Columbus Columbus tips & trucs

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Dit topic is bedoeld om alle tips & trucs mbt de Columbus te vermelden. Houd het aub schoon, off-topic Columbus-praat kan in het zojuist gestarte "Het grote Columbus topic deel 2"-draadje![/moderatorbreak]
 

nomad

Senior Member
Reset Columbus

Als je om wat voor reden dan ook je Columbus moet resetten, dan druk je de toetsen

< > en i tegelijk in.

Zie het plaatje voor meer duidelijkheid.
 

Bijlagen

  • columbus.jpg
    columbus.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 2.198

nomad

Senior Member
Video tijdens het rijden op Columbus

Vereisten:


  • Firmware 2664
  • Voice Control geactiveerd
  • Je hebt GEEN extra hardware nodig.

Hoe te activeren:


  • Contact aan en motor starten
  • DVD plaatsen en de gewenste film starten
  • Op het stuur op de Voicetoets drukken, of als je deze niet hebt, druk op de "i" toets rechts op de Columbus. Vervolgens hoor je een 3-tonige toon.
  • Direct daarna op de Columbus de "TONE"-Toets (links onder) indrukken -> Je hoort dan een gong en een volgende signaal samen.
  • Het beeld bevriest kort en de film speelt na een halve seconde verder.
  • Wegrijden en zie dat het beeld niet meer verdwijnt.
Nadelen:


  • Je kunt daarna geen enkele toets meer aanraken anders wordt deze tijdelijke "omzeiling" ongedaan gemaakt.
  • Als je toch een toets aanraakt, springt het beeld op de toon-instellingen en zul je moeten stoppen en de stappen opnieuw uitvoeren om de film te kunnen bekijken.
  • Je moet het elke keer weer opnieuw doen.
  • Het leidt enorm af !
 
Kleine correctie op 't bovenstaande:
Voice control hoeft niet geactiveerd te zijn om dit te gebruiken.
Het lukt dus altijd met fw 2664.
Best wel grappig, maar het is jammer dat je zelfs het volume niet meer mag wijzigen. Ook niet met de knoppen op je stuur.:crazy:
 

nomad

Senior Member
Omdat ik mijn bericht niet meer kan aanpassen:

Het schijnt gewoon te werken op ALLE firmwareversies, alleen is de timing bij de iets oudere firmwares cruciaal. Kwestie van uitproberen dus.
 

Asterix

Nieuw lid
Als je om wat voor reden dan ook je Columbus moet resetten, dan druk je de toetsen

< > en i tegelijk in.

Zie het plaatje voor meer duidelijkheid.
Beste Nomad
Op het plaatje, wat je hebt gevoegd bij de uitleg hoe de columbus te resetten zie ik dat je een optische weergave hebt van de detectie van de parkeersensoren.
Bij aflevering van mijn auto gaf mijn dealer aan niet te weten of dat kon en zo ja hoe.
Is er een truc om dit zelf in te stellen?
 

nomad

Senior Member
Beste Nomad
Op het plaatje, wat je hebt gevoegd bij de uitleg hoe de columbus te resetten zie ik dat je een optische weergave hebt van de detectie van de parkeersensoren.
Bij aflevering van mijn auto gaf mijn dealer aan niet te weten of dat kon en zo ja hoe.
Is er een truc om dit zelf in te stellen?
Het is een plaatje van internet, maar in de 2008 modellen kan het niet zonder een hardwarematige aanpassing. Het is dus geen instelling o.i.d.
 
Beste,

In het TEST-MENU kan je je firmwareversie controleren
Testmenu bekom je door bij tijdens het opstarten van je Columbus je SETUP-TOETS 15 a 20 sec ingedrukt te houden ... je komt dan eerst in een service mode van de radio en als het goed is nadien in het TEST-MENU.
Daarin ga je je versie van de FW kunnen zien.
 

nomad

Senior Member
dat kan uiteraard alleen als de waarde van kanaal 50 van 0 naar 1 is veranderd en daar heb je de dealer of VCDS voor nodig.
 

SuperM

Nieuw lid
Columbus Navigatie van slag!

Na 7 maanden is mijn Columbus navigatie helaas defect geraakt. Na laten kijken door de dealer en na bijna 2 uur zoeken was de conclusie dat hij vervangen moest worden. Probleem is nu dat ik we al mijn muziek kwijt ben! Heeft iemand een suggestie om ca. 5 GB aan mp3 muziek van de harde schijf af te krijgen?
 
In de columbus zit gewoon een harde schijf. Die kunnen ze er vast wel voor je uit halen, zodat je hem ff aan je pc of laptop kan hangen om de boel op dvd te branden. Lijkt me een kleine moeite van hun kant.
 

nomad

Senior Member
Dat is niet mogelijk. Daarnaast zal de dealer de Columbus niet openen omdat ie anders geen garantie van PON krijgt. Maar... die muziek is er toch via een ander medium opgekomen ? Kwestie van dat even opnieuw doen.
Zou ook verder niet klagen, want je bent 1 van de weinigen die nog een Columbus heeft. Als ze die weghalen krijg je een of andere brakke Pioneer ervoor in de plaats...

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 
Ze mogen toch wel een kapotte columbus openen? Ik zeg niet dat ze de nieuwe moeten open maken, alleen die kapotte.
Er zit een hardeschijf in. Die is er ingezet, dus moet ie er ook uitkunnen. Lijkt me absoluut niet onmogelijk.
 

nomad

Senior Member
Nee dat mogen ze niet. Dat zegel zit er niet voor niets.
Daarnaast is het niet mogelijk om op het filesysteem te komen en de bestanden eraf te halen.
 
Bovenaan Onderaan