BMW 330xd Special Edition

LenK

Forumguru
X3 heb ik meer slechte recensies van gezien. Reed beroerd onconfortabel.
X5 is te groot voor NL. Probeer er maar eens zonder problemen de gemiddelde parkeergarage mee te betreden.

EdK

Forumguru
Een vreemde eend in de keet (lol). Een mooie BMW , was (is) mijn grote liefde naast(voor) ik skoda leerde kennen. Ik kende voor Januari 2008 skoda helemaal niet :blush: en dan was voor mij BMW HET merk bij uitstek. Ik heb nu wel een heel goed gevoel bij skoda dat ik eerlijk gezegd sinds ik skoda rij niet één keer ben gaan hunkeren (of hoe noem je dat?) bij BMW. Dat zegt heel veel over skoda toch ?​

En je houd een boel euro's in je portomenee die je weer aan andere leuke dingen kan uitgeven !
Dus dubbel leuk !!

sitechris

Donateur
Korte update, heb nu 15.000 kilometer in 3 maanden erop zitten. Tellerstand nu 54.000.

Eerder heb ik al eens beschreven dat de auto geweldig rijdt en dat is natuurlijk nog steeds zo. Iedere kilometer is een feest!

Toch is het niet alleen goed nieuws. Betrouwbaar is de auto allerminst. Ik ben zielsgelukkig met de garantie op de auto, anders was ik financieel al leeggelopen.

Wat is er misgegaan vooralsnog:
- Cardanas mag vervangen worden (dure reparatie)
- Nieuwe achterruit (verwarming deed het niet)
- Nieuwe remsensor
- Radio + navi + bluetooth valt soms uit. Deze laat ik binnenkort maar eens vervangen, het begint me toch wel te irriteren. Ook geen goedkoop geintje
- Vandaag ging de auto in noodloop na dat voorgloeilampje constant bleef branden. Waarschijnlijk zijn dit de verstuivers die vervangen mogen worden. Helaas ben ik nu op vakantie, dus dat is een gevalletje slechte timing.
- Achterruitwisser motortje stuk
- Linkerachterraam gaat wel eens vanzelf open tijdens rijden

Kortom, voor een auto met een dergelijk lage kilometerstand kan ik over de betrouwbaarheid vooralsnog echt niet tevreden zijn. Hopelijk kan ik binnenkort eens een langere periode ongestoord genieten van mijn auto, zonder dat ik steeds weer naar de dealer moet. Mijn Skoda dealer zag ik alleen bij de beurtjes.

Wel nog een aantal nieuwe foto's genomen.

6nw1w2.jpg

5y5g15.jpg

fxup8o.jpg

35a6cn9.jpg

sitechris

Donateur
't blijft een mooie auto... maar... wat een tegenvallende kwaliteit...

Ja, dat valt mij ook ongelooflijk tegen. Ik hoop toch echt dat ik binnenkort gewoon eens langere tijd kan rijden. Het kan natuurlijk een maandagmorgen auto zijn, maar vrolijk word ik er niet van. Gelukkig rijdt de auto ontzettend fijn, dat compenseert heel veel.

cvegreen

Forumguru
Dat is balen voor u man , ik dacht dat een beemer een even goede kwaliteit was als ons aller bekende VW techniek , of zelfs nog een tandje beter dan onze VW kwaliteit. Ik ben ook gek van het duitse merk , maar mijn porotmonee kan daar niet mee leven . Ik ben al blij met mijn skoda , heel tevreden stap ik iedere morgen in mijn fabiaatje .Jammer voor jou dat dit nu niet het geval is . Dat tolereren blijf je helaas nooit doen . Op een gegeven moment is de pret er helemaal af en dan gooi je hem in de verkoop . Dus hoop ik mede met u , dat de elende mag gaan stoppen zodat je nog jaren gelukkig kan beemer rijden.

sitechris

Donateur
Dat is balen voor u man , ik dacht dat een beemer een even goede kwaliteit was als ons aller bekende VW techniek , of zelfs nog een tandje beter dan onze VW kwaliteit. Ik ben ook gek van het duitse merk , maar mijn porotmonee kan daar niet mee leven . Ik ben al blij met mijn skoda , heel tevreden stap ik iedere morgen in mijn fabiaatje .Jammer voor jou dat dit nu niet het geval is . Dat tolereren blijf je helaas nooit doen . Op een gegeven moment is de pret er helemaal af en dan gooi je hem in de verkoop . Dus hoop ik mede met u , dat de elende mag gaan stoppen zodat je nog jaren gelukkig kan beemer rijden.

Ik heb nog 21 maanden garantie. Dus tot die tijd houd ik hem. Daarna gaat hij direct in de verkoop. Dit was overigens ook al mijn standpunt toen ik hem kocht. Een auto als deze kan echt te duur in onderhoud zijn als je geen garantie hebt. De eerste 3 maanden ben ik daarin bevestigd. Had ik geen garantie, was ik al een paar duizend euro lichter geweest.

yup

Lid
Ja, dat valt mij ook ongelooflijk tegen. Ik hoop toch echt dat ik binnenkort gewoon eens langere tijd kan rijden. Het kan natuurlijk een maandagmorgen auto zijn, maar vrolijk word ik er niet van. Gelukkig rijdt de auto ontzettend fijn, dat compenseert heel veel.

Het IS ook een maandagmorgen auto want met die km stand kunnen die dingen echt niet zomaar stukgaan hoor. Vooral cardanas vind ik een grappige, dat gaat niet zomaar stuk, believe me.

Ik ben beemers die als taxi rijden die meer 2-3 ton met de originele cardanas rijden.

Geloof me, de bimmers (E39 en E46) zijn Mercedes qua kwaliteit, afwerking en betrouwbaarheid MIJLENver voorbijgestoken...

Lijkt me echt typische geval van pech.

Deze motoren zijn over het algemeen wel behoorlijk betrouwbaar, vooral met die km stand vind ik het heel vreemd dat de verstuivers vervangen moet worden? Zou dat toch effe goed navragen.

LenK

Forumguru
Goed dat je destijds de garantie zo belangijk vond en balen dat je daarin gelijk krijgt.
Ik heb de laatste paar keer ook jong gebruikt gekocht en was daarbij steeds huiverig wat het zou gaan brengen. Gelukkig geen lijken uit de kast gevonden.

Je kunt het natuurlijk treffen dat de vorige eigenaar zo baalde van zijn auto dat ie hem snel de deur uit heeft gebonjourd en dan zit de volgende koper met de gebakken peren.
Heb dit in een ver verleden ook eens gehad, vandaar de recente voorzichtigheid. Het was een Honda Accord die na later bleek flink olie verbruikte. Had pas 16K gereden toen ik hem kocht.
De garage wist van niks terwijl de auto daar nieuw gekocht en in onderhoud was geweest. Via garantie + geschillencommissie kreeg ik niks gedaan. 1 liter olie op 1500 voldeed nog aan de norm. Kwam er later achter dat een typisch probleem bij dat motorblok was. Ja, in de garage wisten ze van niks en het voldeed aan de norm......

Bovenaan Onderaan