Mistlicht met afbuigverlichting "corner"?

scartuz

Nieuw lid
Ik merk dat niet alleen coming home leaving home niet meer werkt, maar de automatische lichtsensor niet meer werkt.

Kan het zijn dat AFL 0 dit uitschakelt? Dit zou het dan verklaren

Byte 14:
Xenon0+NBL1+Corner1 = 10000001

Byte 17:
AFL0+Corner1 = 00000001

Captain Hook

Forumguru
Je moet toch wel de nodige kennis van zaken hebben.
...
Daarvoor ga je toch naar de dealer? Die is toch deskundig en heeft de kennis en kunde om alle ins en outs van je Skoda op correcte wijze te kunnen onderhouden? :ahum:

Da's tenminste wat de BOVAG, Pon, en al die merk-marketeers ons al jaren proberen aan te praten... :koffie:

adjego

Actief lid
Ik merk dat niet alleen coming home leaving home niet meer werkt, maar de automatische lichtsensor niet meer werkt.

Kan het zijn dat AFL 0 dit uitschakelt? Dit zou het dan verklaren

Byte 14:
Xenon0+NBL1+Corner1 = 10000001

Byte 17:
AFL0+Corner1 = 00000001

Als ze hebben ingevuld wat je hier nu post, dan kan het inderdaad zo zijn dat ze verschillende functies hebben uitgezet. Je hoeft maar 2 bits aan te passen om de mistlampen als afbuigverlichting in de stellen. Als je dan de rest op 0 zet, dan werkt er inderdaad ineens veel niet meer.

RobPG

Lid
@captain hook: Klopt, daarom verkies ik ook altijd als eerste de dielert. Maar ja, de een is de ander niet, zeker niet op t gebied van bits en bytes. Voordeel is wel dat je verhaal kan halen als 't niet goed gegaan is. Vraag me af of je garantie in gevaar komt als je zelf met VAGCOM gaat zitten rommelen.

adjego

Actief lid
De garantie is niet in gevaar omdat een dealer deze wijzigingen ook kan maken. Een dealer kan niet bewijzen dat de wijzigingen met Vag-com of met het dealer systeem zijn gedaan.

Octavia_II

Actief lid
Let op! Er wordt wel een "toolnummer" mee gegeven tijdens het parametreren!

Dus zeg niet, dat ze het nooit kunnen achterhalen! :winkie:

Groet,

Charlie

adjego

Actief lid
Dat toolnummer wordt via Vag-Com alleen maar meegegeven als deze leeg is in de auto. Dat komt in module 09-Central Electronics niet zovaak voor.

Octavia_II

Actief lid
Ik dacht dat deze code altijd meegegeven moet worden, maar kan het mis hebben... :ahum:

Heb zelf ook geen VAG-Com, maar ik dacht dat deze zo (standaard) ingesteld is dat deze eerst de huidige code uitleest en deze dan weer terugzet...
Oeps, ik zie dat ik nu teveel :ot:ben...:blush:

on_topic.bmp
ik wou dat ik corner verlichting op mijn Pre-FL O2 zou kunnen aktiveren, dan had ik dit direkt gedaan!

Groet,

Charlie

RobPG

Lid
Zie post #34 ev, ook op een O2 pre FL kan t worden geactiveerd zo te zien. Al is een en ander hier niet helemaal correct verlopen.

scartuz

Nieuw lid
Ik zit nog wel steeds zonder automatische verlichting (daar hangt coming home en leaving home ook van af) Iemand een idee welke code er verkeerdelijk aangepast kan geweest zijn?

adjego

Actief lid
Ik denk dat ze teveel hebben uitgezet, waardoor de lichtsensor niet meer werkt. Werkt ook je regensensor niet meer??

Bovenaan Onderaan