Octavia II OBD / Vag Com- vragen

Ralph

Lid
Dat is een goeie, ik zal het donderdag gelijk bij de dealer vragen. Want dit wil ik ook mijn nieuwe nieuwe RS!

LenK

Forumguru
Wil je altijd je spiegels inklappen dan? Maar hopen dat de duurzaamheid van het mechaniek daar op berekend is.
Van de 10x parkeren klap ik mijn spiegels hooguit 2x in.

Vacaro

Senior Member
Het is een Skoda(niet een ander merk :) ) dus de mekaniek is er op berekend.

Sorry Lenk , dit was een binnenkopper..

LenK

Forumguru
Oja VAG kan niet eens een probleemloze cruise control maken of kraakvrije onderstellen of ....
Je kunt wel inkoppen maar voor die over de lijn is wordt is al teruggekopt :yeah:

Stylist

Senior Member
Nieuwe auto al even binnen. Ik zou dit ook wel graag laten instellen. Er staat altijd een Seat op parkeerplaats naast me en die klapt wel automatisch. Dus... iemand al in VAG-COM gesnuffeld voor deze setting ?

ByeByePeugeot

Actief lid
Stil na augustus

En toch handig om te weten.. Heeft iemand dit voor elkaar kunnen krijgen?
Mijn Peugeot uit 2003 had deze functionaliteit al, kan je na gaan dus waarom niet op een O2 FL :)

LenK

Forumguru
Met het huidige weer kun je beter geen automatisch in- en uitklappende spiegels hebben.

Met dit weer lopen de spiegels wel eens (bij automatisch openen) helemaal door naar de max. positie dus bijna tegen de a-stijl aan, ze glijden waarschijnlijk door over ijs ofzo.

Dus met dit weer gewoon de spiegels niet automatisch inklappen, ik doe het trouwens nog steeds door de knop op m'n afstandsbediening wat langer ingedrukt te houden het went zal ik maar zeggen en ja ik klap ze altijd in.

___JC___

Forumguru
Seat's en BMW's hebben dit ook volgens mij en die klappen altijd in. Daar is het dus schijnbaar wel op gemaakt. Overigens lijkt het mij wel handig om automatisch inklapbare spiegels te hebben bij dit weer. Scheelt weer krabben!

LenK

Forumguru
Zet je je ruitenwissers ook aan als de ruiten vol ijs zitten? Dacht het niet. Ze kunnen namelijk vastgevroren zitten.
Hetzelfde geldt voor je ramen, je koplampsproeiers EN je spiegels dat kan allemaal vastgevroren zitten en het kan best goed gaan als je de electromotortjes daarvan aan het werk zet, maar voorkomen is beter dan genezen.

___JC___

Forumguru
Okee, maar dan moet het wel nat zijn en dus regenen. Gebeurd niet zo vaak in Nederland in combinatie met (strenge) vorst.
Ruitenwissers kan je overigens gewoon aanzetten hoor als er een beetje ijs op de ruit zit. Eerst ff sproeien en je ruit is zo schoon.
:D

coolrunnings

Actief lid
Nog niemand die uitgevogeld heeft of het mogelijk is om automatisch de spiegels in te laten klappen als de auto vergrendeld wordt???

Marcelk

Nieuw lid
Nog niemand die uitgevogeld heeft of het mogelijk is om automatisch de spiegels in te laten klappen als de auto vergrendeld wordt???

Als je de vergrendelings toets op je afstandsbediening iets langer vast houdt gaan ze dicht.
Tenminste bij mij Facelift octavia 2009 elegance bussines

coolrunnings

Actief lid
Als je de vergrendelings toets op je afstandsbediening iets langer vast houdt gaan ze dicht.
Tenminste bij mij Facelift octavia 2009 elegance bussines

Dat weet ik, wat ik wil, net als de TS, is dat ik 1x op de knop druk hoef te drukken waardoor de auto vergrendeld wordt EN de spiegels automatisch ingeklapt worden.
Niet 1x drukken op te vergrendelen en vervolgens nog een keer indrukken en ingedrukt houden om de spiegels in te klappen.
Gewoon 1x indrukken en klaar.

LenK

Forumguru
Heeft Skoda daar geen knopje voor op de armsteun bestuurder.
Dat is ook 1x drukken klaar en dan blijf je wel de baas over je eigen features.
Want nogmaals. Als in deze tijd van het jaar de spiegel en scharnierpiunten lekker vastgevroren zitten dan is het mechaniek niet blij als ie de boel moet los breken.

coolrunnings

Actief lid
Daar zal het mechaniek toch wel op gebouwd worden. Vele andere automerken hebben deze feature wel, dus waarom Skoda niet.
Ik heb de vraag ook een keer bij de dealer gesteld, "mag niet, is voorbehouden aan Audi" was het antwoord.

Bovenaan Onderaan