Fabia Combi of Seat Ibiza ST?

FredV

Banned
Fred, Jouw Fabia komt voor je gevoel niet goed uit een test dus die test label je hier vervolgens als niet objectief want gekleurd door commerciële belangen.
Mijn reactie was in t algemeen, en niet omdat het de GL betrof.
En nergens heb ik iets gezegd dat mijn GL niet goed uit de test komt en daardoor de beoordeling gekleurd is.
Mijn stelling was en is dat iedere beoordeling in een blad als Autoweek gekleurd is.
Over mijn GL ben ik tevreden, ondanks ook punten met kritiek die ik elders ook al heb gespuid.
En of de wens nu de vader van de gedachte is, weet ik niet, wat wel opvalt is dat nieuwe GL-rijders hier reageren dat de auto hun beter bevalt dan gedacht. Zegt ook iets over dat men toch tevoren kritisch tegenover de auto stond. En als je die kritiek na aanschaf nog hebt, laat je je niet in dergelijke bewoordingen uit.

Maar goed, het draadje gaat hier over de vergelijknig tussen twee auto's. Ik heb nooit in die Seat gereden, kan er dus ook niet over oordelen.
 

LenK

Forumguru
Nofi maar Ibiza of Fabia is voor mij 2x nee dank u.
Na een paar daagjes vakantie met mijn auto gisteren met mevr. LenK meegereden.
Wat een wereld van verschil tussen beide auto's in comfort. Kan me niet voorstellen dat al die mensen die van een grotere auto's naar een van deze twee zijn overgestapt behalve de kostenbesparing zich niet zitten te verbijten van spijt.
 
Gaap gaap gaap

LenK gooi jij weer lekker wat olie op het vuur en geniet van je confortabele auto.
Verkoop goed trouwens die mazda's!
 

Hetzer

Forumguru
:ot:

tja , dat heb ik nu ook , moest laatst een moest laatst naar omgeving Dresden voor de baas , heen met een leen A6 3.2 Fsi Tiptronic (WOUW!!!!!!!!), en terug naar apeldoorn met een leen Mazda 6 1.8.
Wat een verschil , hoe hou je het uit L&K :winkie:
 
er staat 1 foutje in volgens mij, ze vinden het stuur van de GL te vlak staan.
En er staat bij de Ibiza dat het stuur in 2 richtingen te verstellen is. Dat kan dus ook bij de GL.
 

Hetzer

Forumguru
tja op technisch vlak kan er weinig verschil zijn de auto's zijn immers nagenoeg technische hetzelfde.
 

Potje

Actief lid
Kan me niet voorstellen dat al die mensen die van een grotere auto's naar een van deze twee zijn overgestapt behalve de kostenbesparing zich niet zitten te verbijten van spijt.

Nou, nee.

Ik vind de Seat qua comfort zeker niet tegenvallen. En ik weet dat de Fabia nog comfortabeler is, dus dat zal ook meevallen. Ik vind het gemis aan vermogen wel een grote stap (zoals overigens ook in het AW-artikel staat).

Ik ben nu gewoon rustiger gaan rijden. 120 ipv 140 km/h en daar maak ik me niet druk over. Ik kom toch op dezelfde tijd op kantoor. Als ik naar Z-Frankrijk rijd, dan zal het me misschien gaan tegenvallen. Maar ja, dat is maar twee keer per jaar. En daar heb ik die 1800 euro besparing wel voor over...
 

peperskoda

Forumguru
Mazda maakt best comfortabele auto's ze moesten alleen niet zo roesten. Laatst een Mazda 5 van 2007 bekeken en langs de rails van de schuifdeur: roest. Achterspatbordranden:roest.
Dat is toch niet meer van deze tijd.
Overigens vind ik dat je geen appels met peren moet vergelijken. Een Mazda 6 moet je plaatsen naast een O2 of een Superb en niet vergelijken met een Fabia.
 

LenK

Forumguru
Zojuist het artikel in AW gelezen -> @Potje: complimenten aan je broer, prima conclusie.
:ot: er staat verderop in die Autoweek nog een prima artikel: Business & pleasure. Toch best een goed blad en echt niet zo subjectief als hier diverse malen is gesteld :).
 

FabiaGL

Actief lid
Zojuist het artikel in AW gelezen -> @Potje: complimenten aan je broer, prima conclusie.
:ot: er staat verderop in die Autoweek nog een prima artikel: Business & pleasure. Toch best een goed blad en echt niet zo subjectief als hier diverse malen is gesteld :).
Hoezo prima conclusie? Heb je zelf wel eens met een Greenline gereden? zo niet, dan oordeel je over iets waar je totaal geen ervaring mee hebt!
 

EdK

Forumguru
:ot:Sommige mensen horen wel eens een klok luiden maar weten begod niet waar de klepel hangt ! :uitlachen:
 

LenK

Forumguru
Hoezo prima conclusie? Heb je zelf wel eens met een Greenline gereden? zo niet, dan oordeel je over iets waar je totaal geen ervaring mee hebt!
Heb ik ja. Mevr Lenk heeft een Fabia. Ik ben met haar mee naar de dealer gereden om haar een huurauto te besparen en heb toen een proefrit gemaakt.
 

Multi1100

Actief lid
@LenK, waarom zit je op dit forum eigenlijk? Ik rijd ook geen Fabia, maar heb respect voor mensen die dat wel doen..
 

FabiaGL

Actief lid
Heb ik ja. Mevr Lenk heeft een Fabia. Ik ben met haar mee naar de dealer gereden om haar een huurauto te besparen en heb toen een proefrit gemaakt.
Mevr. LenK rijdt een Fabia II Sport, dat heeft toch niets met een 1.2 Tdi 3-cylinder te maken. Bovendien is de Greenline een facelift en die van Mevr. LenK een 'oude'.
 

LenK

Forumguru
Ik rijd van tijd tot tijd mee in een Fabia en soms zit ik aan het stuur. Ken de ins en outs van de auto en maak het niet mooier dan het is.
 
LenK weet echt precies waar hij nee bezig is, hij heeft gewoon erg veel lol aan dit forum. Hij lacht zich de hele dag rot.
 
Bovenaan Onderaan