Zwarte streep op voorruit

LenK

Forumguru
Ik heb niet eens een externe antenne. Het ding zit in zijn geheel in de achterruit. Mag toch hopen dat als die een keer kapot gaat dat er weer gewoon een ruit met antenne in komt :koffie:
 
ik heb het liefst een originele ruit terug, mocht deze ooit stuk gaan. ik meen dat het glas origineel veel harder is dan een carglass ruit. Minder snel krassen.
 
Streep in voorruit

:icon_smile_question Gisteren ontdekt. Vanaf de binnenspiegel, tot op een kwart van de voorruit hoogte, loopt er een ragfijne streep over de voorruit. Is zowel binnen als buiten niet te voelen.
Skoda Fabia Combi Tour Lava Bleu 9 september 2011
 

k.veenstra

Nieuw lid
Heb ik id ook, weet zo ff niet waar dit voor dient :confused:
Ben ook in het bezit van Fabia Hathback Tour Corrida Red 1.2 TSI 66kw
 

Noord26

Forumguru
Is idd de 2e antenne. Ken al iemand die een nieuwe voorruit nodig had en men was 'vergeten' dat die antenne er in zat. Dus weer een nieuwe moeten regelen.
 
Na het verzenden van mijn vraag, las ik dat het de 2e antenne is.
Vervolgvraag: Is de Swing auto radio op deze en op de dakantenne aangesloten?
 

Hetzer

Forumguru
ahum......
Wel de zoek functie blijven gebruiken aub ;)
Er liep al een draadje over, waar het antwoord op je vraag is te vinden, heb de twee discussies overigens nu samengevoegd..
 

EdK

Forumguru
Na het verzenden van mijn vraag, las ik dat het de 2e antenne is.
Vervolgvraag: Is de Swing auto radio op deze en op de dakantenne aangesloten?

Yep, is ook zo met de Yeti , die heeft hem alleen in achterruit verwerkt
En zover ik vernomen heb zoekt de Swing uit welke antenne op bepaald moment het sterkste signaal afgeeft en dat signaal gebruikt hij dan
Als dat op dat moment de ruit is en het signaal wordt zwakker tov je dakantenne dan schakelt hij over op dakantenne


Draai maar eens je dakantenne eraf en leg hem in je kofferbak en gaat een stuk rijden, je zal merken dat je radio evengoed zal blijven werken en vaak zo goed dat je gaat nadenken om de dakantenne er maar helemaal af te laten !
 

Waalko Kramer

Forumguru
Weet iemand waar de flinterdunne zwarte streep in mijn voorruit voor dient! Van boven in het midden naar halverwege in het midden.

Voorruitverwarming??

Het is niet storend!
 

RefleCs

Forumguru
Welkom op het forum!

Antenne voor de Radio. De Fabia heeft er 2. 1 in de voorruit en 1 op het dak.
 

Canon-Eye

Forumguru
Goeie actie, @Hetzer. Heb dit topic even teruggebladerd en kwam daardoor opeens op een mogelijke oorzaak van de problemen die ik sinds kort heb met de radio-ontvangst van mijn Swing (schakelt niet of heel moeizaam over naar een sterker station, zie hier).

Daar is namelijk vlak voor Kerst een nieuwe voorruit ingezet door een van verzekeringswege aangewezen ruitenboer hier in de buurt.
Keurig gedaan overigens, daar niet van - maar naar nu blijkt net niet de goeie ruit: het streepje ontbreekt en dat was me nog niet opgevallen. Dus daar moet ik nu ook achteraan...
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb dit topic even teruggebladerd en kwam daardoor opeens op een mogelijke oorzaak van de problemen die ik sinds kort heb met de radio-ontvangst van mijn Swing (schakelt niet of heel moeizaam over naar een sterker station, zie hier).

En inderdaad - dit was het probleem. Zonder dit (samengevoegde) topic was ik niet zo snel bij de juiste oorzaak ervan gekomen;
inmiddels is het netjes opgelost.
 

Cordoba

Forumguru
Lijkt me sterk. De radio signalen zijn analoog. Met 2 antennes krijg een een faseverschil in het signaal dat van de ene en de andere antenne komt (het signaal van de ene antenne ligt vóór in tijd tov het andere).
Zou imho eerder leiden tot verslechtering van de ontvangst.

Vroeger bij analoge TV merkte je zo'n fase verschil op door een ghost image (een 2e beeld er doorheen).

Dat 'ghost image' is nogal behoorlijk anders: dat had te maken met uitzending via gewone 'landzenders' (dus geen satellietzender) en ontvangst via gewone dakantenne. Het 'ghost' beeld wordt daarbij veroorzaakt door reflectie van het tv-signaal via bijvoorbeeld een verderop staand flatgebouw. Overigens kun je met het gelijktijdig gebruiken van beide antennes, ook nog richtinggevoelig ontvangen. Het verschil in de ordegrootte van een meter is te klein voor een faseverschil, bij de ouderwetse tv-antennes zat dat al in de antenne zelf. Zo'n ouderwetse tv-antenne bestaat uit een soort hark, waarbij iedere 'tand' van de hark een kleine antenne is, door de juiste afstand tussen de tanden (passend voor het golflengtegebied) worden de signalen in de ene richting versterkt door de verschillende antennetjes, en in de richting loodrecht daarop worden de signalen juist onderdrukt. Met zo'n ouderwetse V-vormige antenne kon je door draaien van de richting van de V een soortgelijke (maar veel minder sterke)de richtinggevoelig van de antenne gebruiken voor een optimale ontvangst.
 
Bovenaan Onderaan