Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

Jessedew

Forumguru
Oke, nog wel iets anders dan ik had. Ik kon alleen de auto met de app niet bedienen, kreeg geen connectie. Hopelijk kunnen ze een goede oplossing vinden!

• Leuk
Waarderingen: WAE
Sinds vandaag maakt mijn telefoon geen verbinding meer met de auto. Huawei p30 pro, verbonden met usb-kabel. Op het instrumentenpaneel zie ik de telefoon wel en bellen enzo lukt wel. Maar voor de waze te openen valt hij steeds terug naar het scherm met knop Android auto. Op de telefoon komt er een rood scherm met verbindingsprobleem11. Wat is dit zo plots? Kan iemand helpen?

hemi24

Forumguru
@Nilsdb85 : misschien al geprobeerd, maar ik zou eerst de telefoon eens opnieuw opstarten, vervolgens de unit in de auto eens opnieuw opstarten door de aan-knop net zolang ingedrukt te houden tot het Skoda logo weer verschijnt.
Als dat allemaal niets brengt zou ik een ander usb-kabel proberen.

Mocht voorstaaande niks brengen, kun je nog contact zoeken met Antera of Rainesh om te kijken of er nieuwere firmware beschikbaar is voor het systeem in jouw wagen…

Martin-Octavia

Actief lid
Er zit op het moment ook een bug in Android auto. Weet niet of ze al een update hebben. Anders deze ook even verwijderen en opnieuw installeren op je telefoon

Ik denk idd dat het Android auto op mijn telefoon zelf is die probleem geeft. Als ik deze app uitschakel en alles verwijder en terug inschakel, kan ik trg de configuratie doen op de auto en werkt het terug...

Zou dit kunnen verholpen worden door een Android auto dongle aan te schaffen? Probleem blijft zich nog steeds voor doen. Als ik het op de telefoon uitschakel en terug inschakel maakt die wel terug verbinding. Keren erna bij het aansluiten wordt mijn Huawei p30 pro wel gedetecteerd maar bij het verbinden valt die steeds terug naar het verbindingsscherm en krijg ik melding op de telefoon...

Martin-Octavia

Actief lid
Heb je geprobeerd om de updates van Android auto in je telefoon te verwijderen.
Deze fris opnieuw te installeren.
Je kan ook kijken op Google zoeken naar latest version Android auto. Deze kun je dan aan het serie nummer herkennen. Vaak zijn er nieuwere beta versies die moeten alleen via apkmirror te installeren. Dat wijst zich van zelf heb je de apkmirror app voor nodig.
Het vreemde is dat elk merk telefoon een andere versie van Android auto gebruikt. Ik heb een pixel 9 pro die aan versie verschilt weer van de Samsung.

Met een kabel maakt ook geen verschil?
Heb je de gehele telefoon al is uit je auto gehaald en opnieuw erin gezet?

Ik heb eventueel een aa wireless dongle geen idee je kan het proberen.

Ja, als ik hem uitschakel op mijn telefoon en alles verwijder lukt verbinden wel de eerste keer als ik AA terug ingeschakeld heb. Ondanks dat auto-update bij AA uit staat krijg ik bij de eerste keer verbinden toch de melding dat er een update is en geïnstalleerd moet worden.

Bij android auto/informatie over versies en rechten vind ik het volgende terug:
Android auto: 15.2.653614- release (152653614)

De usb-c poort is ook gereinigd en de kabel werkt op andere telefoon wel.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ckl

Nieuw lid
Dus bij de 2023 en 2024 modellen 1.0 zijn de software glitches wel voorbij sinds de laatste update.

Of alleen vanaf 2024 modellen? Andere boordcomputer? Nee toch? Als je nu een 2024 koopt bij de dealer staat de laatste update er sws wel op toch? Dan is de ocu niet gebrickt toch?

Jessedew

Forumguru
En als je het aangeeft bij de dealer willen ze het misschien wel niet doen als de auto storingsvrij is. Bij mij eerst niet iig. Later hebben ze hem wel geüpdatet.

Ckl

Nieuw lid
En als je het aangeeft bij de dealer willen ze het misschien wel niet doen als de auto storingsvrij is. Bij mij eerst niet iig. Later hebben ze hem wel geüpdatet.
Dus je hebt nu de laatste update? Storingsvrij nu? Welk bouwjaar is jouw auto?

Jessedew

Forumguru
Ja, in principe geen storingen nu. Behalve dat de auto 2x online connectie verloor, maar die jij bekijkt is niet plugin dus heb je daar weinig aan als je niet laadt. Mijne is uit 2021. Navigatie update is niet hetzelfde als de software van het infotainment. Dit is overigens niet de facelift versie die je op het oog hebt.

• Leuk
Waarderingen: Ckl

WAE

Senior Member
Vraagje,
Kan men de melding bij trajectcontrole terug in het Nederlands zetten?
Bij vorige meldingen was dit in het Nederlands nu plotseling in het Engels medingen van trajectcontrole?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
@WAE had ik vorige week ook. Dat was deze week opeens weer in het Nederlands. Lost zich dus misschien vanzelf op. Tenminste neem aan dat je de Traffification app bedoelt.

WAE

Senior Member
Is de melding bij trajectcontrole of flitscamera vorige meldingen waren in het Nederlands nu plots in het Engels??
Daarom mijn vraag...

Bovenaan Onderaan