoes

Forumguru
Ik zie op diverse plaatsen dingen over vuil worden en wassen voorbij komen.

Ik begrijp uiteraard dat de auto vuil kan worden en dat het afhankelijk is van wat je met de auto doet hoe snel dit gaat, ook begrijp ik dat het vuil weer verdwijnt tijdens het wassen, maar de vraag is hoe erg valt het op?

Op zich interessant om te zijn hoe dit gaat bij de diverse kleuren.

(Uiteraard ben ik zelf vooral geïnteresseerd in hoe het zit met Topaz Brown ;) )
 

IBV

Senior Member
Vreemd dat de mooiste kleur niet gekozen wordt!
By the way wel zonder chroom en met zwarte velgen!
 

CoesDoes

Forumguru
CoesDoes, die kleur kan het langst zonder wasstraat beurt.... Uiteraard hoort de OIII schoon te zijn!
Uiteraard is schoon mooier, maar m.n. in de winter gaat vuil worden snel en hem dagelijks door de wasstraat halen gaat me net te ver ;)


Vreemd dat de mooiste kleur niet gekozen wordt!
By the way wel zonder chroom en met zwarte velgen!
Gezien je signature bedoel je Rosso Brunello.., die wordt na wk28 niet meer gemaakt, is dus vrij lastig om die te bestellen.
 

retrievabley

Nieuw lid
Ben ik nu van de weinige die een Corrida Red heeft gekozen?

14% 110PK Diesel

gr,

Jerry
Momenteel Octavia Combi DSG7 1.8 TSI
 
Bovenaan Onderaan