Banden Skoda Fabia Greenline

jan49

Actief lid
oke want wil winterbanden kopen ik ben bang als ik de staandaard maat doe 185/60/15r de sneeuwketing niet past.

dus wat is wijs

groetjes jan
 
Noch een vraag voor iemand van jullie die net zijn/haar Fabia Combi Greenline (model 2012) gekregen heeft: Welke velgmaat zit er nu precies op? Ik vind nogal tegenstrijdige informatie in allerlei lijstjes op dit forum en op internet. Ik wil namelijk volgende velg-winterband-combinatie aanschaffen:
Velg: 6J 15H2 ET43 steek 5x100
Band: Semperit Speed Grip 2 185/60 R15 84T
Gaat dit werken?
 

EdK

Forumguru
rdietel in je manual die je bij je Skoda hebt gekregen staan de maten die de fabrikant je adviseert !
En lijkt me nog steeds dat die het niet voor niets vermelden !
 

Jkz

Lid
Ik heb de mijne af laten leveren op winterbanden. De dealer heeft hier ook dezelfde banden als die van jou gemonteerd.
Dan zal het toch wel in orde zijn!
 
rdietel in je manual die je bij je Skoda hebt gekregen staan de maten die de fabrikant je adviseert !
En lijkt me nog steeds dat die het niet voor niets vermelden !

Daar heb je ontzettend gelijk in, ik heb hem echter nog niet ;) Ergens rond week 45/2011 wordt ie geleverd.
Ik wil wel van tevoren weten hoe of wat. De dealer wil me namelijk een set voor 599,- verkopen. Ik moet wel kunnen vergelijken als ik ergens anders een aanbieding wil en dat gaat nou eenmaal alleen met de specificaties die zeker weten op de Fabia Combi Greenline (model 2012) gaan passen.
 

Jkz

Lid
Daar heb je ontzettend gelijk in, ik heb hem echter nog niet ;) Ergens rond week 45/2011 wordt ie geleverd.
Ik wil wel van tevoren weten hoe of wat. De dealer wil me namelijk een set voor 599,- verkopen. Ik moet wel kunnen vergelijken als ik ergens anders een aanbieding wil en dat gaat nou eenmaal alleen met de specificaties die zeker weten op de Fabia Combi Greenline (model 2012) gaan passen.

Je kan altijd nog vragen of hij de nieuwe banden niet wil terug nemen en hem op winterslofjes wil af leveren. Misschien vraagt hij een bedrag voor het overzetten maar dan heb je wel de vrijheid aankomende lente om er een mooie 16 of 17 inch velg onder te zetten. Ben je misschien iets meer kwijt maar dan ziet je auto er ook anders uit. De winter ben je dan alweer door....
 

pietpula

Nieuw lid
Daar heb je ontzettend gelijk in, ik heb hem echter nog niet ;) Ergens rond week 45/2011 wordt ie geleverd.
Ik wil wel van tevoren weten hoe of wat. De dealer wil me namelijk een set voor 599,- verkopen. Ik moet wel kunnen vergelijken als ik ergens anders een aanbieding wil en dat gaat nou eenmaal alleen met de specificaties die zeker weten op de Fabia Combi Greenline (model 2012) gaan passen.

Je hebt gelijk ik heb setje stalen velgen gekocht op Mpl 50 euro 6j 15H2 5x100 et43 via internet 4 maal 185/60/R15 84T Kristal montero 3 a 57 euro per stuk en 50 euro voor monteren ventielen en balanceren. Ik was dus klaar voor 328 euro voor de sier misschien nog een paar deksels maar zonder zit ik op iets meer als de helft vd 599 euro
 

Noord26

Forumguru
Ik heb 2 weken geleden splinternieuwe Goodyear UltraGrip 8 (de nieuwste opvolger van de ANWB testwinnaar UltraGrip 7) voor €300,- in 185/60R15, all-inn, laten monteren. Velgen en wieldoppen had ik nog.

Als het op banden aan komt voor mij alleen echte A-merken met dito reputatie.
 

trombocite

Nieuw lid
Winterbanden Fabia Greenline

Uiteindelijk de knoop doorgehakt.

Bij BandenCentrumNuth laat ik 2 november 185/60 R15 winterbanden Continental TS 800 monteren op 15'' lichtmetalen velgen Rial Flair voor €835,-

Opslag gratis.
Wissel €35,- inclusief uitlijnen.

Ik zal vragen of ze gelijk een zomerband achterin willen doen want ik vind zo'n reparatiesetje maar niks.
Weet iemand waar ik voordelig een krik e.d. kan kopen?
 

jmw57

Lid
ik heb mijn reserveband bij de dealer gehaald. 195 euro voor velg,band en krik en opbergpiepschuim dat precies in de velg past.
 
Bovenaan Onderaan