Nieuwe RS

Huyzen

Lid
Ben je wel wat wijzer geworden dan ?

Ja, ik weet nu dingen die ik gisteren nog niet wist en morgen weer vergeten ben.. :). Wij moeten punten halen om over een aantal jaar weer opnieuw gecertificeerd te kunnen worden. Dan ontkom je niet aan dit soort bijeenkomsten helaas. In elk geval heb je op zo'n middag tijd genoeg om te dromen over nieuwe auto's (skoda's natuurlijk) met 336 pk en 431 Nm :D
 

Roel

Lid
Ja, ik weet nu dingen die ik gisteren nog niet wist en morgen weer vergeten ben.. :). Wij moeten punten halen om over een aantal jaar weer opnieuw gecertificeerd te kunnen worden. Dan ontkom je niet aan dit soort bijeenkomsten helaas. In elk geval heb je op zo'n middag tijd genoeg om te dromen over nieuwe auto's (skoda's natuurlijk) met 336 pk en 431 Nm :D

Ja ja, je hebt altijd baas boven Plaza :grin:!!
 

plaza

Forumguru
Ja, ik weet nu dingen die ik gisteren nog niet wist en morgen weer vergeten ben.. :). Wij moeten punten halen om over een aantal jaar weer opnieuw gecertificeerd te kunnen worden. Dan ontkom je niet aan dit soort bijeenkomsten helaas. In elk geval heb je op zo'n middag tijd genoeg om te dromen over nieuwe auto's (skoda's natuurlijk) met 336 pk en 431 Nm :D

Ik kan me nooit concentreren als ik aan mooie auto's en mooie....... denk.
Maar ik kan me een hele mooie droom voorstellen over 1 a 2 jaar,
dan zie ik een hele mooie Superb combi 2.0 tfsi JD voorbij schieten.
Eerst maar eens lekker sparen...., wie weet ???
 

Huyzen

Lid
..... Superb combi .......

Staat ook hoog op mijn lijst. Ik hoop zo dat die achterkant een beetje te pruimen is. Even off topic: ik zag vandaag op weg naar Zutphen daar in de buurt een mooie rode Ferrari 348 rijden. Ook leuk voor erbij. Leuk detail is dat jij een fractie meer pk's en Nm's hebt en net zo snel bent (met 5,4 sec en 280 km/h zit ik er niet ver naast denk ik).
 

plaza

Forumguru
Staat ook hoog op mijn lijst. Ik hoop zo dat die achterkant een beetje te pruimen is. Even off topic: ik zag vandaag op weg naar Zutphen daar in de buurt een mooie rode Ferrari 348 rijden. Ook leuk voor erbij. Leuk detail is dat jij een fractie meer pk's en Nm's hebt en net zo snel bent (met 5,4 sec en 280 km/h zit ik er niet ver naast denk ik).

Stopwatch testen zitten tussen de 5.2 en 5.9 sec, en onlangs nog
267 km op tomtom gereden, teller stond toen al ver boven de 270 km p/u,
ik schat dat hij toen op 280 km p/u stond. ( maar zoals je weet gaat de telleropschrift maar tot 270 km, dus 280 is een schatting )
Maar dat is ook echt de top, meer zit er niet in.
Ferrari's hebben een veel betere CW waarde, dus daar licht de top hoger.
 

plaza

Forumguru
Morgen is het zover!!!:D
half tien bij de dealert!!

12 uur in Havelte

half vier weer thuis met 250 PK:bye:

Volgende week maandag gaat de columbus erin met vrijschakeling en BT carkit!:1761:

Nou Ralph, vertel, hoe is het gegaan, en merk je het verschil goed ?
 

Ralph

Lid
Donderdag mijn auto opgehaald!!! Wat een dikke bak!!!! Die stoelen zijn echt geweldig! In hert geheel veel mooier afgewerkt dan mijn vorige octavia! Het vernieuwde dashboard is ook erg mooi. De ververste xenon koplampen geven veel meer licht dan mijn vorige xenon verlichting! En dan de motor........ Heerlijk soepel!
Je kan er in rijden als in een diesel!

Ik ben gelijk doorgereden om hem te laten chippen, maar dat is helaas niet gelukt.
Schijnt dat er een nieuw type computer inzit. Ook de motor heeft een aantal wijzigingen ondergaan volgens JD. Er zit een nieuwere cq andere motor in dan de Golf GTI. Maandag komen ze hierop terug en zal de auto alsnog gechipt worden!!

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen als de navi erin zit!!! En uiteraard de ervaringen als de auto gechipt is uitwisselen!!!
 

Ralph

Lid
Vandaag de nieuwe radio opgehaald! De columbus touchscreen navigatie met harddisk!! Morgen wordt hij ingebouwd door de dealer samen met de carkit en vrijschakeling!! Mag eindelijk die uiterst lompe TomTom uit mijn wagen!!
Als alles klaar is maak ik foto's!!
 

Huyzen

Lid
Vandaag de nieuwe radio opgehaald! De columbus touchscreen navigatie met harddisk!! Morgen wordt hij ingebouwd door de dealer samen met de carkit en vrijschakeling!! Mag eindelijk die uiterst lompe TomTom uit mijn wagen!!
Als alles klaar is maak ik foto's!!

Welke versie van de dvd heb je? Ik heb vandaag versie V5 van Volkswagen voorbij zien komen.
 

Ralph

Lid
Origineel bestaat alleen V4!! Er is een homebrew op de markt die ze V5 noemen, dit is echter V4 met alle flitsers toegevoegd als POI. Werkt goed, alleen krijg je geen audio signaal om te waarschuwen, je ziet het alleen op het scherm!!! Ik ga in iedergeval ook deze versie erop laten zetten!
 

Huyzen

Lid
Op dit ding staat toch echt "Volkswagen Navigation CY Euopa West (V5)" en hij komt ook echt van VW. Er staat dat ie geschikt is voor RNS510 en 810 van VW, SEAT mediasystem en Skoda RNS Columbus. :crazy:
 

de Polletjes

Nieuw lid
Na het hele stuk hier gelezen te hebben, denk ik dat ik de tweede ben die een nieuwe RS gaat krijgen. Ik kan niet wachten.
We hebben vorig weekend de nieuwe RS een weekend op proef gehad of we het wat vinden en ja, ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem.

Ik rijd nu een 2.0 FSI combi, maar door die turbo op de nieuwe is ie echt nog een poepie sneller.

Ralph, ik heb wel nog een vraagje, heb jij een multifunctioneel stuur in je RS en is het gelukt met het inbouwen van de columbus met telefoon op bluetooth. Ik heb namelijk niet veel zin om nog van die losse dingen in mijn auto te zetten.

En wat betreft een RS treffen, zodra ik hem heb, ben ik van de partij!!!!
 

Ralph

Lid
Op de RS is helaas geen multifunctioneel stuur verkrijgbaar. De radio heb ik los gekocht voor 950 euro bij vag-products. Ook de bijbehorende carkit heb ik daar besteld. Deze carkit is echt geweldig, alles is te bedienen via het touch-screen scherm, alle informatie, voorkeuze nummers ed zijn te zien! Ook is via het MFD menu mogelijk de telefoon te bedienen!

En wat je zeker moet doen: CHIPPEN

Dat is echt een wereld van verschil!! Hij wordt van snel naar BLOED SNEL!!
 

Huyzen

Lid
Op de RS is helaas geen multifunctioneel stuur verkrijgbaar. De radio heb ik los gekocht voor 950 euro bij vag-products. Ook de bijbehorende carkit heb ik daar besteld. Deze carkit is echt geweldig, alles is te bedienen via het touch-screen scherm, alle informatie, voorkeuze nummers ed zijn te zien! Ook is via het MFD menu mogelijk de telefoon te bedienen!

En wat je zeker moet doen: CHIPPEN

Dat is echt een wereld van verschil!! Hij wordt van snel naar BLOED SNEL!!

DIt is wel een goeie tip voor (evt) mijn volgende Rs, ik baal er ook een beetje van dat er geen MF stuur op zit.

Ben je nog niet aan nieuwe banden toe? :D Ik wel trouwens, welke heb jij eronder liggen Ralph?
 

Racer

Lid
Hallo RS-fans,

Dit weekend heb ik een rijvaardigheidstraining gedaan in Lelystad (je weet wel, van die 'verrassend skoda'-actie). Daar was ook een PR-dame van Skoda bij in, je raad het al, de nieuwe RS (zwart) uit de demo-pool van Pon.

Dat was voor mij de eerste RS irl. Ik moet zeggen: de voorkant is wel errug mooi met die ledjes. Verder opvallend weinig veranderingen (logootje, stuur en delen van de dashboard). Onvoldoende reden om direct naar de dealer te rennen, maar wel weer een strakke auto!

PS. de rijvaardigheidstraining bij Prodrive is ook een aanrader, zeker met een gechipte RS ;)
 

de Polletjes

Nieuw lid
Wat heb jij er dan in laten zetten??? Ik wil namelijk heel graag de columbus, maar dan zit je met het gedoe van die telefoon. Wil je me dat even laten weten, ga deze week namelijk bestellen.

Wat dat chippen betreft zal ik eerst de lease maatschappij moeten vragen of ze dit goedkeuren!!!!!! Ik vind het namelijk ook wel interessant
 
Bovenaan Onderaan