Levertijd New Octavia 16 TDI

Jip79

Nieuw lid
Inderdaad daar is de eerste teleurstelling al......
Kreeg de definitieve bevestiging van de Leasemaatschappij.... Indicatie leveringsweek 41/2011. Wel erg vreemd als de maatschappij zelf zegt dat ze hem in 12 weken kunnen leveren. Dus dat wordt even een tijdje wachten :(

Gelukkig heeft de dealer wel bevestigd dat de nieuwe amundsen erin komt met geheel europa.
 

MichielOctavia

Actief lid
Vandaag van de dealer vernomen dat mijn O2 1.8 TSI in week 22 in productie gaat. Hij zou dan week 25 bij de dealer kunnen zijn. De dealer hoeft hem dan niet meer helemaal rijklaar te maken, dat wordt in Leusden al gedaan.
 

foex

Nieuw lid
Beste allemaal,

Vorige week woensdag (week 18) is de Octavia EBL 1.6 TDI Greentech besteld bij de leasemaatschappij (zou inderdaad 10 tot 12 weken duren). Afgelopen maandag belde de dealer dat de order is ontvangen en bleek bij controle de productieweek week 19 te zijn. Een beetje vreemd natuurlijk, daarom moest ik woensdag nog maar eens bellen en gedaan. Week 39 is het nu geworden... De zomervakantie gaan we dus niet meer halen...
 

bert2

Lid
1.4 TSI DSG besteld eind Maart. Levertijd 18 weken. Intussen gaat de gekozen kleur eruit en heb ik nu een andere (Platin Grey) besteld. Die wordt
echter pas vanaf wk 28 leverbaar. Productieweek was tot op dit moment nog niet bekend. Mijn vakantie sowieso met de "oude".
 

Nop

Nieuw lid
update levertijd Octavia II 1.6 TDI combi BSL + DSG: besteld week 46. Staat nu "definitief" vast voor produktie week 22 en afleveren week 24 (totaal 31 weken = bijna 8 maanden !)
 

bert2

Lid
update levertijd Octavia II 1.6 TDI combi BSL + DSG: besteld week 46. Staat nu "definitief" vast voor produktie week 22 en afleveren week 24 (totaal 31 weken = bijna 8 maanden !)

Heeft de dealer aangegeven waarom het zo lang heeft geduurd ?. Was er b.v. een gebrek aan de 1.6 TDI motoren of lag het b.v. aan de DSG ?
Het kan ook liggen aan een accessoire (radio). Als dat niet op voorraad is, vertraagt dat wel de levering.
 
Vandaag door de dealer gebeld, hij is er al, besteld begin april. Leerinbouw is nog niet gedaan, bij Pon duurt het 6 weken, als alternatief is DK Schweizer aangeboden, dit zou in 2 weken klaar zijn. Iemand ervaring met hun?
 

Nop

Nieuw lid
De mijne is ook een Combi 1.6 TDI Elegance BSL in Anthracite Grey. Het lijt me duidelijk dat de DSG hier de boosdoener is......
 

Auke

Lid
Eindelijk na 29 weken is hij binnen, ik kan hem woensdag ophalen pffff maar hij is mooi.
heb er vandaag al ingezeten, wachten op kenteken en de monobrigde moet worden ingebouwd, ben benieuwd of meer mensen hem eindelijk binnen hebben.

Skoda Octavia 1.6TDI DSG Elegance Businessline besteld 18 okt 2010
 

Mettes

Forumguru
Vandaag door de dealer gebeld, hij is er al, besteld begin april. Leerinbouw is nog niet gedaan, bij Pon duurt het 6 weken, als alternatief is DK Schweizer aangeboden, dit zou in 2 weken klaar zijn. Iemand ervaring met hun?

Mijn Octavia is van leder voorzien door DK Schweizer(zie album)
Deze firma geeft de garantie dat de inbouw max 8 werkdagen bedraagt incl ophaling en aflevering van de wagen .
Er is tevens de mogelijkheid om met verschillende kleurcombinaties te werken + prijzen zijn zeer democratisch.
 

murda

Nieuw lid
Mijn Skoda Octavia berline greenline is mid januari besteld en hij is nu geleverd.
De verzekering en de platen inorde maken en weg zijn we :)
 

foex

Nieuw lid
Vandaag weer even contact gehad met de dealer: auto is besteld in week 18. In week 19 stond week 39 als productieweek. Vandaag (week 20) staat er 35. Toch weer 4 weken minder in 1 week tijd ;)
 

Harrynak63

Actief lid
Mijn Octavia Combi Businessline Elegance is in week 5 besteld. Wordt vrijdag geleverd.
Vanaf het begin is produktieweek 17 al aangehouden en 3 weken later zou levering zijn. Klopt precies.
 
Door leasemij besteld op 20 maart:

O2 Combi Elegance 1.8TSI, handgeschakeld + 16" + sunset + vision

Leasemij zegt dat Pon als verwachte leverdatum begin augustus heeft opgegeven, ik hoop dat'ie datum nog een beetje naar voren wordt gehaald, anders moet ik nog met m'n huidige O2 op vakantie, dat zou jammer zijn.

Dealer meldt vandaag: Vermoedelijke levering aan dealer week 28, aflevering week 30, dat wordt kantjeboord wbt vakantie..

Nieuws van de leasemij: Auto in productie, geplande leverdatum is nu 17 juni, in totaal zou dat dan 12-13 weken zijn.

Dat wordt dus vakantie met het nieuwe blik :)
 

MichielOctavia

Actief lid
Vandaag nog even gechecked bij de dealer. Mijn O2 ELB staat gelukkig nog steeds gepland voor productie in week 22. Volgende week dus! Levering als het goed is in week 25. Kannie wachtuh!
 

Mick

Actief lid
Hij is eindelijk binnen bij de dealer, echter nog niet gereed voor uitlevering. Carkit is wel geplaatst, maar nog geen trekhaak. Ik verwacht 1-6-11 de uitlevering. Er is een Parrot MKI9200 geplaatst, maar ik zie geen extern microfoontje. Gebruikt men een microfoon die in de Octavia zit?
 

Bijlagen

  • DSCN6394.jpg
    DSCN6394.jpg
    84,4 KB · Weergaven: 88
  • DSCN6393.jpg
    DSCN6393.jpg
    104 KB · Weergaven: 87
  • DSCN6391.jpg
    DSCN6391.jpg
    116,3 KB · Weergaven: 85
  • DSCN6400.jpg
    DSCN6400.jpg
    122 KB · Weergaven: 96
  • DSCN6399.jpg
    DSCN6399.jpg
    109,1 KB · Weergaven: 86

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd. Grappige plek voor een Parrot, zo links. Heb je daar zelf om gevraagd? Op foto 2 zie ik iets bovenin naast de binnenspiegel (aan de bestuurderskant van de spiegel). Zou dat de microfoon kunnen zijn?
 

Mick

Actief lid
nee, ze hebben hem daar gewoon geplaatst. Is denk ik eenvoudiger om de bedrading door te trekken richting zekeringen kast. Maakt me niet zo veel uit dat hij daar zit. Volgens mij is dat geen microfoon op foto 2. Misschien wordt hij nog geplaatst, aangezien de wagen toch nog niet klaar is voor uitlevering. Nog even geduld, en dan mag ik hopelijk eindelijk na bijna 8mnd wachten gaan rijden in de nieuwe Octavia.
 
Afgelopen maart mijn eerste Skoda besteld, na diverse andere producten uit het VAG concern gereden te hebben. Het gaat om een al door de dealer bestelde zwarte Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Businessline met een aantal extra's. Vanaf het begin is productieweek 18 opgegeven en levering in week 20 of 21.
Mede omdat we deze auto prive gaan rijden en onze lease-auto per 1 juni in moeten leveren, hadden we de laatste weken regelmatig contact met de dealer, en tot afgelopen vrijdag was de leverdatum geen probleem.
Tsja ..... opeens blijkt dan de productiedatum naar week 26 verplaatst te zijn :( dat wordt nog even wachten dus op onze : First Skoda".

Nog even wachten dus maar, terwijl we er zo'n zin in hebben (vaker Octavia als leenauto mee gehad) zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?
 
Bovenaan Onderaan