Hoi Herman,
Ik heb een Octavia PHEV, dus niet exact hetzelfde, maar lijkt er wel op. Ik heb alle opties, dus ook (ergo) leren, massage stoelen. Elektrisch kan je ze in allerlei standen instellen, dat is behoorlijk uitgebreid kan ik je zeggen. Zit ook instap hulp bij, bij uitschakelen gaat de stoel automatisch iets naar achteren zodat je makkelijker kan uitstappen. Van de zomer naar Oostenrijk hield ik het vol om bijna 12 uur te rijden in de ergo seats, met denk ik max 1 uur pauze alles bij elkaar. (kreeg heel af en toe pas beetje pijn van het zitten, na heel wat uren sturen)
Of het Volvo niveau is, dat denk ik dan weer niet, maar nooit in een Volvo gereden (wel mooie auto's, maar voor mij te duur om prive te rijden)
Qua laden, in de Skoda app kan je voorkeurstijden opgeven qua laden. Dus hij mag dan pas starten op de tijd die je instelt, verschillende laadschema's etc, dus ik laad standaard tot 80%, tenzij ik een lange rit heb en de vertrektijd weet. In de auto kan je ook handmatig het e.e.a. instellen qua laden, maar de app werkt (bijna altijd) ook goed. Je kan ook een vertrektijd aangeven, is die klaar als je weggaat.
DCC heb ik ook, voel niet heel veel verschil qua onderstel, maar volgens mij is het ook een combinatie met hoe de motor oppakt en dat verschil merk je wel. Sport tov eco bijvoorbeeld.
Als je alleen op benzine rijdt, dan is de auto in mijn geval wat gezapiger, dat zal ook bij de Kodiaq zijn, je zeult toch een accupakket mee, maar ook zeker geen stakker. De elektromotor gaat meedoen boven de 3000 toeren, automatisch in de sportstand, of als je de hybride stand gebruikt. Dat is vermoedelijk bij elke Skoda het geval. Zeker met volle accu in de sportstand is de Octavia zeker niet traag, Kodiaq heeft ook 200 pk? en wel zwaarder, dus zal ietsje langzamer zijn?
Ohja, waarom gaat de Volvo weg? die is nog maar 3 jaar oud toch?