Tuurlijk, dat kan ook , maar dan betaal je voor de opslag, en het is een feit dat als je te vaak banden van velgen afhaalt, dit voor extra slijtage aan de banden (wangen) zorgt.
@kit: Jou oplossing kan wel, maar het telkens demonteren en monteren doet de levensduur van de banden niet echt goed. Ik heb verschillende "bandenboeren" benaderd en ze geven allemaal toe dat het kan maar geven tegelijkertijd het advies om winterbanden en zomerbanden elk op een eigen velg te laten zetten. Ik heb zelf gezocht via de onderdelenlijn naar de juiste velgen en had voor 50 euro 4 velgen met de juiste afmetingen en maten. Dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.
Heb je al eens gekeken op: http://www.autobandenmarkt.nl/
Dan zal je waarschijnlijk nooit naar de bergen gaan in de winter, want als je sneeuw kettingen om je mooi lichtmetalen velgen gaat gooien, rij je daar mooi ( ook in de zomer ) voor aap mee !!!!!!!!!!!!!
Onze Volvo V50 (bj. nov 2008) had maar 1 set LM-velgen (lease, banden werden voor ons gewisseld/bewaard) en werd zeer sporadisch gewassen. Het is me (zelfs met de afgelopen winter - zijn 2e dus) eigenlijk nooit opgevallen dat de velgen aangetast werden, dof, donker of wat dan ook. Na de wasbeurt was er niks meer te zien, ook niet in de zomer.Inderdaad is het prijsverschil met lichtmetaal niet groot, maar ik ben er altijd een beetje huiverig voor om met lm-velgen in de pekel etc te rijden. Misschien onterecht hoor en is het een kwestie van goed schoonmaken. (Ik heb eens een (oude) Mini gehad en die wieltjes werden er niet mooier op na een winter)
4 velgen nr 8000 voor de Skoda Fabia II (6J x 15 5 x100.00 x 57.00 ET43)
In combinatie met de volgende winterbanden is de TOTAALPRIJS :
GoodYear185/60R15 84T UG7+€ 464,00
Fulda185/60R15 84T MONTERO 3€ 428,00
Continental185/60R15 84T TS800€ 490,00
Dunlop185/60R15 84T SP WINTER RESPONSE€ 462,00
De totaalprijs is inclusief:
Montage van de banden op de velgen
Balanceren
Transportkosten naar een adres binnen Nederland
Verwijderingsbijdrage
19.00% BTW