Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Hetzer

Forumguru
Week 12
- Einde van de productie pre-facelift versie
- Einde van de productie van de motor 1.4 TDI PD 51 kW
- Einde van de productie van de motor 1.4 TDI PD 59 kW
- Einde van de productie van de motor 1.9 TDI PD 77 kW

Week 13
- Start van de productie facelift versie
- Start van de productie van de motor 1.6 TDI CR 66 kW (90BHP) 5M
- Start van de productie van de motor 1.6 TDI CR 77 kW (105BHP) 5M

Week 16
- Start van de productie van de 1.2 TSI-motor 63 kW (85BHP) 5M
- Start van de productie van de 1.2 TSI-motor 77 kW 5M (105BHP) & 7A (DSG)

Week 20
- Start van de productie van de motor 1.2 TDI CR 55 kW (75BHP) 5M


Week 22 Week 22
- Start van de productie-versie van de GreenLine Roomster 1.2 TDI 55 kW 5M

De rs versie is voorlopig nog niet aan de beurt, zal wel na het zomer verlof gaan komen

bron Skoda-auto
 

Hetzer

Forumguru
Bovenstaande data, was de planning destijds, kon nog naar voren gehaald kunnen worden, de auto is 3 weken geleden besteld
 

Ericpeeke

Actief lid
Mijn TDI Greenline (besteld tijdens de Paas-show van Auto Noordhoek ;) op 5 april) wordt volgens de planning gemaakt in week 22, en afgeleverd in week 26. Mooi op tijd voor de vakantierit naar het zuiden :tongue:.
 

Hetzer

Forumguru
@RobV, is die van jou dan naar voren gehaald, omdat jij in eerste instantie aangaf dat jou auto eind juli geleverd zou worden??
het gaat bij jouw ook om een greenline toch?

de Polo Blumotion productie loopt aardig, ben vanochtend terhoogte van soest richting Leusden, ook weer 2 trekker oplegger combinaties ( met Tjechish kenteken ) tegen gekomen met daarop polo's
 

RobV

Lid
Eind Juli,was volgens mijn Dealer de verwachtte leverweek,maar de definitieve week nadat de auto daadwerkelijk besteld was was week 26/27. Die is nu idd 3 weken naar voren gehaald naar week 23/24.
@Hetzer Het gaat hier idd om de Greenline.

"edit"

Heb trouwens vandaag gereden in de Polo BlueMotion en moet zeggen,dat viel zeker niet tegen.
Ik moest wel erg wennen aan het feit dat het een diesel is en 3 cilinderkes (ben alleen maar benzineauto's gewend). Het is vooral snel doorschakelen en ook Terugschakelen bij rood verkeerslicht was erg wennen voor mij (mijn vrouw's Hyundai i10 kan makkelijk van 4 naar 3 en dan optrekken vanuit rollende positie,maar bij deze Polo moet je toch echt van 4 naar 2 terug anders kom je niet vooruit).Dat ligt denk ik meer aan het feit dat ik zo'n klein licht auto'tje gewend ben dan aan het feit dat het aan de 1.2 TDI ligt,maar dat was wel het punt waar ik het meest aan moest wennen.
Verder rijd ie gewoon heerlijk rustig,weinig motorlawaai en kan makkelijk mee op de snelweg (Bij accelereren wel idd even terugschakelen naar zn 4,zoals ergens anders al door iemand aangegeven was).
Ik denk dat we hier een zeer goede koop mee gedaan hebben.Nu maar wachten totdat hij er is :)

Btw Had nog even nagevraagd bij de dealer omtrend de bekleding van de stoelen en het Dashboard,maar ze hebben mooi de zwarte Domino en de onyx/onyx dashboard kleur besteld.

Ook aardig detail,je krijgt netjes 2 luxe afstandsbediende sleutels bijgeleverd,terwijl dat bij bijna elk ander merk er maar 1 is en de tweede tegen betaling te kopen is.....alweer een extra punt voor skoda. :)

Gr
Rob
 

Hetzer

Forumguru
ik ga woensdag ochtend , nog even langs mij dealer om te kijken hoe het staat met mijn levering, heb bij bestelling alleen een verwachte leverweek te horen gekregen
 

van_der_P

Senior Member
Terugschakelen bij rood verkeerslicht was erg wennen voor mij (mijn vrouw's Hyundai i10 kan makkelijk van 4 naar 3 en dan optrekken vanuit rollende positie,maar bij deze Polo moet je toch echt van 4 naar 2 terug anders kom je niet vooruit)
Gr
Rob

Het verder terugschakelen heeft te maken met het feit dat de versnellingen veel langer zijn, dan bij een standaard versnellingsbak. Men probeert op die manier de motor minder toeren te laten maken. Waardoor het verbruik daalt. Dat kan ook gemakkelijker bij een diesel omdat die een hoog koppel heeft bij lage toeren. De keerzijde is dat je wat meer mag schakelen, om vooruit te komen.

Twee sleutels met afstandsbediening levert Skoda al een hele tijd. Dit wordt mijn 4e Skoda, en ik rij vanaf 1999 Skoda. De laatste 2 (Fabia combi 75 pk in Elegance uitvoering van 2004 en de Roomster style 2007) hadden twee klapsleutels met afstandsbediening.
 

van_der_P

Senior Member
Als de produktie 3 weken naar voren gehaalt is dan begint de productie in week 19, dat is halverwegen mei. Dan zou de aflevering ook in de buurt van week 23/24 kunnen zijn.
 

Hetzer

Forumguru
Ben vandaag weer even naar Vepreda geweest, en het was weeeeer heel erg druk, uiteindelijk heeft de nieuwe receptioniste even voor mij in de computer gekeken, staond mijn auto nog steeds voor productie week 21/22.
Ze gaven tevens aan dat een dealer nooit 100% kan weten wanneer een auto precies gemaakt word, ze krijgen pas bericht als de auto daadwerkelijk geproduceerd is.
Week 20 begint de productie van de Greenline en dan worden als eerste de demo's voor de dealers geprdouceerd, deze hebben dan ook prio!!, daarna volgen de auto's voor klanten en deze worden dan geproduceerd op volgorde van bestelling.

optimistich reken ik zelf op week 24 aflevering
 

dhesselink

Nieuw lid
Vandaag van Skoda Centrum Utrecht gehoord dat mijn 1.2 combi als volgt erin staat:

"Auto staat gepland voor productie in week 20 (.....) Daarna moet de auto op transport naar Nederland en door ons worden klaargemaakt (....) zou ik rekening houden met levering in week 22 of week 23."

Ik had rekening gehouden met eind Juni/begin Juli, dus vind het allang best:cheer:

Vriend van me heeft er ook een besteld, 2 weken geleden, bij een andere garage. Hem werd 17 Juni meegegeven als voorlopige datum.
 

Hetzer

Forumguru
Auto's worden op volgorde van bestelling gemaakt, dus ik HOOP dat jouw dealer gelijk heeft zo, heb ik mijn auto ook aanzienlijk wat eerder,
mijn dealer is altijd wat voorzichtig met het geven van verwachtingen, je kunt immers tegen een klant beter zeggen dat je nieuwe autio er wat eerder is , dan wat later..\

p.s ik ben trouwens benieuwt hoeveel auto's de fabriek per dag fabriceert
 

van_der_P

Senior Member
Voor als nog ga ik er van uit dat het ergens in de buurt van half juni zal zijn. Als het vroeger is ben ik toch aangenaam verast. Dat gonzen van de geruchten bevalt mij helemaal niet. Ik heb al geprobeerd om er achter te komen wanneer die gemaakt wordt maar je komt geen stap verder. 8 mei kom ik dan toch maar met de Roomster, er zit niets anders op.
 

Gerke

Forumguru
Volgens de dealer staat die van ons op productie wk26/31, hebben deze zaterdag 1 mei besteld, iets met augustussluiting fabriek. Jammer genoeg niet op tijd voor de vakantie :(
 
Wij hebben doorgekregen onze 1.2TDI op wk 26 stond. Maar volgens de dealer Korterink ging dat niet gehaald worden en moesten wij van wk 27/28 uitgaan.

Wij hebben de bestelling gedaan voor de leasemarkt in beweging zou komen (dat zal deze week zijn) dan zal de levertijd wel helemaal omhoog gaan!!
 

van_der_P

Senior Member
Onze auto gaat in week 19 in productie (dat is al de volgende week). Is een van de eerste die uitgeleverd gaat worden (ik denk week 21, 22 ), volgens mijn dealer.
Dat is goed nieuws dan valt het toch nog mee.
 

Hetzer

Forumguru
Konden ze dat al met zekerheid zeggen??, en wat is de rede van deze vooruit schuiving??
8 juni is de officiële introductie, dat is week 23 , ik kan me niet voorstellen dat je hem eerder krijg dan hij in de showroom staat , of wel ??

morgen ook maar eens bellen met Vepreda, ik ben benieuwt
 
Bovenaan Onderaan