Levertijd New Octavia 16 TDI

Hij is binnen en de eerste 1000km zitten er al op. Weekendje Eiffel, Moeselgebied en Ardennen. Wat een heerlijke auto. Erg stil, lekker fel en erg comfortabel. Wel effe wennen aan de DSG maar dat komt wel goed. Af en toe gaat het schakelen nogal schokkerig. Ik hoop dat dat aan mij ligt.
Verder ben ik dik tevreden.
Volgens de dealer begint de levering van de Octavia weer beter op gang te komen. Niet dat ik daar nog veel aan heb, maar misschien een opsteker voor de wachtenden.


Grts
Math
 

Jip79

Nieuw lid
JOEPI!!!!

Week 19 besteld en heb vandaag te horen gekregen dat ik hem vrijdag kan ophalen. Dus 18 weken levertijd uiteindelijk. Mooi vlak voor het weekend dus mijn weekend staat in het teken van toeren :)
 
Hopen dat ze mij dan ook bellen :) die van mij ook eind week 18 begin week 19 besteld laatste prognose week 39 produceren week 41 aflevering :(
 

Jip79

Nieuw lid
Bij welke dealer heb je hem besteld?

Ik rij hem zakelijk via leaseplan en wordt afgeleverd bij Korterink in Zwolle. Heb goede ervaringen met deze dealer en ze houden zich aan de afspraken!
 
Die van mij komt weg bij Huiskes Kokkeler uit Enschede, ook een zakelijke auto maar dan via Personal Car Lease,
Dit nadat Leaseplan mij/ons niet meer als klant wou ivm vorige auto een VW Golf 6 1,4 TSI 160 PK DSG (heb um 1,5 jaar gehad en heeft 3x bij pon gestaan en 25 keer bij HK)
HK heeft mij altijd netjes behandeld en deed ook nooit moeilijk over leen auto´s etc. Dus afwachten de golf kwam ook een dikke maand eerder als verwacht.
 

yns

Nieuw lid
Helaas staat mijn wagen nog steeds niet bij de dealer. M'n wagen is iets meer dan een maand geleden geproduceerd. Er zou ergens wat met het transport zijn geweest.
Dit weekend rij ik naar Frankfurt, ik vrees dat het nog met de oude wagen zal zijn :(

Hoi,

Ik heb mijn Octavia Ambiente 1.6 CR TDI besteld in week 17, geproduceerd in week 32, en hij staat nu op transport. Maandag of dinsdag zou hij aankomen bij de dealer.

Nu hoorde ik vandaag van de dealer dat er al enkele dagen problemen zouden zijn met de documenten van de autos. Hij had al een week een auto staan waarvan de documenten nog steeds niet waren toegekomen.

Ik hoop dat die problemen volgende week verholpen zijn!
 

foex

Nieuw lid
Vandaag weer eens contact gehad en op dit moment staat hij toch weer op week 38... We wachten af...

I.v.m. geplande vakantie nog eens gebeld met de dealer. Productieweek staat nog steeds op week 38 met als kenmerk 'definitief'. Met vervolgens 2 weken transport en rijklaar maken zou ik hem in week 40/41 ontvangen wat betekent een totale levertijd van 22/23 weken (besteld in week 18).
 

Jip79

Nieuw lid
Niets vrees ik, dus gewoon maar wachten :(

Ik mag me gelukkig vanaf vrijdag skodarijder noemen.
Mijn uitvoering is een ambition businessline zwart. Extra's sunset, audiopack, MuFu, 16 inch crateris en een trekhaak.
 

Rob_02

Nieuw lid
Nieuwe levertijd!

Gisteren bij de dealer geweest, helaas nog geen inzicht wanneer de auto in productie gaat. Zijn gezicht sprak boekdelen, allen sprak hij het niet uit. Maar uit zijn reactie begreep ik wel dat de beloofde levertijd van eind september het niet gaat worden!

Afgelopen maandag (19-9) kreeg ik het bericht dat ik al wist, :icon_smile_dead: de auto komt later, het wordt niet eind september maar begin november. Wk 42 in productie en dan vervoer en klaar maken nog. Wij zijn benieuwd!:icon_smile_question
 

jurjen

Lid
De mijne staat nu ook op week 42 (in de voorlopige planning dus zeker is dat niets zeker is). Besteld begin juni. 1.6TDI met DSG schijnt de bottleneck te zijn. Ik begin 'm ondertussen te knijpen voor 15 november, de dag waarna de Leasemaatschappij geen auto's meer afneemt.
 
ik was vrijdag nog bij de dealer in Emmen en gevraagd naar de levertijd (bestelling deze week de deur uit). Rekening houden met levering halverweg/eind februari.....ff wachten dus.
 

ghostbuster

Nieuw lid
vandaag weer eens geinformeerd ,
besteld eind juni
in aug productieplanning wk47 voorlopig
in sep productieplanning wk46 voorlopig
vandaag productieplanning wk49 voorlopig
volgens de dealer ligt het probleem in de grote vraag naar de 1.6 tdi motoren die ook in de vw worden gebruikt
hoedanook nog steeds een voorlopige planning niets concreets
 

Maka

Lid
Vandaag ook nog ff contact gehad met mijn dealer.

Besteld week 20 (zie sig. Voor uitvoering)
Definitieve productieweek is week 41.

Dan nog naar NL en rijklaarmaken, hopelijk dus in week 44 rijden. 24 weken zijn er ook wel genoeg imho.
 
Nou....ik heb bericht gekregen. Auto is deze week (week 39) besteld. Verwachte levertijd is week 7 2012. 19 week levertijd dus met feestdagen, maar als ik deze topic zo lees bereid ik me voor op een uitloop. Wat is er besteld: Octavia Combi 1.6 Tdi Greentech Ambition BL, cappucino beige, 16" velgen, multifunctioneel stuurwiel, sunset en 4 extra luidsprekers.

Ben benieuwd of dit waarheid wordt.
 

ghostbuster

Nieuw lid
op de kleur na dezelfde uitvoering als dat ik heb besteld, als ik dit vantevoren had geweten was ik toch voor een andere auto gegaan:biggthumpdown:
 
Bovenaan Onderaan