Zelfde ervaring hier, ook hier voor de éérste keer in de sneeuw op winterbanden.Wat een verschil met winterbanden!
Had niet verwacht dat de grip zo veel scheelt. Dit is voor mij de eerste keer dat ik met winterbanden rijd....
Ik was aardig jaloers op mensen met winterbanden gister en vandaag! Ben winterbanden gewend, maar mijn nieuwe auto is geleverd op zomerbanden. En nog in een bredere maat ook (225). Da's bakken minder grip dan ik gewend was met mijn vorige O2 (maatje 205 én winterbanden)!
Omdat mijn winterbanden toch niet zouden passen op de nieuwe auto heb ik ze twee weken terug maar verkocht. Dacht ze niet echt meer nodig te hebben en over 2 maanden raak ik ze niet meer kwijt.
Maar het was wel erg glibberen op de zomerbanden (met ook nog eens weinig profiel), duidelijk verschil met 3 weken gelden op winterbanden in frankrijk. Dus volgende winter gaan er weer winterbanden onder!
Nu het vandaag weer +1 graden is heb ik weer tijd om een berichtje te plaatsen. Ik was van de week namelijk erg druk om de auto met zomerbanden op de weg te houden.Er valt me iets op bij deze topic : Sinds het winter is geworden is het héél stil hier. De fervente tegenstander van winterbanden hoor je opeens niet meer. Alleen de mensen die winterbanden hebben laten af-en-toe weten hoe tevreden ze zijn... Opvallend...
Er valt me iets op bij deze topic : Sinds het winter is geworden is het héél stil hier. De fervente tegenstander van winterbanden hoor je opeens niet meer. Alleen de mensen die winterbanden hebben laten af-en-toe weten hoe tevreden ze zijn... Opvallend...