Levertijd New Octavia 16 TDI

Sjaleveger

Nieuw lid
Mijn Combi businessline ambition zou volgens de dealer 8-10 weken levertijd hebben, vervolgens werd na 4-6 weken verteld dat het dat niet meer werd.

ik hoopte dat ik de auto voor de uitleverstop zou ontvangen...... hij werd een dag te laat afgeleverd bij de dealer:icon_smile_dead:

ik moet nu wachten tot januari.....

op 25-07 gaf de dealer de bevestiging dat hij besteld was....
 

Sparkie

Forumguru
Volgens de LM is de mijne op 9 november besteld, dus een week of 5 geleden.
Bericht van de dealer dat de auto (onder voorbehoud) op de rol staat voor week 3 2012. Als alles goed is zou ik hem eind januari / begin febuari op kunnen halen. Al met al zou het dan een week of 10 a 11 zijn.
 

jero

Nieuw lid
Dat is nog snel. Ik wacht nu al 16 weken en voorlopig ben ik nog niet aan de beurt en komen er nog wel een week of 12 bij .
Besteld een Octavia 1.4 Elegance Businessline met DSG.
 

mister9

Actief lid
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Vertraging komt door je DSG bak neem ik aan?
 
Vandaag ook weer eens langsgeweest...definitief week 1 productie...uiterlijk 8 dagen daarna bij de dealer. Heb aangegeven 13 januari ideaal te vinden (einde contract huidige auto). Hij gaf al aan dat de DSG transmissies voor veel vertraging zorgen bij levering van deze auto's. Nog paar weekjes wachten dus!
 

Robbie

Lid
Vandaag ook contact gehad met de dealer.
Definitief week 2 productie, uiterlijk 2 weken later aflevering. Week 47 besteld.

Ook het Kom nr. ontvangen van de dealer. Tot nu toe weinig mee kunnen doen.
Weet iemand waar ik wat met het kom nr. kan doen? Ik weet wat het is maar bestaat er ook ergens een site waar ik de info van mijn betreffende auto vandaan kan halen?
http://www.skodacenterutrecht.nl/aflevering.php heb ik al geprobeerd maar herkend mijn kom nr. niet. Hoogstwaarschijnlijk omdat de auto niet bij deze dealer besteld is.
 

Canedje

Nieuw lid
Vrijdag eindelijk mijn Bolide ter beschikking gekregen.:yeah:
Begin juli besteld, begin januari gekregen. Exact een half jaar levertijd. Het duurde even, maar dan heb je ook wat.
Mijn eerste indruk is positief. Ik ben verrast door alle opties en handige snufjes welke deze auto heeft.
Ik ben er blij mee. Volgens mij ga ik er veel plezier mee beleven.
 

Robbie

Lid
Laatst weer contact gehad met de dealer, productie inderdaad in week 2.
Verkoper was zo vriendelijk om mij even mee te laten kijken. Nu viel mij het volgende op:

Ik heb de auto op 20 nov besteld, maar bij de gegevens van de importeur stond dat de auto op 20 okt besteld was :shocked:
Gelijk maar wat duidelijkheid gevraagd aan de verkoper, en deze kreeg ik.
Het blijkt dat wanneer je een auto besteld de dealer eerst in de lange lijst kijkt van reeds bestelde auto's welke nog geen vaste bestuurder als bestemming hebben vervolgens of hij in de buurt komt van jouw configuratie en laten hem dan aanpassen naar jouw configuratie. Dit alles om zo de levertijd te verkorten. Als er dus geen auto tussenzit die in de buurt van jouw configuratie komt is het dus lang wachten....

Voor de gene die dit al wisten sorry voor het bericht, voor mij was dit nieuw en verklaard een hoop van al die verschillende levertijden.
 

jero

Nieuw lid
Nu begrijp ik waarom ik zo lang heb moeten wachten. Vorige week nog even bij de dealer langs gegaan om mijn ongenoegen te uiten. Ik heb mijn auto begin augustus gekocht en de verkoper wist nog niet wanneer de auto geleverd ging worden. Het zou tenminste maart 2012 worden. Hij vertelde mij dat dit werd veroorzaakt door de cominatie 1.4 motor met de DSG. Een paar dagen later werd ik gebeld dat de auto in week 8 geleverd gaat worden.
Besteld: Octavia Hatchback 1.4, DSG, Elrgance Business Line, Platin grey metallic
 

jurjen

Lid
De DSG's zijn niet aan te slepen. Ik hoorde vorige week van mijn dealer bij aflevering (HB Eleg. 1.6TDI DSG 20wkn levertijd + nog 6 wegens afleverstop leasemij) dat de Fabia al vrijwel niet meer leverbaar is met DSG omdat de fabrikant vraag niet aan kan.
 

AvdHelm

Nieuw lid
Op 16 januari 2013 de New Octavia 1.6 TDI Elegance BSN besteld in bruin metallic met lichte bekleding extra's: winterpakket+trekhaak.
Levering week 12-2013. Nu in week 17 meldt dealer dat bekleding niet leverbaar is en verwarmde voorruit in backorder staat.
Reactie PON aan dealer: vraag maar of hij niet liever lederen interieur wil met bijbetaling. We houden de dealer aan de gemaakte afspraak en wachten af.
 
Bovenaan Onderaan