BMW 330xd Special Edition

sitechris

Donateur
Even het topic voortzetten op de plaats waar het thuishoort.



Verder ben ik vandaag direct de grens overgestoken en ben ik met mijn vriendin wezen winkelen in Oberhausen. Auto rijdt fantastisch. 220 km/h op teller bereik je heel gemakkelijk, daarna begint de auto het moeilijk(er) te krijgen. Boven de 230 zie je de teller kilometertje voor kilometertje opschuiven, helaas moest ik bij toppoging bij 232 op de remmen staan. Ik denk dat ik een 236 nog wel eruit had kunnen persen. De auto heeft weinig tellerafwijking (Tom Tom even meegenomen), bij 232 ging de auto 221 echt. Gezien de officiele topsnelheid van 225 klopt dit prima.

Belangrijker dan de topsnelheid is de ongelooflijke wegligging van de auto bij dit soort snelheden. De harder je rijdt, de meer de auto in zijn element is. Echt super! Automaat schakelt top, besturing is heerlijk en verbruik is nog wel te overzien (1 op 11 vandaag).
 

Bijlagen

  • interieur.jpg
    interieur.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 129
  • kilometerstand.jpg
    kilometerstand.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 103
  • voorkant.jpg
    voorkant.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 97
  • zijkantlinks.jpg
    zijkantlinks.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 119

sitechris

Donateur
Pics deel 2
 

Bijlagen

  • achterkant zonder kenteken.jpg
    achterkant zonder kenteken.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 57
  • sportstuur.jpg
    sportstuur.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 51
  • typeplaatje klein.jpg
    typeplaatje klein.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 30
  • sportstoelen.jpg
    sportstoelen.jpg
    74,1 KB · Weergaven: 75
  • open dak.jpg
    open dak.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 44

breef

Lid
Ahh ik dacht dat je één van de eerste E90's had gekocht, dacht al dat je 'em goedkoop op de kop had getikt dan :)

Desalniettemin een geweldige auto! veel plezierige km's gewenst!
 

LenK

Forumguru
Het oude model. Dat is dan weer jammer.
Ik hoop dat je daar geen spijt van krijgt als de verliefdheid over is.
 

sitechris

Donateur
Het oude model. Dat is dan weer jammer.
Ik hoop dat je daar geen spijt van krijgt als de verliefdheid over is.

Spijt? Lijkt me sterk. Dit is wel een heel erg fijne auto, het wordt juist erg lastig om over 2 jaar een geschikte opvolger te vinden :)

En het is heel simpel, een tweedehands E90 330xd is veel en veel duurder.

Mijne kostte 26k, komt uit 02/2005 en heeft 39k op de teller. Nu het vergelijkingsmateriaal. Bij dezelfde dealer (Story Den Bosch) staat een E90 330xd sedan uit oktober 2005. Dat is nieuwe model met 230 pk (26 meer). Uitrusting vergelijkbaar, kilometerstand echter 119.000. Prijs van deze auto, 40.900 euro!!!!! Dat is 15.000 euro meer en de auto heeft ook nog eens 80.000 kilometer meer gereden! I rest my case!

http://www.bertstory.nl/usedCar/det...ma2xldXI9JnRyYW5zbWlzc2llPSZicmFuZHN0b2Y9RA==
 

LenK

Forumguru
Nofi, ik ben meer van het nieuwste model, ongeacht het merk.
Daarom vind ik de Exeo ook niks. Het model van die auto is geweest.
Een oud model waardeer ik pas op het moment dat het (bijna) een klassieker is.
 

Bakkertje

Forumguru
Mooie beemer hoor, het blijft natuurlijk altijd de afweging km-ers tegen bouwjaar. Ik vind beide modellen erg mooi. Veel plezier ermee!

p.s. Als ik het verhaal zo lees is zo'n BMW niet op z'n top begrenst net als de VAG TDI's?
 

cvegreen

Forumguru
Een vreemde eend in de keet (lol). Een mooie BMW , was (is) mijn grote liefde naast(voor) ik skoda leerde kennen. Ik kende voor Januari 2008 skoda helemaal niet :blush: en dan was voor mij BMW HET merk bij uitstek. Ik heb nu wel een heel goed gevoel bij skoda dat ik eerlijk gezegd sinds ik skoda rij niet één keer ben gaan hunkeren (of hoe noem je dat?) bij BMW. Dat zegt heel veel over skoda toch ?
 

MarcoO2

Forumguru
Het Chris, mooie auto! Ziet er prima uit! Qua prijs-kwaliteitverhouding heb je veel waar voor je geld gekregen denk ik! Veel plezier ermee!
 

MarcoO2

Forumguru
Een vreemde eend in de keet (lol). Een mooie BMW , was (is) mijn grote liefde naast(voor) ik skoda leerde kennen. Ik kende voor Januari 2008 skoda helemaal niet :blush: en dan was voor mij BMW HET merk bij uitstek. Ik heb nu wel een heel goed gevoel bij skoda dat ik eerlijk gezegd sinds ik skoda rij niet één keer ben gaan hunkeren (of hoe noem je dat?) bij BMW. Dat zegt heel veel over skoda toch ?​

Dat zegt zeker veel! Ik kan me overigens herinneren dat er ergens hier op het forum iemand met een RS is die aangaf dat zijn auto al meerdere keren voor een BMW was aangezien...
 

sitechris

Donateur
Persoonlijk had ik dan iets als http://www.autotrader.nl/auto/kopen...es=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=61&pos=10 gekozen, niet om je auto af te kraken maar om mijn eerlijke mening te geven... deze heeft dan wel 150K op de teller maar denk dat een BMW diesel wel makkelijk 300K kan halen :-)

Ik wil perse een Huisselectie. Wil er echt 2 jaar garantie erop. Moet je indenken wat er gebeurd als je problemen krijgt met je x-drive om maar wat te noemen. Dan mag je heel hard de buidel opentrekken. De auto gebruik ik ruim 50.000 kilometer per jaar. Financiele risico's wil ik zoveel mogelijk uitsluiten. En een auto met 150k op de teller laat toch zijn sporen na. Bijv. bij de bekleding en bij slijtageonderdelen.
 

sitechris

Donateur
Mooie beemer hoor, het blijft natuurlijk altijd de afweging km-ers tegen bouwjaar. Ik vind beide modellen erg mooi. Veel plezier ermee!

p.s. Als ik het verhaal zo lees is zo'n BMW niet op z'n top begrenst net als de VAG TDI's?

Nee klopt. Alhoewel de mijne geen roetfilter heeft. Ik weet niet hoe het zit met BMW modellen met af fabriek roetfilter.
 

VEEJAY

Forumguru
WOW aparte uitvoering met vette motorisering, veel rijplezier Chris!

Hopelijk heeft deze geen DPF ;)
 

___JC___

Forumguru
Eindelijk geen roetfilter meer Chris !
:grin:

Mooie bak hoor. BMW interieurs zijn altijd erg mooi. Maar wel ff die 330xd van de kont af he. Dan heb je een aardige wolf in schaapskleren.
 
Een zeer goede keuze want ik vind de interieurafwerking van de E90 echt BMW onwaardig, terwijl die bij de E46 nog op peil was. Je ziet duidelijk aan alle modellen dat BMW sterk wou bezuinigen op hun interieurkwaliteit, en dat heeft hen volgens mij veel klanten gekost aan Audi. Gelukkig werd het probleem in alle facelifts aangepakt.
 

sitechris

Donateur
valt wel mee hoor, ik heb laatst nog een testritje gemaakt in de E90 (eentje uit 2006), maar BMW onwaardig wil ik dat toch zeker niet noemen, zit allemaal strak in elkaar, mooie materialen. Wel stond ik laatst bij de BMW dealer en zag ik een ouder model X3. Dat is wel BMW onwaardig. Veel hard plastic en goedkoop ogend interieur. De X3 schijnt ook nog eens keihard geveerd te zijn. En voor een paar duizend meer kocht je een X5. Hmmmm......hoe dom kan je zijn als je een X3 koopt....
 
Bovenaan Onderaan