Levertijd New Octavia 16 TDI

RCR

Nieuw lid
Nou moet zeggen in mij geval valt het gelukkig mee, bestelt in week 6, uitlevering zou zijn in week 26. Vorige week werd ik gebeld, dat de auto op transport staat en dat ik deze de 30e mei op mag komen halen :laugh:, 4 weken eerder = super. Na 4 jaar Ford Focus Wagon Titanium 1.8 TDCI gereden te hebben ben ik heel benieuwd hoe de Skoda gaat rijden. Proefritje in een handgeschakeld was in ieder geval prima. De DSG uitgeprobeerd met de auto van een collega met een A3 1.2 TSI, bijna gelijk gewicht, maar benzine, reed perfect, dus keuze tussen 20% en schakelen of 25% en DSG was voor mij vlug gemaakt :winkie:.

Wat is er besteld:
Octavia - 1.6 TDI DSG-7 Elegance
Kleur - Rosso Brunello
Bekleding - Ivory stof (dus de beige bekleding, maar wel met zwarte matten set)
Opties:
Amundsen navi met uitgebreide Bluetooth functie
Sunset
4 Extra boxen achterin
Dubbele Kofferbak bodem
Winterbandenpakket

Zodra ik tijd heb zal ik proberen wat foto's te uploaden.

Gr. Rik
 

Mick

Actief lid
Nog even geduld. Woensdag a.s. is het eindelijk zover. Na ruim 8 maanden wachten,mag ik hem eindelijk in ontvangst gaan nemen.
Lekker weer een automaat, en op naar de vakantie.
 

Auke

Lid
ho mick,

ik heb hem nu 2 weken, het rijd echt perfect, wel raar dat jij een maand langer heb moeten wachten we hebben de zelfde type.
maar goed veel plezier kerel.
 

Mick

Actief lid
Tja Auke, ik hoop dat ik dat wachten snel vergeten ben na het rijden van de eerste kilometers.
De zaak wilde hem gisteren laten afleveren, maar dat lukte niet meer met het kenteken, en aangezien ik morgen vrij ben en maandag en dinsdag cursus heb, ben ik woensdag aan de beurt om hem op de zaak in ontvangst te nemen.
Nog op tijd voor mijn vakantie in ieder geval. Kijk er naar uit, maar eerst nog mijn huidige wagen schoenmaken voor de inlevering ervan.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ook even een update, afgelopen zaterdag even bij de dealer langsgefietst. Mijn in week 11 bestelde O2 (Combi, Elegance) staat nu definitief op de planning voor productieweek 25. Er hoeft door de dealer niet veel aan gedaan te worden, geen trekhaak, leer, etc, dus hij zou vrij snel daarna geleverd kunnen worden, week 27/28 werd gezegd. Bij de bestelling was gerekend op productie in week 24, dus dat was een aardige schatting. Gelukkig hoef ik me dus over de vakantie geen zorgen te maken, we gaan met een nieuwe auto op vakantie. M'n huidige leaseauto mag ik ook nog een maandje extra houden, dus alles komt goed :)
 

Jip79

Nieuw lid
Vrijdag dealer gesproken.

Mijn octavia 1.6tdi ambition businessline zwart met sunset mufu en een trekhaak. Besteld in week 19 zal zoals het nu lijkt afgeleverd worden in week 41.... Da's dus nog behoorlijk wachten :(
 
Nog even wachten op mijn Octavia Ambition Businessline 1.6 tdi GreenTech....
Na contact met dealer en Pon toch klein beetje blij ondanks dat productie uitgesteld was van week 18 naar week 26.
Excuses van Pon klantenservice, productieweek is nu 25 en levering in 27 of 28. Tot die tijd zou ik zonder vervoer zitten door inleveren van leaseauto...
Nu dankzij Pon en Broekhuis Assen een Octavia Combi 1.9 tdi uit 2004 als vervangend vervoer tot levering auto.
 

Nop

Nieuw lid
Update : Octavia EBL 1.6 TDi DSG met afneembare trekhaak: besteld 19 november 2010 , afleverdatum woensdag 22 juni 2011
 
Update: Besteld op 22 maart:

O2 Combi Elegance 1.8TSI, handgeschakeld + 16" + sunset + vision

Vandaag leveringsafspraak gemaakt voor dinsdag 21 juni, bijelkaar dus ongeveer 13 weken.
 

Rickster

Nieuw lid
Mijn Octavia 1.6 El-BL staat bij de dealer sinds vorige week vrijdag en moest nog rijklaar worden gemaakt (trekhaak, kenteken, navigatie).. Maar volgens het garagebedrijf is deze pas a.s woensdag leverbaar... Lijkt mij vrij lang voor het rijklaar maken!
 
Levertijd van mijn op 4 februari 2011 bestelde 1.4 TSI met DSG alweer verschoven. Productieweek van week 28 naar week 35. Levering wordt dus minimaal september. Op vakantie met de caravan kan ik dus wel vergeten. Levertijd dus nu opgelopen tot 30 weken en inmiddels ben ik het vertrouwen kwijt in het feit dat de nu opgegeven productiedatum klopt. Baal er behoorlijk van dat ik de auto nu pas voor of zelfs in de herfst krijg. Ik ben een vutter en had voor dit jaar heel wat reisplannen die nu allemaal niet door gaan. :biggthumpdown:. Niks aan te doen kennelijk. Problemen in Japan en DSG zouden de oorzaak zijn wordt nu gezegd. De dealer is ook niet blij. Hij snijdt nogal in zijn eigen vlees want mijn inruil zal toch hetzelfde geld moeten opbrengen.
Grts
Math
 
Update: Besteld op 22 maart:

O2 Combi Elegance 1.8TSI, handgeschakeld + 16" + sunset + vision

Vandaag leveringsafspraak gemaakt voor dinsdag 21 juni, bijelkaar dus ongeveer 13 weken.

Zo, mijn laatste post in dit topic, ik heb vandaag m'n nieuwe auto afgehaald. Wat is die 1.8TSI een fijn ding zeg, lekker stil, maar wel een berg vermogen. Daar ga ik heel wat plezierige kilometers mee maken :)
 
Mijn Octavia besteld begin juni en verwachte levertijd is eind oktober/begin november. 5-6 maanden levertijd dus.. Hij is besteld bij Broekhuis, maar ik had 2 weken eerder nog de verwachte levertijd gevraagd bij de dealer in Helmond en die had het nog over augustus. Jammer, tot die tijd in een 1.4TDI Polo (3-pitter) uit 2008..Yeuyyy :-)
 
Bovenaan Onderaan