Nieuwe RS

Rallye

Forumguru
Verder opvallend weinig veranderingen (logootje, stuur en delen van de dashboard).

Dat facelift-stuur vind ik het minst mooie aan de auto, met die "chromen grijns".
 

Bijlagen

  • Skoda%20Octavia%20facelift%20impressie%20(2).jpg
    Skoda%20Octavia%20facelift%20impressie%20(2).jpg
    35,8 KB · Weergaven: 59
Op de RS is helaas geen multifunctioneel stuur verkrijgbaar.

Juist op de RS vind ik dat wel een gemiste kans.
Op een auto waar je erg hard mee gaat rijden (want laten we eerlijk zijn, daar is de RS voor gemaakt) is het prettig dat je je handen aan het stuur kan houden tijdens het rijden.

PON / Skoda maakt wel vaker rare sprongen met de prijslijst / optie samenstelling.
 

LenK

Forumguru
Geen goedkoop projectje. En aan de airbag knutselen is niet voor iedereen weggelegd :1439:
 

Rallye

Forumguru
hmm... ik koop liever een nieuwe auto. Dat is ook mijn hobby, nieuwe auto's kopen. Zo'n knutselproject zou bij mij volledig de mist in gaan.

Ik wou dat ik zo'n hobby had! Of heb ik die hobby wel, maar word ik erin afgeremd door mijn financiële beperkingen.....

Je bedoelt "met een klapper eindigen" in plaats van "de mist ingaan"?
 
Afgelopen weekend de Skoda Octavia RS Combi te leen gehad... Na eerdere ervaringen met het vorige model RS waarvan ik de demping te stug vond was ik benieuwd naar de nieuwe versie. Dit omdat in april / mei de huidige leaseauto de deur uitgaat.

Ik heb het even onderverdeeld naar Prestaties en rijgedrag, exterieur en interieur:

Prestaties en rijgedrag:
de 2.0 tfsi motor is natuurlijk een heerlijke motor. Krachtig in zeer groot toerenbereik en wat mij betreft dus een topmotor voor deze auto. Wat mij betreft snel genoeg, maar dat zal na paar weken wel weer gewend zijn.

Het rijgedrag is lang neutraal. even paar klaverbladen meegepakt en dat ligt goed in de bocht. Auto is wel wat stuitirig, maar wel wat comfortabeler dan de 1e versie.

Exterieur:
de facelift heeft devoorkant toch wel een nieuw vookomen gegeven. De RS kan het hebben en geeft een lekker dik uiterlijk. De achterkant is wat anoniem. De testauto was uitgerust met geblindeerde ruiten en de 18 inch wieln. In combi met zwarte auto een goede combi.

Interieur:
de auto was volgehangen met alle opties (zijn er niet veel, auto is al supercompleet). Ook het Columbus navi systeem getest en die werkte goed. Alleen irritant beglgisch dametje die vertelde wat ik moest doen. Afwerking is keurig, middelconsole met Columbus ziet er chique uit. Stoelen zitten heerlijk en het schuifdak is ook top. Kortom alleen maar positief.
Zeer ruime en goed ingedeelde kofferruimte, en ook de binnenruimt eis ruim voldoende. Stuk ruimer als mijn huidige Focus.

Samengevat: De RS stond hoog op het verlanglijstje als nieuwe leaseauto. De nieuwe RS staat nog hoger en is zeker een zeer geschikte kandidaat.
In de gesteste uitvoering met Columbus, 18 inch en schuifdak maakt het een zeer complete en aantrekkelijek auto.

De komende tijd zal ook nog met de aankomende Superb Station en Passat CC gereden gaan worden. Maar die moeten echt goed hun best gaan doen.

Dus de kans is groot dat ik een RS ga bestellen begin 2010 als leaseauto.
 

Falcon

Donateur
Wat betreft het wennen aan het aantal pk's zou je even kunnen navragen bij je leasemaatschappij of er een mogelijkheid is om dit later in je lease periode toe te voegen dmv chiptuning bij ABT of JD.

Zo heb je een hele andere auto na een lease periode van bijv. 1,5 jaar.
 

___JC___

Forumguru
Afgelopen weekend de Skoda Octavia RS Combi te leen gehad... Na eerdere ervaringen met het vorige model RS waarvan ik de demping te stug vond was ik benieuwd naar de nieuwe versie. Dit omdat in april / mei de huidige leaseauto de deur uitgaat.

Bedoel je dan de O1 RS of de pre-facelift versie? De O1 RS was naar mijn mening namelijk een stuk comfortabeler dan de O2 RS. Echt een GT.
 

___JC___

Forumguru
Aha ja dat zou kunnen dan. Heb de gefacelifte versie nog niet gereden.
ff voor jouw begrip:

O1RS
octiers1_1.jpg


O2 RS (prefacelift)
Octavia_RS_TDI.jpg


En de nieuwste (brrrrrrrr die neus....) ;)
laura-rs.jpg
 
Bovenaan Onderaan