Amundsen Het grote Amundsen-topic

Ik zou graag willen weten wie er allemaal een Amundsen heeft.
Voor wie nog twijfelt Ik heb er één.
 
Over 2 weken heb ik er een. 12-06-09 ga ik mijn nieuwe O2 ophalen met amundsen. Mijn collega heeft hem 2 weken geleden al opgehaald ook met amundsen.
 
Hoi,

Ik heb dus ook een Amundsen navigatie systeem.
Was eerlijk ook benieuwd hoeveel mensen deze navigatie systeem hebben.

Misschien kan er ook een aparte "het grote Admundsen Topic" komen.

Wat ook handig is om een lijst te verzamelen van div. SD kaartjes die mensen nu al gebruiken. Ik heb nu een Kingston Secure Digital Card High-Capacity van 8 Gb erin zitten en deze loopt zonder problemen. (was ongeveer Euro 19,00)
 
Maakt het uit of dat je een High Speed SD pakt of is het verschil te verwaarlozen met een normale niet High Speed? Moet er namelijk nog een kopen.
 
High speed maakt niet veel uit het systeem is niet sneller dan een gewone sd kaart wel moet je opletten dat je een sdhc neemt (high capacity) anders ga je problemen krijgen denk ik.
Ik heb wel een 16Gb high speed sdhc kaartje omdat de prijs met de gewone kaartjes te verwaarlozen is.
 
High speed maakt niet veel uit het systeem is niet sneller dan een gewone sd kaart wel moet je opletten dat je een sdhc neemt (high capacity) anders ga je problemen krijgen denk ik.
Ik heb wel een 16Gb high speed sdhc kaartje omdat de prijs met de gewone kaartjes te verwaarlozen is.

Ik denk dat 16gb een beetje overkill is? Aangezien de kaarten op een CD staan en niet op een DVD. Ik weet niet wat de compressie is (CD tegenover SD) maar 4Gb lijkt mij toch ook al voldoende. Wat ik ook niet weet is als wanneer je navigeert vanaf SD je nog wel muziek van de SD kan luisteren of alleen nog van radio/CD.
 
Ik denk dat 4 gb net voldoende moet zijn om ook evt. andere landen CD erop te zetten met div mp3's. Benelux op SD kost ongeveer 300 mb ruimte. Ik heb benelux kaart, div. mp3 muziek en zelfs een taal cursus erop gezet. Dat is bij mij al ongeveer 2,6 gb. Ik zou voor de 8 gb kiezen dan heb je ruim voldoende.
Je kunt tijdens navigeren ook naar muziek van radio, CD speler, SD kaart en evt. aux luisteren. Voor visueel navigeren is heen en weer te schakelen van bv. radio naar kaart of op maxidot schermpje. Het heen en weer schakelen gaat echt vloeiend.
Ik heb nu navigatie stem uitgezet omdat ik het storend vond tijdens het luisteren van radio of mp3's, dat het onderbroken werd.
 
Ik denk dat 16gb een beetje overkill is? Aangezien de kaarten op een CD staan en niet op een DVD. Ik weet niet wat de compressie is (CD tegenover SD) maar 4Gb lijkt mij toch ook al voldoende. Wat ik ook niet weet is als wanneer je navigeert vanaf SD je nog wel muziek van de SD kan luisteren of alleen nog van radio/CD.

Je kunt perfect nog naar mp3's luisteren tijdens het navigeren.
Ik heb al mijn muziek mooi in aparte mapjes gezet zodat het overzichtelijk blijft.
16Gb is mss wat veel maar toch leuk dat je niet op een mp3-tje meer of minder moet kijken.
 
Het enige nadeel van dit systeem vind ik de dure cd's 130€ per land.:mad:
Ik heb net de cd's van Frankrijk, Spanje/Portugal bijgekocht.
 
Nou, na 14000 km rijplezier weet ik nog wel een paar irritatiepunten aan dit systeem:

1. De (vlaamse) stem, behalve dat je geen alternatief kan kiezen praat ze je ook de oren van de kop:

Na 2 kilometer rechts afslaan en de E34 volgen. De route wordt berekend met in achtneming van verkeersinformatie. De route bevat verkeersstoringen. Let op: Verkeersstoringen! Let op: Verkeersstoringen!

Dit soort volzinnen irriteren me mateloos. :smiley29:

2. Inderdaad de prijs van de kaarten. Of in ieder geval de (on)mogelijkheid om een europaset te kopen.

3. Het feit dat je geen 2D overzichtskaart krijgt of zelfs maar kan bekijken van de route die je gaat rijden, zoals bijvoorbeeld bij Tomtom.
 
Een vriend van mij rijdt met een golf met daarin de rns-310 (amundsen), in de golf heeft het systeem blauwe kleuraccenten bij ons in de octavia is dit groen. Weet iemand of dit aan te passen is?
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb in m'n Fabia1 een MCD van VW, daarin zaten rode led's voor verlichting en een blauw navi display, dit zijn standaardkleuren voor VW. Ik heb er toen een Skodafront opgezet (Skoda satcompass) was geen probleem.(marktplaats)
De MCD heeft dus nu een groen display en groene verlichting.(Skodakleuren)
Led's omsolderen is nogal een aardige klus (verkrijgbaar bij o.a Conrad), bij mij waren het er 52!!
 
Is het al iemand gelukt of weet iemand ofdat het mogelijk is om flitspalen weer te geven met de amundsen?
 

Ronnie

Forumguru
Volgens dit Forum is het niet mogelijk bij DX navi's, ik heb geprobeerd LPG stations toe te voegen op een route, is echter op niets uitgelopen....
http://www.navi-forum.net/board/index.php

Wel zijn ze aan het stoeien geweest met de RNS510/Columbus software, is echter nog niet bevredigend gelukt....
 
Ik navigeerde laatst weer ergens naar toe en onderweg gaf de navigatie op de route een rode driehoekje aan met een uitroepteken erin. Ik had dit al een paar keer gezien, maar wist niet wat het was. Maar dit keer zag ik wat het was, er stond een mobiele flits camera aan de andere kant van de snelweg. Ik moet volgende keer toch maar voor de zekerheid mijn gas, maar iets los laten.:) Dat navigatie systeem dat aan geeft. Vaste flitspalen worden inderdaad niet aangegeven.
 
Bovenaan Onderaan