Rosinfield
† In Memoriam
Ik geloof dat TL eigenlijk voorstander is van een bonus voor hardrijders, hoe harder hoe groter de bonus. Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat deze mijnheer serieus is, lijkt me eerder een provocateur
Dat is jouw mening.
Ik vind het boetegedrag trouwens veel te hoog en compleet buiten proportie. Mist volgens mij ook compleet zijn doel. Ja het doet financieel best zeer maar na een paar dagen ben je het toch weer vergeten en ga je verder daar waar je gestopt bent.
Het enige wat je met zulke boetes doet, is het de financieel zwakkeren nog moeilijker maken. Een boete van 300€ is pijnlijk voor iemand met een gezinsinkomen 3000€ maar gewoon een financiele ramp voor iemand met een gezinsinkomen van 1500€.
:473::473:
TL,
dan snap je dus niet, dat als je op de cruise controle rijdt, je het gas gewoon in kunt trappen als je even iemand wilt inhalen. De motor reageert daar fantastisch op en als je er voorbij bent laat je het gas weer los en neemt de CC de vorige snelheid weer aan. Trouwens, ik snap niet wat het probleem is om af en toe eens op de snelheidsmeter te kijken. Je zit toch geen minuten lang achter elkaar op dat ding te loeren? Je kijkt toch ook regelmatig even in je spiegels of naar andere dingen op de weg? Iemand die 130 rijdt op een 80 km weg is in mijn ogen totaal onverantwoord bezig. Reken maar eens uit wat voor remweg je nodig hebt. De invorderingsgrens van het rijbewijs mag wat mij betreft naar beneden. Het is nu bij meer dan 50 km te hard rijbewijs inleveren, daar mogen ze van mij 30 km van maken.
(TL):
@Canon-Eye: iemand inhalen met de cruisecontrol op is pas gevaarlijk (duurt veel te lang :1819![]()
(Edk > TL)
En mbt j verhaal over financieel zwakkeren is een simpel bullshit excuus !
Tsja, dat is mis je wel eens op een forum, als je alleen de platte tekst ziet, zonder je gezichtsuitdrukking of zo. Maar des te beter, kennelijk zijn we het helemaal eens :aangenaam:Voor de goede orde, mijn opmerking was ironisch
Ik vind het wel apart dat iedereen zijn oordeel zo keihard klaar heeft over 42 te hard.... Op een lege lange weg even inhalen dan is 120 km/h echt niet hard (mening he...).
Maar zoals eerder gezegd kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit NOOIT hebben.
't is altijd een eindeloze discussie, dit. Ook ik rijd wel eens veel te hard. En ik vind dat niet per definitie onveilig. Maar als ik gepakt wordt, dan aanvaardt ik gewoon de concequenties.Want 42 kan in je ogen niet te hard zijn op een 80 km weg en ook nog in het donker ! Maar ook daar komen andere mensen die je letsel kunt aandoen met zo'n snelheid
En dat er daar gecontroleerd word op snelheid, welll zal wel een reden hebben vermoed ik zo !