Ter verheldering:
ik corrigeer zowat dagelijks tientallen pagina's met verslagen die de leerlingen maken. (bovenbouw VO).
Redigeer zelfs de toetsen en practica voorschriften van onze natuurkundedocenten.
En wekelijks zijn we bezig om BaVa (BasisVaardigheden) taal, rekenen en digitaal op niveau te krijgen.
Want de afgelopen jaren is het bar en boos gesteld met de kinderen die vanaf de basisschool doorstromen naar het VO (HAVO/VWO).
En als 17/18 jarigen in het projectonderwijs (Technasium in mijn geval) nog niet eens fatsoenlijk nederlands kunnen schrijven. Daar krijg je zowat af en toe letterlijk de tranen van in je ogen.

Er is niet eens geld (meer) om excursies te doen.
Waarom ik niet op dit 'soort' autoverhalen (dure, snelle , lawaaiïge modellen) reageer? Dat mag duidelijk zijn, toch?

Als ik probeer uit te leggen wat daar mee mis is imho, wordt het ook weer 'akelig'.
Vooral omdat menigeen het product niet los van de gebruiker kan zien.
BTW: dus als die sticker dan wel verplicht is, waarom zou je 'm dan niet opplakken? Dat snap ik echt niet...
BTW2: ik maak ook wel eens tikfouten. Maar als het ik dan later teruglees, probeer ik wel die foutjes en/of onduidelijkheden te corrigeren. Want dat leest voor anderen, en in de toekomst, ook een stuk prettiger.
Kleine moeite, groot plezier.