Octavia Greenline bestelbaar

hemi24

Forumguru
Willen ze hiermee nou bij de beste jongetjes van de klas horen of is er nog een andere belangrijke reden om dit niet toe te kennen?

Als je er achter komt wat het prijsverschil is tussen een 195/65R15 en bijvoorbeeld een 205/55R16 band, weet je al snel hoe de vork in de steel zit...

Als dit soort zaken niet mag, moeten ze alle hybrides ook standaard op 125km/h begrenzen..!
 

hemi24

Forumguru
das wel zo verstandig: een 205/55R16 moet je wel heeeeel erg oprekken, wil 'ie op een 17" velg gaan passen...:grin:

Maar weer even terug: er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in: het zou wel een beetje krom zijn om een 20% auto zo aan te kleden dat deze identiek is aan een 25% uitvoering...
Aan de andere kant betalen we met elkaar al dusdanig veel aan de fiscus dat ik denk: "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan..."

Ik was zo koppig om de 1.6CR TDI als eleg. bns. te bestellen en betaal nu dus 25% bijtelling, omdat mijn auto 119gr/km uitstoot, terwijl de 20% grens bij 116 ligt...
 

Rallye

Forumguru
Misschien ligt het aan de "af-fabriek" bestelling? Dan wordt immers de CO2-uitstoot (en dus de BPM en de bijtelling) bepaald bij eerste toelating op in Nederland (moment afgifte kenteken). Alles na dat moment telt niet meer mee, net als bij achteraf inbouw van leer, navigatie etc?
 

A_V

Lid
Klopt, je moet in je telefoon aangeven dat de auto Skoda-rSap geauthoriseerd is om verbinding met deze telefoon te maken.

De carkit werkt prima, alleen iedere keer als ik instap moet ik op mijn telefoon (Nokia E75) even op OK drukken als er gevraagd wordt om de verbinding met de Skoda. ik heb nog nergens kunnen vinden waar ik aan kan geven dat dit altijd automatisch mag. Als je een hint hebt....
 

van inkel

Forumguru
De carkit werkt prima, alleen iedere keer als ik instap moet ik op mijn telefoon (Nokia E75) even op OK drukken als er gevraagd wordt om de verbinding met de Skoda. ik heb nog nergens kunnen vinden waar ik aan kan geven dat dit altijd automatisch mag. Als je een hint hebt....

Bij de blauwe tand instellingen op de E75 (2e tabblad bij mijn E66) de skoda autoriseren.

Knop "home" > "Connect." > "Bluetooth" > "nav knop" naar rechts om 2e tabblad te selecteren en dan de Skoda koppeling autoriseren.
Ik hoop dat dit voor jou werkt.
 

smurfja

Nieuw lid
Inderdaad verbruik lijkt me gelijk,en in Duitsland is wel Greenline + climatronic te bestellen....

Ik begreep van mijn dealer dat climatronic vanaf 2010 standaard is op de Greenline, omdat hier zoveel vraag naar was. Iets anders (minder belangrijks) was afgevallen om de prijs te drukken (die overigens 300 euro goedkoper is geworden).
 

smurfja

Nieuw lid
Gisteren telefoon gehad van wagenparkbeheer in verband met de bestelling van mijn nieuwe lease-auto.

Ik had gekozen voor 16" inch lichtmetalen in plaats van 15" inch. Deze zouden AF-fabriek gemonteerd worden. Hier gaven ze, evenals de leasemaatschappij, echter geen goedkeuring voor omdat dit dan meer CO2 uitstoot zou geven. En dat was niet de bedoeling met mijn 20% bijtelling. Hiermee zouden ze de wet met voorbedachte rade omzeilen en dat wilden ze niet.

Willen ze hiermee nou bij de beste jongetjes van de klas horen of is er nog een andere belangrijke reden om dit niet toe te kennen?

Bij welke leasemaatschappij is dit het geval mag ik vragen. Ik sta op het punt te bestellen bij Ing of Athlon.
 
Wie weet hoe lang het op dit moment duurt om afgelverd te krijgen nadat de auto besteld is bij Athlon?
Hij is voor de kerst besteld.
 

smurfja

Nieuw lid
In model 2010 is Climatronic nu standaard, Bluetooth* handsfree carkitvoorbereiding is er (gelukkig) uit. De totale prijs is 200 euro goedkoper (Combi). Goede keuze vind ik persoonlijk.
 

Falcon

Donateur
Bij ingcarlease is dat, heb er achteraan gebeld, maar ze blijven moeilijk doen

What the heck heeft een leasemaatschappij met jouw bijtelling betaling te maken?

Gewoon aangeven dat je dan de auto niet besteld bij hun, maar bij de concurrent. Ik ben benieuwd wat ze dan aangeven.

Ohja.. en laat je wagenparkbeheerder ook eens informeren.. want die helpdesklui zijn meestal ook maar scriptslezers.

Succes!
 

Falcon

Donateur
Niet voor mijn bijtelling. Als de belastingdienst exact per leaseauto wil weten wat zijn CO2 uitstoot zal zijn na aankoop, dan zal er een meting moeten plaats vinden. Verder heeft de belastingdienst zelf als regel dat zij de fabrieksopgave gebruiken voor de berekening van de bijtelling.

Want vergeet niet. Mocht deze meting ooit gaan komen, dan pakt dit bijvoorbeeld in het geval Peugeot 308 in combi met een GasFX installatie positief uit, want dan komt hij in de 20% bijtelling. Gasinstallatie zorgt vaak voor 15% minder uitstoot en dat hebben sommige auto net nodig om in de 20% regeling te vallen.

Dit jaar verwacht ik daarom ook een aanpassing aangaande de bijtellingsformule en ik zou ook niet gek op kijken of je straks een gedeelte moet betalen van je accessoires. Ja ik denk hier alles behalve positief over na.

We zullen het zien.
 
Bovenaan Onderaan