Hoofdgebruiker worden

Stuiver

Forumguru
Ik heb hetzelfde gehad met de Ibiza (2021)van de Dame. Uiteindelijk naar de verkoper teruggegaan en gevraagd of hij naar het probleem wilde kijken. 1e keer alle analyses gedaan, probleem gereproduceerd en hulp gevraagd aan fabriek. 2e keerterugkomen voor additionele tests en diagnoses, 3e keer terug komen omdat volledige communicatiemodule ondergarantie werd vervangen.

ik zeg niet dat dat jouw probleem is, maar adviseer wel je te melden bij de verkoper.

Bij mij is het hele ding ook vervangen destijds.. maar volgens mij is het met de laatste en ook de een na laatste update opgelost..

madpilot

Senior Member
Had exact hetzelfde probleem. Dealer heeft het gefixt door het systeem een update te geven. Kon daarna ook Android Auto draadloos gebruiken. Kosten waren 150 euro maar is door de verkopende partij betaald.

Voor:

20240228_180905.jpg

Na:

20240704_131351.jpg

Laatst bewerkt:

madpilot

Senior Member
Ja, ik kreeg het met 1810 niet voorelkaar. Maar na de update naar 1941 was het kwestie van eerst unpairen van de telefoon, opnieuw pairen en wifi connecten met de hotspot van de auto (je hebt geen data-abo nodig). Daarna werkte het.

Overigens bij mij bleef het systeem op "Even wachten a.u.b." hangen (of iets in die strekking). Dat is wel een iets andere melding dan die jij hebt. Maar als je niet de laatste softwareversie hebt dan zou ik daar eerst een update voor laten doen.

Oja als dat groene lampje bij de SOS knop brandt zou je iig wel communicatie moeten hebben.

madpilot

Senior Member
Uurtarief van de dealer is al 125 ex. tegenwoordig. Was inclusief diagnose, ik weet niet welk deel van die kosten voor de update was. De diagnose kan je m.i. beter achterwege laten; eerst software (laten) updaten en als dat niet werkt dan verder laten kijken naar hardware. Overigens helaas kan volgens mij alleen de dealer bepaalde diagnoses uitvoeren, dus helaas gaat dat in de papieren lopen.

EdK

Forumguru
Uurtarief van de dealer is al 125 ex.
Klopt, maar dan nog !?
Update kost max een kwartier dus laten we dat afronden met conclusie maken tot update naar een half uur.
Dan nog is het erg aan de prijs
Maar goed we dwalen af, je probleem is hierdoor opgelost en daar gaat het uiteindelijk om....

madpilot

Senior Member
En waarom werkt het bij mij dan, in een model uit 2020? :unsure: Ik kreeg na die update in het scherm zelf instructies hoe te connecten. Moest alleen eerst even unpairen.

madpilot

Senior Member
Eerste zin van TS:

"Sinds enkele weken in het bezit van een octavia iV uit 2021."

Lees jij wel of kom je hier alleen om te posten (haha sorry ik citeer even jezelf uit een ander topic. Vergeef me ;)

EdK

Forumguru
Lees jij wel of kom je hier alleen om te posten (haha sorry ik citeer even jezelf uit een ander topic. Vergeef me ;)
Klinkt weer vriendelijk zo vlak tegen de kerst aan .............. :pieker:

Laatst bewerkt door een moderator:
Android Auto draadloos door een update?
Maak je niet druk, daar mis je de hardware voor…
En waarom werkt het bij mij dan, in een model uit 2020?
omdat jouw Octavia 4 qua systeem een heel andere/ nieuwe generatie betreft

Azijn is in de aanbieding zeker?
maar: uwe bekritiserendheid; @madpilot
@Fortissimo rijd een kodiaq, komt hier toevallig het topic binnen wandelen, hemi heeft dat door en reageert. Jij duidelijk niet. Dus hemi geeft aan dat het een ander systeem is van: jawel; de kodiaq. Dus misschien even zelf wat beter opletten en lezen wellicht?

madpilot

Senior Member
Hmm ja I stand corrected. Fortissimo z'n eerste reactie stond direct onder de tekst van TS. Heb dat blokje aan de verkeerde tekst gekoppeld, dacht behulpzaam te zijn aan TS. Was grapje richting Hemi24 die datzelfde in een ander topic zei maar het valt zo een beetje verkeerd idd. Zal het niet meer doen, vrede op aarde. ;)

Bovenaan Onderaan