Levertijd New Octavia 16 TDI

tha a

Senior Member
morgen zou voor mij de dag worden.. (ik zeg al zou...)

Dealer belde vanmiddag dat hij goed en slecht nieuws had. (dan denk je al ohw jee...) T goede nieuws was dat ie helemaal klaar stond... T slechte dat PON vergeten was een kenteken aan te vragen(!) en dat ik m morgen dus hoogtwaarschijnljk niet kan ophalen.......

Was dus behoorlijk teleurgesteld (en boos); hoe kun je nu een kenteken vergeten voor een aflvering van een auto die al 1,5 week bij je op t terrein staat?? Met een heeel klein beetje mini geluk zouden ze morgen nog met de post binnen kunnen komen... ben benieuwd...
 

Spector

Forumguru
Hij (Octavia RS) is bij de importeur, nu nog wachten tot hij bij de dealer is en ik hem op mag halen. Ik hoop nog voor de Paasdagen. Was besteld op 25 februari, dus geen klachten over de levertijd.
 
De mijne is vorige week besteld (5 april), bij bestelling was het afleveren in juli, nu begin september.

Gaat om een Combi 1.6 TDI EL BL inclusief leer achteraf.
 

trebor78

Nieuw lid
Hebbes! Gisteren in Oosterhout opgehaald. Wat een prachtige wagen!
Ik blijf een volvo-fiel en de wegligging is een stuk minder van deze Okki, maar de luxe, ruimte en combinatie van 1.6Tdi met DSG is geweldig!
Heb er nu ruim 350km mee gereden en ik ben erg onder de indruk.
Verbruik is al minder dan de V50 na enkele duizende kilometers, terwijl het lijkt dat het vermogen hoger is.
Xenon is echt een nuttige toevoeging, zoals ik vanmorgen in de polder tussen Arnhem en Heteren merkte.
Navigatie is nauwkeurig en kent, in tegenstelling tot TomTom, mijn nieuwbouwwijk en omliggende wegen wel. Alleen jammer van die Vlaamse Beatrix.
Muziek is helemaal toppie zeker door de interface van columbus doet de bediening aan als van een echt premium-merk.
Parkeersensoren, nooit nodig gehad, maar als je ze eenmaal hebt....zelfs voor echt wel handig.

Succes met jullie leveringen! Het is het wachten waard.
 

CharlesTucker

Forumguru
Hoi Robert, gefeliciteerd, klinkt alsof je er erg tevreden mee bent. Dat van die parkeersensoren kan ik helemaal onderschrijven, ik heb ze nu ook op m'n Zafira zitten, en zelfs voor best handig. Bij m'n O2 heb ik ze ook aan de voorkant meebesteld. navigatie komt er bij mij niet in, ik vind zo'n Columbus toch veel te duur. Daar komt bij dat ik zelf een redelijk postduiveninstinct heb, en ook niet heel veel naar onbekende plekken toe moet, als het toch een keer voorkomt pak ik wel de TomTom uit de kast. Vorig jaar een weekje in een Golf Variant met RNS510 gereden, hardstikke mooi, maar na drie dagen heb ik hem niet meer aangezet :). In ieder geval, veel plezier met de nieuwe auto!

Met vriendelijke groeten, Peter
 

Mick

Actief lid
Mooi Robert om te lezen dat hij het wachten waard was. Ik weet nu dat de definitieve productieweek, week 17 gaat worden, dus hopelijk medio week 20/21 de nieuwe wagen in ontvangst nemen.
 

tha a

Senior Member
Ik kan het verhaal van robert volledig onderschrijven! Wat een goede auto! Het verschil qau rijden met de BMW is er natuurlijk wel. (ook door hte formaat van de auto) Opties zijn helemaal goed! Vooral meesturende xenon werkt verbazingwekkend goed!
Columbus is een mooi systeem! Veel opties, van het weekend maar eens goed instellen.

Ik ga iig met een tevreden gevoel kilometers maken! Blij met deze keuze!
 
Door leasemij besteld op 20 maart:

O2 Combi Elegance 1.8TSI, handgeschakeld + 16" + sunset + vision

Leasemij zegt dat Pon als verwachte leverdatum begin augustus heeft opgegeven, ik hoop dat'ie datum nog een beetje naar voren wordt gehaald, anders moet ik nog met m'n huidige O2 op vakantie, dat zou jammer zijn.

Dealer meldt vandaag: Vermoedelijke levering aan dealer week 28, aflevering week 30, dat wordt kantjeboord wbt vakantie..
 
Gisteren mijn Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 105pk Greentech Elegance Business Line besteld.

Sunset
Metallic lak: Cappuccino Beige
Bekleding : shadow onyx
Bluetooth handsfree carkitvoorbereiding (HFP en rSAP) met microfoon
MDI
Trekhaak
Hulpveren

Indicatie levertijd: in april !!!

En nu maar wachten.

Krijg net bericht van de dealer kan hem dinsdag 3 mei ophalen totaal dus totaal 15 weken levertijd.
 
Ha ha. In tegenstelling tot al deze berichtjes kan het mij niet lang genoeg duren. Door een aanpassing in de leasetarieven moet ik van een O2 Elegance Businessline nu naar een "kale" Ambition.
 
Sinds deze week rijd ik ook rond in m'n O2 1.6TDI. Uiteindelijk heb ik 15 weken moeten wachten.
'k Ben prima te spreken over de nieuwe aanwinst. De motor is onderin inderdaad niet zo gretig als de 1.9PD, maar wel veel stiller en ook aanmerkelijk zuiniger.
'k Zit met een tevreden glimlach achter 't stuur :laugh:
 
@hstruyk
Daar was ik ook eerst bang voor maar mijn vorige lease auto was een golf variant 19tdi met een paar opties.
Ze zijn bij ons naar een nieuwe lease maatschappij gegaan en het lease bedrag is al 4 à 5 jaar hetzelfde.
Maar ik ga nu een zeer complete O2 rijden.
Dus ik ga er flink op vooruit en nog 80 euro minder netto per maand dus mij hoor je niet klagen.
 

Jip79

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en vanaf hopelijk begin augustus een skoda-rijder.
Net de bestelling de deur uit gedaan voor een zwarte Octavia Combi 1.6 greentech Ambition business line met sunset, afneembare trekhaak, audio pack en Mufu. Levertijd indicatie 14 weken. Dat zou voor mij net uitmoeten komen. Ga namelijk 6 augustus op vakantie kan ik hem meteen even testen richting Frankrijk.

Groeten Bram
 
Jip79 ik help het je hopen.
Ik heb een 1.4. TSI met DSG besteld op 4 februari 2011 Dus week 5. Levertijd werd gesteld op 12 weken. Dus week 17. Dat werd week 22 en vandaag werd het week 28 productiedatum. Juist de week waarin mijn vakantie begint. Dat wordt voor mij dus een alternatief zoeken. Mooi kl...... dus.
Grts
Math
 
Bovenaan Onderaan