Levertijd Octavia 3

Goedenavond,

Vandaag is mijn Octavia 3 besteld (1.6 TDI elegance business line, topaz brown, beige interieur en houten inleg), de verwachte afleverweek is 27 (eerste week juli). Zijn er al meer mensen op dit forum die de auto besteld hebben, en wat is jullie ervaring qua wachttijd?


M.V.G


J. Hoogendoorn
 

hemi24

Forumguru
15 weken valt nog mee, voor een nieuw model wat nog maar net in de showroom staat, lijkt mij?!? Doorgaans is het gemiddeld zo tussen de 10 en 12 weken, is mijn ervaring. Prachtige keuze die je gemaakt hebt!
 
lijkt mij aan de lange kant.

ik zal binnenkort eens horen wat de dealer verwacht...

Ik ga vanmiddag mijn definitieve keuze maken.
Heb vorige week al offerte laten maken, en toen vertelde de dealer mij dat ze week 17 beginnen met bouwen, en dat zou dan week 19 leveren inhouden. (achteraf leer duurt 1 á 2 weken langer).
 
Korte update:

Gisteren met mijn dealer gebeld, wanneer ik had gekozen voor een donker interieur dan was deze week de productieweek, over 2 a 3 weken levering.

Nu heb ik gekozen voor een beige interieur, waarvan de productie pas rond week 20 start (2e/3e week mei). Dus de levertijd is iets ingekort, en zal zo rond week 23 liggen. In week 25 gaan we met het hele gezin naar Zuid-Frankrijk, dit doe ik liever in de nieuwe octavia dan in mijn huidige Prius 3 :xyxthumbs:
 

Dennis Nijholt

Forumguru
ik heb vandaag nog met mijn skoda dealer over de levertijd gehad..hij zei me dat de auto (octavia combi) in bestelling stond maar kon er nog geen leverweek aan geven...hij zou me morgen terug bellen, ook ivm dat de sunset (donkere achterramen) toen ik de octavia bestelde nog niet in de optielijst stond.
 

MY00

Senior Member
Zoals reeds eerder geschreven in een ander topic wordt in duitsland de eerste combi's uitgeleverd in week 21. Nu zal dit in NL niet gebeuren omdat de combi pas in juni in de showroom zal staan. Maar ben wel benieuwd wat de levertijd wordt.
Want indien ze niet voor de zomer worden uitgeleverd waarom zou je dan niet wachten tot dat de 14% versie wordt geleverd in september/Oktober indien de auto natuurlijk niet eerder ingeleverd moet worden.
 

Dennis Nijholt

Forumguru
in mijn geval is het zo...het boeit me niks of het een 14% auto is of niet. Ik rij namelijk geen leaseauto. De reden dat ik een 16tdi dsg genomen heb is dat die motor makkelijk naar 140 pk kan getuned wordn, en dat is genoeg pk's. En het prijsverschil nogal groot vindt met de 20tdi dsg (32790 tegen 36080) en de mijne kwam al boven de 37000 in totaal.
 
Ik heb een hatchback besteld. Leasecontract van mijn huidige auto loopt begin juni af, had graag willen wachten op de 14% maar helaas.
 

Brouwer

Nieuw lid
Een Octavia met een Beige interieur wordt vanaf week 20 pas gebouwd en zal dan rond week 22 in nederland aankomen dus helaas nog even geduld.
 

Greggy

Actief lid
Ook vandaag besteld: een O3 Combi. Volgens de leasemaatschappij levering september 2013??? Zal wel foutje zijn... Morgen even navragen voor een leukere datum...
 

Greggy

Actief lid
Jah, sorry: Octavia 3 Combi Elegance Businessline, 1.4TSI DSG, 17" standaard (lease...), zwart, beige interieur, burlwood, DAB-audio, 3-spaaks stuur met flippers, sunset, 230V, nettenset. En nada typeaanduiding/reclame en zo. Ben benieuwd...
 

MY00

Senior Member
Denk dat het aan de DSG optie ligt. Deze wordt volgens mij pas in een later stadium beschikbaar.
 

Armand4u

Nieuw lid
Ook vandaag besteld: een O3 Combi. Volgens de leasemaatschappij levering september 2013??? Zal wel foutje zijn... Morgen even navragen voor een leukere datum...

Nou... De hatchback is in maart aangekondigd en zal rond juni geleverd gaan worden. De Combi wordt in juni vrijgegeven dus zou september best eens realistisch kunnen zijn.
 
Bovenaan Onderaan