Mistlicht met afbuigverlichting "corner"?

Kan er mij iemand vertellen of de functie bochtenverlichting d.m.v. de mistlampen standaard is op de facelift 02 bj. 2010? Zo ja, ik vind dit niet weer in het menu op de maxi-dot. Moet dit via codes ingesteld worden bij de dealer?
In de handleiding (p55) staat enkel de werking beschreven, niet de instellingen.:confused:
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij zou het standaard met xenon moeten zijn. Maar bij mij deden ze het ook niet. heb het laten activeren door de dealer. Alleen als ik langzamer dan 40 rij en ik knipper dan gebeurt er niets. alleen als ik aan mijn stuur draai werkt het.
 

Spaced

Senior Member
Ik heb een O2 facelift met Xenon, daar bij is het niet ingeschakeld. Aan de andere kant heb je vanuit de Xenon wel weer meedraaidende bochtverlichting, dus ik zie de toegevoegde waarde niet zo (wordt zo'n kerstboom in mijn optiek), maar afhankelijk van hoe jij je auto gebruikt kan dat natuurlijk anders zijn.

Ik heb het vermoeden dat je het even door de dealer moet laten inschakelen. Sommige zeggen dat het niet mogelijk is (dan snappen ze het niet), maar laat je niet afschepen: Het kan zeker wel.
 
i.c.m. de meedraaiende xenon vind ik het ook geen toegevoegde waarde. Vandaar, ik heb geen xenon, dus zal eens informeren bij de dealer. Vind het dan wel raar dat ze dit moeten instellen nadat ik mijn wagen ben gaan afhalen. Bij het teken van het contract hebben ze mij "wijsgemaakt" dat dit standaard is, net zoals de dagrijlichten... Vind ik ook dat dit zou moeten werken bij levering. Ik hoor deze week eens bij mijn dealer....
 

Spaced

Senior Member
Klopt. Ik had het ook gelezen in de folder. Toen ik er achter kwam dat het er niet op zat had ik ook zoiets van "huh?", maar de meerwaarde voor mij persoonlijk zag ik niet zo, dus heb ik het gelaten.

Misschien nog ter aanvulling het verschil tussen de dagrijlampen en de mistlampen (oom agent wil daar nog wel eens de "mist" mee ingaan...):

Mistlampen (klik op plaatje voor groot)


Dagrijverlichting (klik op plaatje voor groot):
 

hemi24

Forumguru
Je gaat het pas missen als je zonder moet...
Ik vind het vooral in het slecht verlichte buitengebied een aardige gadget!
Wordt in het pikkedonker toch net die verstopte inrit en/of afslag even extra goed in het licht gezet. Juist bij Xenon handig, omdat je daar minder strooilicht hebt.

@Darkside: heeft je dealer het nog altijd niet op de juiste manier gecodeerd?!? ;)
 

Darkside

Forumguru
Moet eigenlijk nog een keer langs. Maar voordeel nu is dat ze ook boven de 40 km/u werken. dat geeft mooi verlichte bochten
het jammer is dat dealers gewoon niet weten hoe ze het moeten instellen. en je afschepen met het kan niet. de leverende dealer zei dit ook. maar hebben toch even verder gekeken.
 

Spaced

Senior Member
@Hemi24, jij maakt me weer aan het twijfelen :) Misschien toch maar eens langsgaan; zeker met het donkere weer wat er allemaal weer aankomt :)
 

hemi24

Forumguru
Ook die van mij zijn geactiveerd in Emmen; had de uitdraai met de juiste codering meegenomen, maar die was niet nodig. De monteur wist het feilloos te vinden. :xyxthumbs:
 

Darkside

Forumguru
niet echt zin om naar emmen te gaan. Probeer het eerst eens bij de locale dealer. anders vraag ik wel even of ze contact met emmen kunnen opnemen.
 

hemi24

Forumguru
Das i.c.m. xenon? Die heb ik niet hoor!


Even voor de duidelijkheid: Xenon0 is voor voertuigen zonder Xenon en Xenon1 is voor voertuigen mét Xenon.

Dus voor jou zou volgende codering van toepassing moeten zijn, aangezien je geen Xenon hebt en geen adaptive forward lighting:

Byte 14:
Xenon0+NBL1+Corner1 = 10000001

Byte 17:
AFL0+Corner1 = 00000001

 
Net naar de dealer geweest. De stuurdoos is niet aanwezig in mijn wagen. Nu blijkt dat deze functie in België een optie is van 110 euro. Ze maken wel reclame dat dit standaard in alle wagens zit met mistlichten, alsook de dagrijverlichting. Zo had de verkoper mij dit ook verteld. Ja, wat moet ik daar nu van vinden... :disc:
 

Darkside

Forumguru
als er reclame voor gemaakt word en als de dealer je verteld heeft dat dit er standaard op zou moeten zitten. Dan zou het er standaard op moeten zitten mijn inziens. Dat betekend dat jij een auto geleverd gekregen hebt die niet voldoet aan de verwachtingen. Dit zou de dealer moeten compenseren.
Maar de vraag is of hij dit ook doet. En of het duidelijk is dat jij dit verwachtte en dat het standaard zou zijn.
Kans is dat hij je een bod doet om het alsnog te activeren. En dan is de vraag of jij het bod accepteerd.
 
Bovenaan Onderaan