Problemen met nieuwe Octavia

yal

Lid
Vanmiddag kregen wij een keurig telefoontje van Pon Leusden n.a.v. onze klacht over de 'heer' ten Berge's ongepaste gedrag van afgelopen Zaterdag.

Pon neemt onze klacht zeer serieus en heeft de directeur van SCU een reprimande gegeven , aangezien dit slecht is voor het imago van Skoda.
De dame aan de telefoon bedankte ons dat wij de moeite genomen hebben om e.e.a. op papier te zetten.
Zij betreuren de gang van zaken en hebben in de historie van onze auto meer dan een gemiddeld aantal mankementen aangetroffen.

Dat het 'schijnproblemen' zouden zijn geweest , die wij met deze auto hadden , zoals de fijne directeur ons afgelopen Zaterdag toespitste is natuurlijk klinkklare onzin.

Het zou deze 'heer' gesierd hebben om de eer aan zichzelf te houden , na 2 jaar ellende met deze auto is een trap na geven wel erg laag.

Als je als leiding gevende op deze manier met klanten omgaat dan is dat geen toonbeeld voor de werknemers van SCU , lijkt ons!

Grtn Yal

ps. dat gebak dat hij zou trakteren moet nog komen hoorde ik viavia.........:crazy:
 

jalex_h

Forumguru
Er wordt hier zo nu en dan behoorlijk gemopperd als het om Pon gaat, maar ze laten toch maar weer eens zien dat zij wel weten hoe het wel hoort. Dikke pluim voor ze:xyxthumbs:
Het is jammer dat jer nu niets meer aan hebt, maar het is evengoed een opsteker.
 

VEEJAY

Forumguru
Ze worden zeker wakker als je twitter of Facebook gaat inzetten. (Ze hebben een eigen pagina zie ik op hun site). Verder weer ik niet zeker of ze deel uitmaken van Auto Muntstad anders zou ik daar de echte directeur van de groep even benaderen.

Ik heb ook een mooi voorbeeld over hoe ze niet goed met privacy van hun (lease)klanten zijn omgegaan. Zo heb ik de vorige eigenaar van mijn huidige (ex-lease) Skoda kunnen traceren door een fout mailtje van SCU op basis van mijn kenteken.. Ik heb ze daar destijds wel op gewezen en hebben ze er wat aan kunnen doen. (Was wel gunstig voor mij want af en toe kan ik de vorige berijder wat vragen over het verleden van mijn auto) :-)
 

mmarechal

Actief lid
In elk geval wel prettig, voor zover je er wat aan hebt, dat PON klaarblijkelijk de klachten wel serieus neemt (al dan niet achteraf)..... Het moet volgens mij ook best ver gaan, wil een importeur een dealer 'afvallen', zoals in dit geval... Een hele kleine plijster op de wonden dus...
 
Is gewoon bizar hoe je behandelt bent. Ik vind het wel heel knap van je dat je zoveel gedult hebt kunnen opbrengen, dat was mij niet gelukt denk ik.
Ben zelf ook eens in een situatie beland dat ik de manager van een Seat dealer bij z'n strot heb gegrepen, omdat hij vond dat ik zeurde.
De Seat dealer had alleen maar mijn distributie riem verkeerd gemonteerd waardoor de motor in de soep liep, en dan was ik aan het zeuren.
Die manager heeft het geweten daarzo, toen bij mij wel de stoppen doorsloegen en mezelf niet meer kon beheersen. Na een lang gesprek heeft de beste man besloten om geen aangifte te doen en de problemen op te lossen. Heeft lang geduurd maar is toch goed gekomen. Kort daarna is de tent op de fles gegaan, dus er zouden daar wel meer "gevalletjes" geweest zijn.

Maar goed wees blij dat je nu ook van die gasten af bent, en lekker van de Mazda gaat genieten. Lijkt me wel verdient.

Succes, groeten Peter
 

yal

Lid
Gister aan het eind v/d dag de Skoda ingeruild en de nieuwe Mazda opgehaald.

Mazda is keurig geleverd volgens afspraak , zonder gekkigheid.
Nieuwe auto is wel even wennen , alles is anders dan dat wij gewend zijn en hebben nog maar 18km gereden.

We zijn blij dat we verlost zijn v/d Skoda ellende , achteraf gezien hadden wij de Skoda veel eerder weg moeten doen.

Grt Yal
 

VEEJAY

Forumguru
Arme onbekende die straks zijn droom octavia ziet staan met een mooie occasie prijs en daarvoor zijn 10 jaar oude trouwe dienstjaren bakkie inruilt.
 

deusjevo

Forumguru
Denk dat de Mazda dealer de achtergrond wel weet en de auto uitvoert naar het oosten van europa of nog liever hem laat:

sloopregeling_autos.jpg
 

yal

Lid
@deusjevo : de Mazda dealer weet v/d Skoda historie en wat zij ermee gaan doen is ons niet bekend. Mooiste zou zijn , Skoda de shredder in en restant bij SCU voor de deur neerzetten.....:cool:

@VEEJAY : wij hopen dat de verkopende partij de Skoda verkoopt met garantie , en dat zij wel een auto naar behoren kunnen repareren indien nodig.
Feit blijft dat bij ons de problemen steeds erger werden. Het begon met roest op de grill,schade op dashboard paneel,verrot wiellager,hoogteslag banden etc. maar uiteindelijk stonden wij meerdere keren met pech.
Indien SCU grondig te werk was gegaan had e.e.a. vast voorkomen kunnen worden.

@Fabia en alle anderen bedankt!

Grtn Yal
 

zuivere

Nieuw lid
@Yal. Helaas voor jouw een slechte ervaring met de dealer. Toch wil ik je bedanken voor jouw verhaal en dat dit forum zo open is, wij hadden het voornemen om daar de auto te kopen.
Gezien jouw verhaal, hebben wij wat vragen gesteld, mochten we problemen ondervinden met de auto die wij wilde aanschaffen.
Hierop kregen we het bekende praatje, dat er echt maar enkele probleem klanten/auto's zijn geweest en dat het al een tijdje geleden is dat ze een klant/auto hebben gehad met problemen.
Mede door dat antwoord en omdat we de verkoper met het verhaal hier hebben geconfronteerd. Gaan we de auto iets zuidelijker aanschaffen.

Helaas voor hun, en nee ze zullen ons echt niet missen. Maar ik koop liever ergens waar ik me koning kan voelen, als dat ik na de aanschaf met de problemen blijf zitten. Het is voor ons een hele uitgave en we hopen er heel lang van te kunnen genieten.
 

yal

Lid
Wat was de reactie van de verkoper toen je verhaal van hier vertelde?


Daar zijn wij ook heel benieuwd naar , aangezien deze dealer wel vaker leugens achteraf probeerde recht te praten.
De roest op de toen nieuwe grill zou bijvoorbeeld veroorzaakt zijn door de parafine beschermlaag af-fabriek.

Grtn yal
 

zuivere

Nieuw lid
Verkoper riep, nadat wij verwezen naar dit forum een andere (oudere) verkoper erbij. Natuurlijk voelde ze nattigheid. Ze gingen verder niet op het verhaal in, alleen dat elk verkoop bedrijf lastige klanten heeft. Iedereen kan een verhaal aandikken. Toen wij hierop in gingen dat wij daarom ook eerlijk de vraag stelde, wat wij konden verwachten als er problemen waren met een nieuwe of zeer recente gebruikte auto. Gaf de (eerste) verkoper aan wat ik al eerder schreef, dat er eigenlijk geen echte probleem auto's/klanten (RECENT) bekend zijn. Natuurlijk kan er betwist worden wat RECENT precies inhoud. Maar we hebben duidelijk verteld dat door, het verhaal van de verkoper(onwaarheden), wij niet verder willen gaan met hun.

Natuurlijk kan iedereen een verhaal houden, daarom wilden we onze eigen bevinding opdoen. Als ze waarschijnlijk verteld hadden dat ze alles op alles zouden zetten om de klacht te verhelpen. Wilden we graag voorbeelden hebben, om het verhaal van hier te ontkrachten. Voor ons gaat dit een behoorlijke uitgaven worden en we willen heel graag weten waar we aan toe zijn en/of wat we kunnen verwachten. Dit weekend gaan we naar mijn schoonouders in Eindhoven. Dus gelijk daar de dealer een bezoekje brengen. We gaan daar toch vaak heen. Dus afspraak moet geen probleem zijn denken we.
 

sitechris

Donateur
Het is waarschijnlijk paniek nu bij skoda center utrecht. Bij iedere post gaan ze harder zweten.....moeten ze nu wel of niet reageren.....dikke stress daar....
 
Bovenaan Onderaan