Aanmelden hoofdgebruiker

Hallo,
Onlangs heb ik mijn nieuwe Enyaq 85 in gebruik genomen. Ik wil me nu als hoofdgebruiker gaan aanmelden maar dat wil helaas maar niet lukken.
Heb contact gezocht met de dealer en die geeft aan 'blijf proberen, dit duurt soms even'. Maar nu na bijna een week lang meerdere keren per dag proberen denk ik dat er iets anders aan de hand is.

- er is een internetverbinding aanwezig in de auto (witte wereldbol+4G indicatie met 4 streepjes)
- geprobeerd aan te melden op meerdere (open) plekken
- geprobeerd op meerdere tijdstippen van de dag
- geprobeerd aangesloten en ook niet aangesloten op laadpaal
- De tekst "U wordt met Skoda ID verbonden. Wachten, alstublieft..." blijft lange tijd in beeld maar verbinden lukt niet. uiteindelijk stopt de aanmeldprocedure
- het in- en uitschakelen van de online diensten heeft geen effect
- ander sleutel gebruiken heeft geen effect
- als ik mijn VIN invoer op https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/#/ krijg ik de melding "uw voertuig ondersteund geen Skoda Connect services"
- de auto kan wel mbv de VIN toegevoegd worden in de My Skoda app (tot het moment waarop je de hoofdgebruiker moet verifiëren mbv de QR code)

Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!
Marcel

Ik volg, want hier exact hetzelfde probleem met een enyaq van een week oud. Ook alles al geprobeerd.
Vandaag terug geweest bij de dealer, maar die heeft het niet op kunnen lossen.

hemi24

Forumguru
Klinkt een beetje als dit:

ErwinB

Nieuw lid
Hier ook hetzelfde. Al 2 weken geen succes. Maandag gaat de auto naar de dealer, die zegt met een update dit op te kunnen lossen. Zou 3u duren. Ik laat het jullie weten.

Tot nu toe geen helaas. Dealer kreeg het niet opgelost en zou met Skoda NL gaan bellen. Als het goed is belt hij mij maamdag terug over hoe verder.

jomo

Nieuw lid
Hier nogmaals precies hetzelfde.
Probeer al anderhalve week de hoofdgebruiker aan de maken en te connecteren met de app. Geen resultaat. Met dezelfde boodschap van de dealer, "blijven proberen, op een gegeven moment lukt het wel". "Het zal wel een server probleem zijn bij Skoda in Tsjechië".

Als je echter het web goed doorzoekt blijkt dat dit probleem op zijn minst al vaker is voorgekomen.

Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee. Volgende week gaat hij terug en ze lossen het maar eerst eens op.

Japanese Power

Donateur
Succes @jomo. De dealer kan het simpelweg niet voor je oplossen. Te weinig kennis in huis gecombineerd met niet altijd even stabiele servers voor de Connect services. Welkom bij Skoda…

Hier was het bericht van de dealer dat er een of andere nieuwe unit moet worden vervangen. Die is alleen niet op voorraad. Staat nu een afspraak voor medio december.

ErwinB

Nieuw lid
De mijne is vandaag bij de dealer geweest. Ze kregen m daar gekoppeld aan een account en hebben de koppeling weer ongedaan gemaakt. Ik moet 24u wachten en dan opnieuw koppelen met mijn account. De skoda servers zouden dan de auto weer hebben vrijgegeven voor een nieuwe koppeling

Martini8v

Nieuw lid
Vraagje in lijn met dit topic: kan je een gebruikersprofiel koppelen aan een sleutel? (lees als ik mijn sleutel gebruik, mijn instellingen. Mijn vrouw sleutel 2 haar instellingen)

Net contact gehad met de dealer die heeft pas medio januari tijd om dit probleem in de werkplaats te onderzoeken. Dit is twee maanden na aflevering. Skoda Nederland geeft ook niet thuis. Beetje jammer dit. Ik begrijp dat er soms defecten zijn, ook in een nieuwe auto maar verwacht dan wel dat het oplost wordt binnen een acceptabele termijn. Daar is hier m.i. geen sprake van.
Gezien het feit dat veel mensen deze problemen ervaren had ik gehoopt dat Skoda Nederland dit probleem centraal aanpakt. Maar helaas... niet thuis.
Hoop dat het bij jullie wat sneller opgelost gaat worden.

Smeeuwis

Donateur
Op een community op Facebook lees ik dat dit probleem niet alleen in Nederland speelt. Het lijkt er op alsof het is voorbehouden aan de eigenaren van de nieuwere 85 versies, met software ME4.x.x of ME5.x.x

Dit vraagt dus om een centrale aanpak en communicatie van Skoda en is niets iets wat iedere lokale dealer moet gaan uitzoeken en pogen op te lossen

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan