Goedenavond,
Ik ben nu 2 jaar in het bezit van een Superb 2 station 1.8 TSI 160 pk met een DSG-7 automaat, benzine uitvoering.
Momenteel staat er 144.000 km op de teller en de auto is zo een 5 maanden geleden getuned bij de DSG Dokter en de schakelmomenten zijn door hun geoptimaliseerd.
Ik heb helaas al het een en ander gehad en zou een soort van advies willen van jullie.
Hieronder een opsomming aan problemen:
- Binnen de garantie kreeg ik last van olie problemen. Doordat er teveel werd verbruikt is er besloten om dikkere olie te gaan gebruiken. Hij verbruikt nu 1 liter olie op ongeveer 1600 - 1800 km.
- Binnen de garantie ging de verlichting van de km wijzer kapot. Deze is netjes onder garantie vervangen. Ik heb de dealer ook gevraagd om eens naar de koppeling te kijken. Deze schokte.
- Net buiten de garantie bleek de koppeling defect te zijn. Deze is vervangen en er is een nieuwe accu geplaatst.
- De waterpomp is gaan lekken en deze is ook vervangen. Bij de eerstvolgende apk werd er een wiellager vervangen.
- De auto hield in en volgens mij zijn daarom de bobines en bougies vervangen.
- De auto houdt nog steeds in en rijdt niet lekker. Het advies is om de luchtmassameter te vervangen en als dat het niet is om de turbo dan te vervangen.
Omdat dit best een hoop geld kost wordt er inmiddels ook gekeken naar een revisieblok.
Ik ben in dubio. Ik heb de auto nu 2 jaar en ik zou deze graag nog lang willen rijden.
Optie 1 is een revisieblok kopen.
Optie 2 is de auto verkopen maar er zit nu al best wel geld in en niemand wil een ‘olieboot’ hebben.
Wat zouden jullie doen?
Ik ben nu 2 jaar in het bezit van een Superb 2 station 1.8 TSI 160 pk met een DSG-7 automaat, benzine uitvoering.
Momenteel staat er 144.000 km op de teller en de auto is zo een 5 maanden geleden getuned bij de DSG Dokter en de schakelmomenten zijn door hun geoptimaliseerd.
Ik heb helaas al het een en ander gehad en zou een soort van advies willen van jullie.
Hieronder een opsomming aan problemen:
- Binnen de garantie kreeg ik last van olie problemen. Doordat er teveel werd verbruikt is er besloten om dikkere olie te gaan gebruiken. Hij verbruikt nu 1 liter olie op ongeveer 1600 - 1800 km.
- Binnen de garantie ging de verlichting van de km wijzer kapot. Deze is netjes onder garantie vervangen. Ik heb de dealer ook gevraagd om eens naar de koppeling te kijken. Deze schokte.
- Net buiten de garantie bleek de koppeling defect te zijn. Deze is vervangen en er is een nieuwe accu geplaatst.
- De waterpomp is gaan lekken en deze is ook vervangen. Bij de eerstvolgende apk werd er een wiellager vervangen.
- De auto hield in en volgens mij zijn daarom de bobines en bougies vervangen.
- De auto houdt nog steeds in en rijdt niet lekker. Het advies is om de luchtmassameter te vervangen en als dat het niet is om de turbo dan te vervangen.
Omdat dit best een hoop geld kost wordt er inmiddels ook gekeken naar een revisieblok.
Ik ben in dubio. Ik heb de auto nu 2 jaar en ik zou deze graag nog lang willen rijden.
Optie 1 is een revisieblok kopen.
Optie 2 is de auto verkopen maar er zit nu al best wel geld in en niemand wil een ‘olieboot’ hebben.
Wat zouden jullie doen?