Ik vind het vooral een hoop bangmakerij, OeiOei, remmen, gevaarlijk. Heb de mijn vorig jaar bij de keuring mee laten nemen na 6 jaar, meer omdat ik het zelf op de oprit een k*tklus vond wat voor de garage niets voorstelt.8 jaar?!?!?!? Sla de volgende keer maar een oliebeurtje over en doe die remvloeistof dan maar een paar keer extra...
Tsja alleen voel je dat niet omdat het zo geleidelijk gaat dat je het niet merktdat je het wel voelt als het remmen wat sponzig wordt
Ik vraag ook niet om vertrouwen, ik vertel hoe ik het doeIk heb toch meer vertrouwen in de heren ingenieurs die het onderhoudsschema hebben opgesteld, dan een willekeurige doe-het-zelfer die aan z’n Citigo sleutelt…

Hoi,Goeiemorgen,
Ik heb sinds twee weken mijn nieuwe Karoq Sportline 1.5TSI DSG.
Kan iemand mij helpen aan het onderhoudsschema hiervoor? Wanneer welk onderhoud (en dan vooral de andere zaken dan oliewissels, zoals remvloeistof, distributieriem, bougies, airco service, DSG oliewissel, ...) dient te gebeuren?
Ik heb een service contract (onderhoud + herstellingen) bij mijn dealer, maar ik krijg van hem niet méér los dan het reguliere LongLife onderhoudsinterval van 2 jaar of 30000km, en ik weet toch wel graag wanneer wat dient te gebeuren...
Alvast Bedankt.
Er zit ook weinig onderbouwends in. Het is een forum waar ieder zijn zegje doet, als of niet onderbouwd. Ik vertel hoe ik het zie en doe, meer niet. Hoor ook graag hoe een ander het doet en erover denkt, en probeer daar niet teveel over ten oordelen.En ik heb ook al best goede tips gekregen hier. Sta zeker open voor suggesties, soms ben ik het ermee eens, soms niet.Een kritische blik op de factuur is altijd goed. Maar alleen jouw mening voor het niet op tijd vervangen van remvloeistof (kan toch relevant zijn voor de veiligheid) vind ik wat weinig onderbouwd……
Ja hoor. Hij is nieuw nieuwHoi,
Zit je nog in de garantieperiode?