Kluger Kuga

Captain Hook

Forumguru
Helaas, dat is met die rijdende computers van tegenwoordig wel een probleem.

En, ik heb nog steeds garantie op die auto. Dus ze gooien er maar uren en materiaal tegenaan. Kan ik het helpen dat het zo lekker efficiënt gaat... (NOT). :koffie:

Captain Hook

Forumguru
De auto op zich is verder prima.
Rijdt heerlijk stil & rustig, vooral op vakanties. :thumbsup:

Klein minpuntje: de wat stugge vering. Dat schijnt inherent aan de ST-X uitvoering te zijn.

Waar ik me vooral zo aan erger is het imho onprofessionele gedoe als je bij de Ford garage komt om iets te laten fixen. Het ongeïnteresseerde gedrag, het niet luisteren naar de klant. En iedere keer weer deels onzinverhalen en afwimpelen van zaken.
Dat stoort me vooral. :mad:

En de communicatie van Ford (inter)nationaal over al die recalls behoeft ook de nodige verbetering. :shutup::koffie:

Captain Hook

Forumguru
We zijn weer een week verder in het achterklep debacle...

Vandaag zelf maar eens gebeld.
Want, ondanks de belofte, is er afgelopen maandag niet gebeld vanuit de garage om een vervolgafspraak te maken en het bestelde onderdeel te plaatsen, om te zien of dat het probleem zou oplossen.

Afijn, eerst een kwartier in de wacht, voordat er een fysiek persoon opnam.
Kenteken doorgegeven, en toen kwam gelijk het antwoord of ik een afspraak wilde maken voor een 'diagnose'.
Diagnose?
Er zou een onderdeel besteld worden en dat zou geplaatst worden, en wellicht het probleem fixen.
Op mijn vraag of het onderdeel besteld was, werd ontkennend geantwoord. Nee, dat was niet besteld.
Waarom niet?
Ehhhhh... tja... onduidelijk... excuses, dit gaat niet goed, ik begrijp dat u niet blij hier mee bent.
Goh, echt? :banghead:

Kan het onderdeel dan besteld worden? Is het op voorraad?
Even wachten, intern overleg, eventjes later:
Ja, ik ga het nu bestellen, ik zie dat het op voorraad is.
Dan zal ik u terugbellen, nee echt, ik bel u terug, om een nieuwe afspraak dan te maken.

Heb vervolgens zelf maar aangegeven dat ik begin mei weer tijd heb om 80km heen en weer te rijden en de auto wederom een dagje achter te laten.
Zo gezegd, zo gedaan.

Dus nu kan het wachten weer beginnen.
Dat wordt bezoek nummer #4.

Ben ik nou zo lastig? Of....? ;)

hemi24

Donateur
Even lekker generaliseren: Ford rijders zijn doorgaans van het type “tamme loonslaaf”.

Gekheid op een stokje: het lijkt steeds moeilijker om nog mensen te vinden die echt bevlogen zijn met het werk wat ze doen en helaas hebben veel garages daar ook (merkbaar) problemen mee.

Arjan1985

Forumguru
Spijker op z’n kop. Liefde en passie voor je werk hebben of anders snel wat anders zoeken.
PS Waar vallen Skoda rijders onder?

Captain Hook

Forumguru
Even lekker generaliseren: Ford rijders zijn doorgaans van het type “tamme loonslaaf”.
En wat zijn Škoda rijders dan? Type saaie loonslaaf?
Of bedoelde je de monteurs in de Ford garage? ;)
Gekheid op een stokje: het lijkt steeds moeilijker om nog mensen te vinden die echt bevlogen zijn met het werk wat ze doen en helaas hebben veel garages daar ook (merkbaar) problemen mee.
Je hoeft echt niet bevlogen te zijn voor dit soort werk. Maar zowel de administratieve kant (werkplaats receptie) alsmede de monteurs blinken nou niet bepaald uit in klantvriendelijkheid en/of meedenken... :shutup:
BTW: zelfde euvel heb ik ook al bij diverse VAG garages de afgelopen tientallen jaren meegemaakt. Wat dat betreft niks nieuws.

Captain Hook

Forumguru
Deel #4 van de achterklepsoap.
Het spreekwoord luidt driemaal is scheepsrecht, dit keer pas bij poging vier. ;)

Gisteren is de Kuga weer een dagje bij de Ford garage geweest.
's-Ochtends om 08:00h gebracht en nogmaals aangegeven dat vier keer toch best wel veel is om zoiets te fixen.
Dat werd, enigszins beschamend, beaamd bij werkplaatsreceptie. :censored:

Vervolgens een printscreen van de geconstateerde foutcodes afgegeven en nogmaals de notitie dat ik ook graag de achterlichten + DRL en de automatische deurvergrendeling weer geactiveerd zou willen zien.
Vooral gisterochtend, met de mistbanken, weer vele auto's zien rijden waarbij slechts de DRL aan de voorzijde aan was, maar geen achterlichten ingeschakeld. En ondanks dat ik er zelf (vrijwel) altijd aan denk, is het toch wel veiliger als het automatisch wordt ingeschakeld.

Afijn, tegen het einde v.d. middag werd ik gebeld dat ik de Kuga weer kon ophalen.
Alles zou weer werken.

Auto opgehaald en ik kreeg slechts de mededeling dat het gefixed was.
Toen ik vroeg welke module er nou precies vervangen was, kwam, na enige zoekwerk op de computer, de mededeling dat de 'handsfree' achterklep module was vervangen en opnieuw ingeregeld.

Oh ja, en uw achterlichten zijn ook weer ingeschakeld + deurvergrendeling.
Wederom bleek dus weer dat die stellige beweringen vooraf, over dat dit NIET mogelijk zou zijn bij deze Ford Kuga, bezijden de waarheid was. M.a.w. als je maar blijft volhouden, kan het ineens wel. :arghh:

Oké, bedankt.
En hopelijk voorlopig niet tot ziens.

So far, so good...

Bovenaan Onderaan