Nieuwe aanwinst Yeti 1.4

Leon54

Actief lid
Dacht ik dat rainclosing was ingeschakeld door de dealer... Laatst een regenbui en een raam vergeten af te sluiten. Gelukkig weinig water naar binnen,maar wel een bevestiging dat rainclosing het niet doet. Daarvoor maar weer even naar de dealer lijkt me. Ook bleken de kloplampsproeiers het nog steeds te doen. Navraag leerde dat dit niet via de computer kon worden uitgeschakeld, alleen kon de interval worden gewijzigd en dat hadden ze gedaan. Kort en krachtig, ik heb de zekering 31 er gewoon uitgehaald en nu doet ie het zeker niet meer...

Ik ben blij dat ik de 1.4 heb genomen. Ik heb het gevoel dat die extra PK's en koppel net het verschil maken. Overigens alle lof voor de 1.2 motor, wat loopt dat mooi stil en soepel als een naaimachientje. Die van mij loopt ook mooi rond en stil, maar misschien is de 1.2 nog wel stiller.

Witte Yeti

Actief lid
Dacht ik dat rainclosing was ingeschakeld door de dealer... .

Rainclosing als het ingeschakeld is, werkt alleen i.c.m. een geactiveerde regensensor.
Koplampsproeiers kunnen via VCDS uitgeschakeld worden. Het zou best kunnen dat de dealers dat met zijn VAS-computer niet voor elkaar krijgt.
Zoek anders iemand bij je in de buurt die VCDS/VagCom heeft, dan is het zo geregeld
Hier staan veel codes voor de Yeti, om aanpassingen te doen.

Leon54

Actief lid
Regensensor is wel geactiveerd door de dealer en dat werkt, dus zou rainclosing het ook moeten kunnen doen toch ?? Verder bedankt voor de tip.

Captain Hook

Forumguru
Rainclosing kun je toch zo testen?
Raam open laten staan, gietertje water over de voorruit (ter hoogte v.d. regensensor) en je weet wat er het gevolg is...of niet.

Leon54

Actief lid
Overigens begin ik steeds minder last te krijgen van irritatie aan de knieen/onderbenen door enerzijds de middenconsole en anderzijds de deurhandle. Zal wel een zaak zijn van eelt onwikkeling....
Ook het dunne stuur went, alleen schiet nog regelmatig de radio op standje 20 door draaien aan het stuur ( en de daarop aanwezige knoppen), dit hebben ze echt niet goed gedaan. Ik zal toch echt niet de enige zijn die daar last van heeft.

EdK

Forumguru
Leon54;288663Ik zal toch echt niet de enige zijn die daar last van heeft.[/QUOTE zei:
Ehhh, vanuit mijn ervaring gezien, moet ik zeggen dat dat toch zo is !
Nu hopen dat er nog meer ervaringen geuit worden in voordeel van jou
Alleen is maar alleen :koffie:

Witte Yeti

Actief lid
Regensensor is wel geactiveerd door de dealer en dat werkt, dus zou rainclosing het ook moeten kunnen doen toch ?? Verder bedankt voor de tip.
Als de regensensor is geactiveerd, dan zou rainclosing ook kunnen werken. Hiervoor moet een vinkje gezet worden via VAS of VCDS. Waarschijnlijk is je dealer niet in staat om dit te doen.
Ik heb het zelf bij mijn Yeti geactiveerd met VCDS/VagCom.

Canon-Eye

Forumguru
alleen schiet nog regelmatig de radio op standje 20 door draaien aan het stuur
Déze herken ik wel. Als ik het stuur snel van de ene uiterste stand naar de andere wil draaien (bv. bij inparkeren), dan wil ik dit nog wel eens doen met één handpalm op het stuur. Daarbij kom ik soms op het volumewieltje terecht. Dat had wel iets verder naar binnen mogen zitten, dan wordt die kans kleiner; inmiddels probeer ik daar op te letten maar dat lukt niet altijd.

Leon54

Actief lid
Wie kan me trouwens vertellen waarom Seat 125 pk (92kw) uit hetzelfde blok haalt en Skoda 122 pk (90kw) ? :worshippy:

EdK

Forumguru
Omdat wij geacht worden een afspraak te kunnen maken met JD zodat we 140 Pk hebben

Leon54

Actief lid
Tunen bij JD naar 150 pk was me wel bekend. Ik bedoel idd de 3 pk.... Zelfde blok, zelfde hofleverancier, waarom dan de verschillen ?

EdK

Forumguru
staat er niet in de kleine lettertjes in de folders dat er eventueel typefouten in kunnen staan ?

Leon54

Actief lid
Gisteren haalde ik het reservewiel er eens uit om te zien waar de slotboutmoer ligt opgeborgen. Tot mijn schrik kon ik die niet vinden. Nog erger werd mijn schrik toen ik ontdekte dat er helemaal geen slotbouten op mijn LM velgen gemonteerd zitten !! En ik maar denken dat mijn mooie velgen veilig onder de auto gemonteerd zitten. Er zal wel iets fout zijn gegaan toen de wielen zijn omgewisseld met de originele Moon velgen, maar toch slordig. Dit wisselen is volgens mij bij de importeur gebeurd. Ik heb de dealer hiervan in kennis gesteld. Ik kan me niet voorstellen dat Skoda hun LM velgen aflevert op de auto's zonder slotbouten ?!

Wat me nog meer opviel is dat er op het reservewiel gedrukt staat dat je er niet harder dan 80 km/u mee mag rijden. Het ziet er toch echt uit als een volwaardige velg en niet als een thuiskomertje.

Ik heb voorts een plakbandje geplakt over het knopje links op het stuur dat de volume van de radio regelt. Ik schrik mee iedere keer de tering als ik eens vlot aan het stuur draai en dan de volume knop van de radio raak en het volume dan omhoog schiet. Hier heeft Skoda echt een ontwerpfoutje gemaakt vind ik.

Ron_2

Senior Member
Ik kan me wel voorstellen dat men aflevert zonder slotbouten :-) Op mijn originele LM velgen zitten ze in ieder geval ook niet.
Het reservewiel is een volwaardig wiel met een volwaardige band, alleen de maat is anders waardoor er verschillen ontstaan tussen het originele en (gemonteerde) reservewiel. Als je even de zoekfunctie gebruikt zie je eerdere discussies over dit onderwerp.
Het knopje van de radio herken ik, het is ook altijd harder, nooit zachter ;) Alleen een plakbandje vind ik geen gezicht.

Bovenaan Onderaan