Octavia Greenline bestelbaar

Mick

Actief lid
Vandaag info ontvangen bij een Skoda dealer. De Octavia Greenline zou bestelbaar zijn, net als de nieuwe 1.6Tdi (Ambition en Elegance versie).

Even wat meer info:

Prijzen: 1.6Tdi Greenline Hatchback: € 25650,- (businessline)

1.6Tdi Greenline Combi: € 26650,- (businessline)

De Greenline Businessline heeft dezelfde opties als de Ambition businessline met daarbij de volgende extra's:

Audio pack plus (4 extra luidsprekers in de achter deuren)
Multifunctioneel stuur met telefoon en radiobediening
Navigatiesysteem Amundsen
Telefoonvoorbereiding met Bluetooth finctionaliteit

Als extra opmerking staat in de prijslijst dat de Greenline een Climatic airco heeft, dus niet de Climatronic!!

Nog even de prijzen voor de nieuwe 1.6Tdi versies:

Hatchback: Ambition businessline : € 24800
Elegance businessline : € 28250

Combi: Ambition businessline: € 25700
Elegance businessline: € 29150

Een minput is echter wel dat je op de Greenline electrische raambediening achter als optie moet aanschaffen.

Hopelijk hebben jullie wat aan de info.


Hij staat ook op de Skoda site:http://www.skodabusinessline.nl/
Gr. Mick
 

breef

Lid
Super interessante auto voor de lease rijders.. ik denk dat ik binnenkort de eerste collega hier mee zal zien rijden
 

Falcon

Donateur
Heeft er iemand al eens met deze motor gereden? Ik zou graag willen weten hoe hij rijdt.
 

WillemJan

Forumguru
Telegraaf zei:
Octavia Greenline kost €25.400 leusden
Skoda heeft na de Greenline-versies van de Fabia en de Superb nu ook een milieu-Octavia op de markt gebracht. Die heeft dezelfde 1,6 liter TDI-motor met 105 pk/250 Nm die onlangs ook al voor de VW Golf Bluemotion en de Audi A3 is aangekondigd. Echter: in die zuinige modellen van de concerngenoten wordt de viercilinder gecombineerd met Start/Stop, maar Skoda wordt die techniek nog niet gegund.


Een en ander heeft wellicht te maken met 'marktpositionering' van de verschillende modellen (Skoda levert nog helemaal geen Start/Stop) , want zo'n extra systeem maakt een auto natuurlijk een paar euro's duurder. Daarentegen is echter óók al de Leon Ecomotive Concept van Seat aangekondigd, en die heeft weer wél zo'n automatisch afslaande en weer opstartende 1.6 TDI.

Hoe dan ook: de Skoda Octavia Greenline hatchback wordt nu aangeboden voor een prijs van €25.400, terwijl de combi-uitvoering voor €26.300 kan worden aangeschaft. De motor heeft in de Tsjechische auto een verbruik van 4,4 l/100 km, wat ongeveer drietiende liter méér is dan in eerder genoemde concerngenoten. De CO2-uitstoot is vastgesteld op 114 g/km en daarmee valt de auto in de 20 procents bijtellingscategorie.

Behalve de zuinige TDI-motor heeft de Octavia aerodynamische aanpassingen aan de onderkant en banden met een lagere rolweerstand. Het model is gebaseerd op de Ambition-uitvoering en heeft onder meer standaard een radio/cd-speler met mp3, middelste armsteun vóór en halfautomatische airco.

De Businessline-uitvoering van de Octavia Greenline kost slechts 250 euro extra, waarvoor een pakket ter waarde van €2.250 wordt geboden. Daarin onder meer touchscreen navigatie, bluetooth carkit, parking distance control (achter), regensensor, zelfdimmende binnenspiegel en een multifuntioneel met leer bekleed stuurwiel. Vooral die Greenline Businessline is dus een prima aanbieding.
Bron: http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4078663/__Octavia_Greenline_kost_25.400__.html?cid=rss
 

Bas1975

Nieuw lid
Climatic....

Na heel wat tijd als 'actieve lezer' nu mijn eerste berichtje. De octavia staat hoog op mijn lijstje als mogelijk vervanger van mijn huidige leaseauto, zeker sinds de facelift. De Greenline lijkt me ook niet gek, maar wat me daaraan zwaar tegenvalt is dat je het met climatic moet doen en climatronic niet te bestellen is.... Wat zou de reden van deze misser zijn?:confused:
 

MarcoO2

Forumguru
Zal misschien op de één of andere manier met de marktpositionering te maken hebben... zou anders geen zinnige reden kunnen verzinnen. Of zou een halfautomatische airco dusdanig minder verbruiken dan een volautomatische dat er daarom voor gekozen is?

btw, je doet jezelf tekort, Bas... 't is al je 4e bericht!;)
 

Ronnie

Forumguru
Zal misschien op de één of andere manier met de marktpositionering te maken hebben... zou anders geen zinnige reden kunnen verzinnen. Of zou een halfautomatische airco dusdanig minder verbruiken dan een volautomatische dat er daarom voor gekozen is?

btw, je doet jezelf tekort, Bas... 't is al je 4e bericht!;)
Een beetje airco verbruikt ingeschakeld zo'n 3-6 PK!
Als het zuinig moet zijn is dit natuurlijk het eerste punt om te schrappen!
 

Rallye

Forumguru
Een beetje airco verbruikt ingeschakeld zo'n 3-6 PK!
Als het zuinig moet zijn is dit natuurlijk het eerste punt om te schrappen!

Worden de zuinigheidsmetingen niet gedaan met de airco uit? Climatronic of Climatic maakt dan voor de meting niet uit. Over het feitelijke verbruik hebben we het niet, maar dat is voor de bijtelling etc. niet interessant.....
 

yup

Lid
Volgens mij maakt het qua verbruik niet uit of je een climatronic hebt of een climatic. Ik denk dat het dus een management beslissing is ofzoeits.

De aircocompressor staat bij beide aan en moet bij beide net zo hard werken als normaal.

Volgens mij is het enige verschil dat bij de handmatige airco de kachel, luchtregelkleppen (dus naar voeten, gezicht of ruit) en de temperatuur handmatig geregeld word.

Bij de climatronic word alles automatisch geregeld en dat verbruikt naar mijn weten niks meer?
 

Bas1975

Nieuw lid
Inderdaad verbruik lijkt me gelijk,en in Duitsland is wel Greenline + climatronic te bestellen....
 

Herbie

Lid
De Greenline lijkt me ook niet gek, maar wat me daaraan zwaar tegenvalt is dat je het met climatic moet doen en climatronic niet te bestellen is....


Zou voor mij de reden zijn om hem niet te bestellen. Kan je geen gewone 1.6 TDI bestellen?
 

MarcoO2

Forumguru
Als ik het zo lees, kom ik toch weer uit op mijn eerste reactie, namelijk dat het misschien op de één of andere manier met de marktpositionering te maken heeft.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij maakt het qua verbruik niet uit of je een climatronic hebt of een climatic. Ik denk dat het dus een management beslissing is ofzoeits.

Bij een climatronic zal iets meer de neiging bestaan de airco altijd aan te laten staan. Een gewone airco zet je misschien vaak uit. Dat heeft dan wel invloed op het (echte) verbruik.
 

Mick

Actief lid
Zou voor mij de reden zijn om hem niet te bestellen. Kan je geen gewone 1.6 TDI bestellen?


Ja zeker wel. Kijk maar bij het eerste berichtje. De prijzen staan erbij. Alleen niet i.c.m. DSG

Dat hij in Duitsland wel te bestellen is met climatronic, komt denk ik doordat men daar niet de bijtellings percentage's kent zoals men die hier voert.
Bij ons zitten we vast aan de CO2 uitstoot, en dat zal wel lager zijn door een climatic te gebruiken i.p.v. een climatronic.
 

hemi24

Forumguru
Nu nog iemand die me kan vertellen per wanneer de productie van de 1.9TDI PD wordt omgezet op 1.6TDI CR???
Voor zover ik heb kunnen nagaan vanf week 27 (voor handgeschakeld)...
En wat is houdt dit in voor de geplaatste orders vanaf 01-06???
 

Rallye

Forumguru
Dat hij in Duitsland wel te bestellen is met climatronic, komt denk ik doordat men daar niet de bijtellings percentage's kent zoals men die hier voert.
Bij ons zitten we vast aan de CO2 uitstoot, en dat zal wel lager zijn door een climatic te gebruiken i.p.v. een climatronic.

Ik heb gegoogled, maar kan het niet vinden. Volgens mij wordt het verbruik van een auto (op de testbank) bepaald met de airco uit. Voor je bijtellingspercentage (gebaseerd op de C)2-uitstoot op die testbank) moet het dus niet uitmaken of je climatic hebt of climatronic: beide staan bij de test uit (als er al een aparte test is voor de Nederlandse versie met climatic).
 

roofdier

Nieuw lid
Die halfautomatische airco maakt me niet zoveel uit. Heb ik nu ook en hij werkt, want hij houdt me koel bij warme dagen :xyxthumbs:.

Wat ik zelf wat minder vindt is dat de 15" velgen de enige optie is. Op zich natuurlijk logisch ivm minder weerstand dus minder verbruik, maar zelf ie ik er liever minimaal 16" onder. Helaas dus niet als optie verkrijgbaar en achteraf monteren, dus niet af fabriek, is schreeuwend duur.

Is het trouwens uberhaupt wel mogelijk, met het verlaagde onderstel?
 

Rallye

Forumguru
Wat ik zelf wat minder vindt is dat de 15" velgen de enige optie is. Op zich natuurlijk logisch ivm minder weerstand dus minder verbruik, maar zelf ie ik er liever minimaal 16" onder. Helaas dus niet als optie verkrijgbaar en achteraf monteren, dus niet af fabriek, is schreeuwend duur.

Is het trouwens uberhaupt wel mogelijk, met het verlaagde onderstel?

Is dat niet gewoon het sportonderstel dat ook op de RS zit? Daar past namelijk (zeker) 18" onder.
 
Ben ook zeer geintresseerd in de octavia greenline. Rij nu een Seat Altea sport up 1.9 tdi

paar vragen;

- Wat kost 16" lichtmetaal ipv de 15", iemand een idee?
- Kan de 1.6 tdi ook al gechipped worden via de lease maatschappij en wat kost dat dan?
 
Bovenaan Onderaan