Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

niekz

Actief lid
Hier de 1989 ook geïnstalleerd. Ging vlot, merk verder weinig verschil.

(Hoop dat ze die bug hebben geplet waarbij de infotainment soms terugspringt op het setup scherm)

Jessedew

Forumguru
Het was weer zover, auto maakte geen connectie met de app. Zekering 19 eruit gehaald en opnieuw erin, werkt nu weer..
Ging 2 maanden goed. Dit steeds doen is geen optie lijkt me de komende jaren. Iemand enig idee waar dit door kan komen? En hoe blijvend op te lossen, heb nog garantie overigens, maar of de dealer weet wat die er mee aan moet is de vraag.

WAE

Senior Member
Ik heb dit probleem ook reeds terug . In vorige meldingen op dit forum dit ook aangegeven. Bij dealer langs geweest op aanraden van Skoda zelf om dit probleem aan te pakken.... echter nu ook doet zich dit terug voor...ocu unit blijft een probleem.
Heb dit terug doorgegeven aan hulpcenter van Skoda, wacht hun reactie af.

Jessedew

Forumguru
Ik heb dit probleem ook reeds terug . In vorige meldingen op dit forum dit ook aangegeven. Bij dealer langs geweest op aanraden van Skoda zelf om dit probleem aan te pakken.... echter nu ook doet zich dit terug voor...ocu unit blijft een probleem.
Heb dit terug doorgegeven aan hulpcenter van Skoda, wacht hun reactie af.
Wst heeft de dealer eraan gedaan weet je dat toevallig?

Dat kan, het aan hem vragen, maar er zijn risico’s aan verbonden zoals ik eerder heb beschreven.
De latere exemplaren krijgen een OTA voor de OCU unit. Bij types waarbij dit niet kan zoals bij die van mij en ik gok ook bij die van Jesse (want anders had hij z'n OTA update alláng gehad) moet het via de dealer. En de update naar de laatste siftware versies gaat in meerdere fases. Je kunt niet in 1x naar de nieuwste. Eenmaal bijgewerkt is het óf in orde, óf de update faalt. Dat laatste gebeurt geregeld. En zodra de update faalt bricked the OCU unit en moet hij worden vervangen. Ik kon destijds, maar niet gedaan, tegen uurloon mijn OCU laten updaten. En mocht het mislukken kreeg ik 90% coulance regeling van de fabriek op het obderdeel. Niet op de arbeid van uit en inbouwen en de update.

Met @Rainesh heb ik erover gemaild;

Nou heb wat slecht nieuws.
Collega van me in Engeland heeft dus ook van 067 naar de laatste versie geupdate. Officieel via TPI svm code

1.    Initiate controlled fault finding and perform OCU control unit SW update to version SW B075 via SVM code 3825 and continue according to instructions on the screen until the update is finished, then continue with point 2.
2.    Initiate controlled fault finding and perform OCU control unit SW update to version SW 0075 via SVM code 3908 and continue according to instructions on the screen until the update is finished, then continue with point 3.
3.    Initiate controlled fault finding and perform OCU control unit SW update to version SW 0144 via SVM code 3909 and continue according to instructions on the screen until the update is finished.

Resultaat.......gebrickte OCU module.

Dus je kunt het proberen, maar áls hij bricked, zul je een nieuwe module moeten monteren en gezien je hem ‘zelf’ sloopt zul je dan niets vergoed krijgen.

Rainesh

Forumguru
Tegenwoordig is het veel goedkoper om een nieuwe / gebruikte module te plaatsen dan te updaten. Laatste voor een collega op afstand eentje ingeleerd na het te vervangen voor een nieuwere versie.

Ga je niet krijgen, tenzij er nog fabrieksgarantie op de auto zit. Een software update verhelpt de problemen. En als de update gewoon goed gaat is dat een oplossing. Dus ze zullen dat sowieso eerst voorstellen als ze hem al willen vervangen..

WAE

Senior Member
Mail van Soda over het probleem met hoofdgebruiker/ gast en de OCU module.

Dank u voor uw geduld.

Ons technische team heeft uw zaak en gegevens beoordeeld en geconcludeerd dat een bezoek aan een geautoriseerde Škoda-servicepartner noodzakelijk is om het probleem op te lossen.

Kies alstublieft een servicepartner (werkplaats) in uw omgeving, plan een bezoek met hen en zodra u de details heeft bevestigd, deel dan alstublieft hun naam, adres, contactgegevens en tijd van uw afspraak met ons.

Houd er rekening mee dat de afspraak minstens 1 week van tevoren moet zijn, zodat de instructies aan de door u gekozen servicepartner kunnen worden doorgegeven en zij de tijd hebben om zich voor te bereiden.

Zodra we deze details van u hebben, zullen we de instructies die door ons technische team zijn verstrekt delen met de door u gekozen servicepartner.

Bij voorbaat dank voor uw antwoord en begrip.

Als u nog verdere vragen heeft, antwoord dan op deze e-mail. Noteer alstublieft uw zaaknummer 000xxxxxxx

U kunt ons ook bereiken via:

E-mail: support@skoda-auto.com
Telefoon: 00800 80 247 247
Website: www.skoda-auto.com Met vriendelijke groeten, Digitale ondersteuning voor ŠKODA Connect diensten.

Hopelijk zal het probleem volledig opgelost worden.....
Verdere info volgt nog...

Jessedew

Forumguru
Ga jij naar de dealer @wa? jouw probleem is ook het af en toe geen connectie hebben? Ik moet een eind rijden voor de dealer dus zolang het sporadisch is, moet het maar met gepland onderhoud over 6.000km gebeuren. (Iets van een update fixen oid) wellicht dat ik wel even contact met ze opneem om dit vast te melden. Benieuwd naar de afloop bij jou iig.

WAE

Senior Member
Klopt, geen Connectie, wereldbol blijft donker met kruis ook positie delen blijf weg. Nu ook probleem met hoofdgebruiker/ gast. Heb dit reeds voor gehad in april.Dit gemeld via Skoda support, ook naar dealer verwezen om dit toen op te lossen, dus nu terug reactie gekregen na probleem melding en moet afspraak maken met dealer (zie mail). Dus bij blijvend probleem deze weg volgen voor hopelijk een volledig oplossing....

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan