Kinderziektes Octavia III?

lugolux78

Forumguru
Kleine ziekte bij mijn O3. Soms (2x in 9000km) heeft PDC kuren. Harde piep en dan is gebruik van PDC niet mogelijk. Contact af, auto sluiten en opnieuw instappen en contact aan en dan doet PDC het weer.

Andere ziekte... Ook miniem: volume aanwijzer is niet altijd te zien bij verstellen volume en batterij status mobiele telefoon ook niet altijd....
 

Borrie1973

Actief lid
Kleine ziekte bij mijn O3. Soms (2x in 9000km) heeft PDC kuren. Harde piep en dan is gebruik van PDC niet mogelijk. Contact af, auto sluiten en opnieuw instappen en contact aan en dan doet PDC het weer.

Andere ziekte... Ook miniem: volume aanwijzer is niet altijd te zien bij verstellen volume en batterij status mobiele telefoon ook niet altijd....
Deze storingen heb ik ook sporadisch. Bij mij duurt het opheffen van de pdc storing iets langer. Eerst dachten ze dat het door het warme weer kwam maar dit probleem kwam bij mij juist bij koelte voor. Het probleem is bekend en wordt bewaakt met nog wat andere probleempjes van waarschijnlijk softwarematige aard, op dit moment geen oplossing na een aaantal pogingen gedaan te hebben.
 

Tom RS

Forumguru
bij mij loopt er na gebruik ook nog een dikke straal uit de achterruitensproeier. hierdoor moet ik de achter wissr nog 10 tot 15 minuten aan laten om te voorkomen dat er een loper van vloeistof op het raam opdroogt. komt dit bekend voor?
Yep, heb ik een aantal pagina‘s terug al gemeld. Auto gaat er 21 augustus voor binnen, sproeier wordt vervangen en er wordt iets aan de leiding gedaan.
 

Tom RS

Forumguru
Ik weet het niet. De vrouw des huizes was langs geweest bij de dealer en ik was al blij dat ik wist dat er iets aan gedaan gaat worden. De juiste uitleg had ik eigenlijk niet op gehoopt :D
 

rtwee

Senior Member
@rtwee

wat is jouw lijstje van kinderziektes?

- Rammel achter navigatiesysteem
- Bijrijdersportier deurinleg resoneert
- Foutmeldingen/storingen
- Zicht bestuurdersspiegel bij regen
- Haperende parkeersensoren bij vochtig weer
- Vastlopende Columbus
- Water tussen portier bij regen

De dealer gaf ook aan dat er inderdaad voor sommige bouwseries een terugroepactie is voor het vervangen van de cruise control hendel. Mijne is van voor december 2013, maar valt niet in de betreffende series.
 

rtwee

Senior Member
NEe, dat is ook bij 30km/u. Bij bepaald toerental gaat hij irritant rammelen. Is al eens eerder verholpen en was toen een draad die tegen de ventilatiebuis zat.
 

D_R1978

Senior Member
Ben zelf nog niet aan de 30.000 km, maar ben alvast begonnen aan mijn lijstje van kleine zaken die ik hoop dat ze dan meteen kunnen meepikken:
- Water over zijruit bij regen belemmert zicht
- “no sensor” melding van sensor van front assist
- Lane assist meldt “handen aan stuur”, terwijl stuur wordt vastgehouden
- Bij shuffle op iPod gaat volume kortstondig erg hard bij skippen naar volgende track
- Chrome rand bij achterportieren slecht afgewerkt
- Deur bijrijder opent moeilijk
- Kessy werkt slecht met (inmiddels) reservesleutel – batterij leeg?
- Kessy werkt slecht bij/na regen
 

Badnews

Senior Member
@D_R1978
Die deur bijrijder moet je even langs de dealer, heb ik ook gehad. Ze hebben even de handgreep opnieuw opgebouwd en sindsdien is ie perfect (zat dan een beetje speling in waardoor het slot wat raar kon doen).

Verder heb ik alleen een beetje last van de regen/zicht zijruit bestuurders (valt nog mee, heb erger gehad in het verleden). Verder werkt bij mij alles prima na 23k km, lane assist heb ik niet, en gebruik SD kaartjes (2x64gb) voor muziek (alles in flac :) zodat de canton mooi klinkt)
 

Rene C

Forumguru
@D_R1978
gebruik SD kaartjes (2x64gb) voor muziek (alles in flac :) zodat de canton mooi klinkt)

Heu.. Ik d8 dat 32Gb max was wat die aankon. Wist helemaal niet dat die flac ook ondersteund..:bloos:

Wel vind ik opzich de bas opbrengst van de sub tegenvallen.. Het is niet echt sub laag IMHO. Begrijp me. Iet verkeerd, het beeldgeluid is op zich mooi en vervormd ook niet als je het hard zet, maar had door de vermelding van sub bij het canton systeem iets meer sub laag verwacht..
 

madpilot

Senior Member
Die sub valt mij ook tegen, soms vraag ik me af of ie wel wat doet... Mijn oom, die ook een O3 Combi heeft, had hetzelfde... Reed eens in een leen-O2 HB en daar was het echt heel duidelijk dat een sub in de kofferbak zat. Verder erg mooi geluid met veel details, die ik pas hoorde toen ik de muziek in deze auto draaide.
 

lugolux78

Forumguru
HB heeft altijd beter geluid dan Combi. Gesloten ruimte waardoor bass "opgesloten" is.

Ik vind hem in mijn O3 wel goed doorkomen. Was wel veel proberen. Zal de instellingen in het Colombus topic zetten...
 

rtwee

Senior Member
Auto weer opgehaald gisteren vlak voor sluitingstijd. Niet alles is verholpen helaas, maar de auto rijdt toch wel weer lekker na een beurt. Helaas bleken beide rammels er nog keihard in te zitten.. :( Dus daar moet ik voor terug.
Ook bij het ophalen nog even met de verkoper gesproken die mij destijds de O3 had verkocht. Ik vroeg aan hem naar het succes van de O3 GL en hij zei dat ze niet aan te slepen waren. Zijn letterlijke tekst "Nu bestellen is in februari leveren." Hij had er zelf nog 221 in bestelling staan. Bijkomend nadeel is dat de GL uitvoering in 2015 NIET meer in de 14% valt maar in de 20%. Dus een ieder die nu nog voor een 14% zou willen gaan, zou volgens het verhaal van mijn dealer, wel eens dikke pech kunnen hebben.
 

rtwee

Senior Member
Grmbl... Kreeg mailtje van de dealer... ze waren wat vergeten uit te voeren mbt de rammels. Of ik hem weer langs zou kunnen brengen. Komt deze week gelukkig nog net uit. Moet volgende week voor het werk naar Munchen met de O3. Maar had van mij wel in 1x gemogen... :(
 

Hans_RS

Forumguru
bugje in de columbus: soms geeft die de maximumsnelheden van belgië weer als ik vertrek. ook al ben ik niet toevallig net de grens overgestoken...
 

MartijnW

Actief lid
bugje in de columbus: soms geeft die de maximumsnelheden van belgië weer als ik vertrek. ook al ben ik niet toevallig net de grens overgestoken...

Dan heb je nog geluk, die van mij start soms midden in Oostenrijk.

Wat is precies het probleem met de stuurkolom schakelaars? Ik heb een greenline van eind 2013.
 
Laatst bewerkt:

rtwee

Senior Member
Een forum is een mooi medium om mensen/dealers volledig af te zeiken. Van de week was ik not amused dat de dealer wat dingen vergeten was bij mijn auto, maar eerlijk is eerlijk; vandaag is hij weer heen geweest en alles is opgelost wat er op te lossen was. HeerlijK! Dus bij deze ook een compliment aan de dealer! Mag ook best gezegd worden, toch?
 
Bovenaan Onderaan