Chiptuning 1.2 TDI

EdK

Forumguru
Sorry heren maar dit kwam uit me eigen grijze massa vandaan !
Maar zeker met de recessie nog steeds in de achtertuin, is en blijft dit een deel van je bestaansrecht !

JD-Tuning, daar heb je wel gelijk in! Zijn inderdaad weinig slechte opmerkingen/verhalen over te ontdekken. Wel jammer dat ze nog geen chiptuning hebben voor de fabia II 1.2 TDI. Komt hopelijk wel nog.

Ik ga in het nieuwe jaar naar de dealer om een proefritje te maken in de fabia hatchbak greenline. Auto bestellen word pas ergens in Februari/Maart. Dus heb nog wel even de tijd om te kiezen welke het nu echt gaat worden. Maar het gaat vooralsnog en dat zal wel ook zo blijven tussen de Fabia Hatchbak en de punto evo, belastingvrij :grin:

Noord26

Forumguru
Kan iemand informeren bij JD over chiptuning? Bij mij loopt de site vast zodra ik op een 1 van de links klik..

jos_br

Actief lid
Kan iemand informeren bij JD over chiptuning? Bij mij loopt de site vast zodra ik op een 1 van de links klik..

Wordt hard aan gewerkt..........vernam ik gisteren, ik zit er hier met smart op te wachten aangezien er een aardig lijstje met kandidaten ligt.

Jos.

VEEJAY

Forumguru
Wie durft? (Persoonlijk zou ik op JD wachten)

Ziptuning biedt software oplossing voor de 1.2 en 1.6 TDI.
U kunt nu een afspraak maken voor het tunen van de 1.2 en 1.6 TDI motor bij Ziptuning.

U krijgt aanzienlijk meer trekkracht en bij normaal rijden zal het diesel verbruik dalen.

Bekijk de resultaten voor de 1.2 TDI
Bekijk de resultaten voor de 1.6 TDI

We bieden u deze tuning aan met een korting, want u betaald namelijk geen montagekosten voor de 1.2 en 1.6 TDI motor!

Dus wacht niet langer en bel ons op 030 238 75 75 voor een afspraak.

Met vriendelijke groet

Team Ziptuning

Meer informatie of een offerte?
Wilt u meer weten of een vrijblijvende prijsopgave? Bezoek dan onze website. Of bel onze klantenservice op (030) 238 75 75.

JAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Goed nieuws

ik heb gemaild met JD-Tuning en dit teruggekregen:

Beste Dennis,Dit is bijna klaar.. binnen korte tijd is hier een update voor.Hou onze website de komende tijd even in de gaten!Met vriendelijke groet,Mark JOEPIE!!!

Noord26

Forumguru
Voor mij (en waarschijnlijk meerdere) is het onmogelijk de website in de gaten te houden. Omdat deze vast loopt. Waarschijnlijk icm het gebruik van Internet Explorer 9. Heb je hem daarvan ook even op de hoogte gesteld?

Noord 26,

Ik heb een mailtje teruggestuurd met jou/jullie probleem.

Ik zal de website van JD in de gaten houden. Als ik iets zie over de chiptuning van de fabia II greenline dan zal ik dit meteen posten op het forum (natuurlijk met de waardes/cijfertjes erbij).

joergarms

Senior Member
@ noord26, heel ff offtopic, probeer ff mozilla of Chrome, misschien werkt t dan wel.
Nu weer on topic, het kon ook niet veel langer duren voordat er meerdere met n chiptuning zouden komen.

Ik volg dit al sinds ik me Greenline heb, van Ventura naar de duitse aanbiedingen en nu JD enginering.
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen de Box en de chip aanpassing ?
Ik heb bij Ziptuning de vraag gesteld hoe dat precies zit met behoud van fabrieksgarantie en onder welke bepalingen.

Liefst wacht ik op ABT maar JD lijkt ook een goede.

Wat is wijsheid ??

@Noord26

Dat zou interessant kunnen zijn, zo'n groepskorting!

Waar ik wel een probleem mee heb, is het vervroegen van het inkomen van de turbo bij juist lagere toeren!

Vooral bij een 3-cilinder moet je hiervoor uitkijken denk ik.
en vergeet niet, dat de krachten progressief toenemen bij lagere toeren als de turbo inkomt!
Ik zou dus het liefst zien, dat er alleen meer vermogen vrijkomt bij een toerental, waarbij de motor niet mechanisch teveel wordt overbelast.

Het voordeel van JD is denk ik, dat je dit zelf kunt aangeven; dus bvb

Ik wil pas meer vermogen krijgen bij 2200 toeren en niet wat bij chiptuning gebeurt al bij 1500-1600 toeren!

Maar wellicht gaat of werkt het niet zo, en kan je alleen maar winst behalen door het moment waarop de turbo inkomt te gaan vervroegen.
In dat geval zou ik, vanwege garantie, voor ABT gaan. Maar daar zit wel een fiks prijskaartje aan (rond de 1000 euro denk ik).

Hetzer

Forumguru
nog een voordeel bij JD is volgens mij dat je op elk moment kan terugkomen om de tuning opnieuw in te laten stellen;
Na een update van de software (bij bijvoorbeeld een grote beurt), kan je de tuning kostenloos terug laten plaatsen. Hierbij worden alle updates van Skoda dus meegenomen.

@Race Eend, Correct me if a´m wrong

Noord26

Forumguru
@ SGL

JD weet exact waar ze mee bezig zijn. Sta niet vreemd te kijken als je 3 proefritjes moet maken, waarbij een medewerker met de laptop naast je zit om alles na te lopen..

Nu ben ik zelf werktuigbouwkundige, maar ik zie niet waarom krachten exponentieel/progressief toenemen bij lagere toerentallen? Je heb te maken met een variabele turbo bij de GL, als ik mij niet vergis?

Ik wacht met smart op Race-Eend en resultaten van de vermogens- en koppelkromme. Voor mij is de auto op zich rap genoeg, maar ik mis trekkracht bij lagere toerentallen. Dat is het gemis in een GL. Koppel merk je direct na tuning, topvermogen niet echt.

Bovenaan Onderaan