Levertijd New Octavia 16 TDI

thomaserati

Nieuw lid
Dinsdag is het zover! Daarna alleen nog leer inbouwen (foutje leasemij), moet helaas na aflevering. Wordt chestnut qua kleur. Foto's volgen binnenkort...:24:
 

jurjen

Lid
Deze draad ook maar weer eens een update geven: Mijn eind juni bestelde Octavia (Elegance HB 1.6TDI DSG) wordt volgende week geproduceerd, zo vertelde de dealer mij net. Dat wordt pas in januari rijden aangezien ING carlease (vlgs info dealer) niets meer laat afleveren na 18 november.

27 weken tussen bestellen en rijden. Dat is dan langer wachten op deze Octavia dan ik in de vorige heb gereden, bij mijn vorige werkgever ben ik weggereorganiseerd toen de auto 24 weken oud was.
 

ghostbuster

Nieuw lid
hopelijk gaat de mijne aankomende week in productie, ik kan niet wachten op de bevestiging maar goed moet toch nog ff geduld hebben
 
Deze draad ook maar weer eens een update geven: Mijn eind juni bestelde Octavia (Elegance HB 1.6TDI DSG) wordt volgende week geproduceerd, zo vertelde de dealer mij net. Dat wordt pas in januari rijden aangezien ING carlease (vlgs info dealer) niets meer laat afleveren na 18 november.

27 weken tussen bestellen en rijden. Dat is dan langer wachten op deze Octavia dan ik in de vorige heb gereden, bij mijn vorige werkgever ben ik weggereorganiseerd toen de auto 24 weken oud was.

hier ook ingcarlease

oktober besteld over 2 weken productie..gek....
 

jero

Nieuw lid
Is al wat geschreven over uitgestelde levertijden en wat de mogelijke oorzaken zou kunnen zijn.
Ik heb mijn Octavia 1.4 Elegance Businessline met 7 versn. DSG besteld op 18-8-2011 (week 33) en zou begin november (week 45) geleverd worden. Kreeg onlangs te horen dat was uitgesteld naar eind februari/ begin maart 2012!!!!!. Volgens de dealer zou dit te maken hebben met het feit dat er momenteel een zeer grote vraag naar DSG-versnelling is en de fabriek niet aan de vraag kan voldoen.
 

mister9

Actief lid
Misschien een ontzettend domme vraag: Als de octavia vertraging opleverd, bij iedereen die een DSG-bak gekozen heeft, wil dit dat automatisch ook zeggen dat iedereen die een handschakel heeft besteld, ook vertraagd wordt. Dus als de DSG-klanten 3 maanden opschuiven, schuiven de handbak-klanten dan ook 3 maanden op?
 

jurjen

Lid
Misschien een ontzettend domme vraag: Als de octavia vertraging opleverd, bij iedereen die een DSG-bak gekozen heeft, wil dit dat automatisch ook zeggen dat iedereen die een handschakel heeft besteld, ook vertraagd wordt. Dus als de DSG-klanten 3 maanden opschuiven, schuiven de handbak-klanten dan ook 3 maanden op?
Ik zou eerder verwachten dat de levertijd voor de niet-DSG klanten terugloopt. Als de auto's met DSG niet afgebouwd kunnen worden omdat de versnellingsbakken ontbreken zal daar ook niet aan begonnen worden lijkt me. Dus komt er assemblagecapaciteit vrij.
 

jero

Nieuw lid
Inderdaad, dat is wat mijn dealer mij ook vertelde. Er is dus geen vetraging bij auto's met versnelling.
 
Begin oktober is mijn Octavia in bestelling gekomen en een rit langs de dealer vandaag levert de wetenswaardogheid op dat mijn auto week 1 geproduceerd wordt (natuurlijk onder voorbehoud)......maar ja....als ik deze topic lees ga ik er niet van uit.
 

ghostbuster

Nieuw lid
de logica aangaande inplannen ontgaat me nog steeds
bij mijn auto ging het als volgt qua bouw weken ( 02, 39,46, 48,43,51,47) 47 is tie uiteindelijk gebouwt.
inmiddels al rijklaar gemaakt bij de dealer alleen die koe moet erin nogin :ahum:
 

Sparkie

Forumguru
Auto is op 9 november door de leasemaatschappij besteld. Ze gaven op de brief een indicatie leveringdatum aan van week 13 (19 t/m 23 maart 2012).
 

Robbie

Lid
Bij mij is de auto op 23 November door de LM bij de dealer besteld.
Verwachte leverdatum is de week van 20 Januari 2012. (gezien alle recente berichten hier, ga ik hier maar niet van uit)
 
Bovenaan Onderaan