Kinderziektes Octavia III?

tiken

Nieuw lid
Ik heb mijn auto afgelopen week opgehaald. Km stand is nu 1000. Het probleem is dat olietemp te hoog is. Vanochtend heb ik 118 gezien op toerenteller!
 

Bijlagen

  • olie tempe.jpg
    olie tempe.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 119

Jstruijk

Senior Member
@tiken Wie zegt dat dat te hoog is? Vooral in het begin kan de temp volgens mij hoger zijn omdat eea nog moet inlopen.
Ik ben geen expert hierin, maar volgens mij is het redelijk binnen de normen. Vraag anders je dealer eens.
 
Bij mij dagelijks tussen 100 en zo'n 117 graden... Auto is bij garage geweest. Onder druk gezet etc maar geen lekkage te vinden. Temperatuur wordt nog steeds Max zo'n 117 graden gemiddeld rond de 110 graden.
 

O3-Rider

Senior Member
Blijf het vreemd vinden dat er min of meer 2 groepen zijn. Rond de 110 en rond de 94.
Tenminste dat is wat ik hier zo voorbij heb zien komen.

Hoe hard ik ook mijn best doe, heel vlot, 150 etc etc 104, hoger kom ik gewoon niet.
 

madpilot

Senior Member
@Darkmark 76 Dat is nu wat ik bedoel,gewoon prachtig.
Standaard zijn deze panelen te leeg,vlak en te zwart.
De panelen van jouw wagen zien er 300% beter uit.

Bij het voor het eerst kijken naar de auto bij de dealer vond ik het ook jammer, dat ze zo'n groot vlak in redelijk hard plastic hebben uitgevoerd. Stoor me er niet aan maar stof was mooier geweest. Mooie oplossing dus van @Darkmark76

Over kinderziektes gesproken: volgens mij maakt mijn aircopomp ook teveel herrie (17k gereden nu). Hoor em af en toe veel te duidelijk "meezeuren". Maar eens naar de dealer ermee...
 
Laatst bewerkt:

TL@

Forumguru
Op weg naar vakantie heb ik bij 220km/u (gps) even gekeken en temp was 109°C, gas lossen en vertragen naar 90km/u (inhalende vrachtwagen, lang genoeg op voorhand zien aankomen en zonder remmen kunnen vertragen), gaf een daling naar 98°C aan.
Dit voor de 2.0TDI in de O2. Het is voor mij dus heel raar dat sommige zo'n hele hoge temperaturen hebben. Het zal waarschijnlijk wel geen kwaad kunnen.
 

Tom RS

Forumguru
Net bij de dealer geweest voor een lekkende achterruitsproeier, blijkt er een terugroepactie te zijn voor een aantal O3's (in ieder geval zit de mijne erbij), waarbij een deel van de stuurinrichting moet vervangen worden. Heel de stuurkolom moet er hiervoor uit, dus best wel een serieuze operatie. Weet er nog niet het fijne van, vriendin was met de auto naar de garage :D. Afspraak is gemaakt op 21 augustus, zou enkele uren werk zijn.
 

Falcon

Donateur
Ook bij mijn Seat Leon 1.6TDI 110pk Ecomotive is de olie temp hoog bij hoge snelheden.. vanochtend 115graden aangetikt.

Bij een ander forum zag ik ook bij Golf deze waardes boven drijven.. dus ik verwacht niet dat een probleem is.
 

O3-Rider

Senior Member
Net bij de dealer geweest voor een lekkende achterruitsproeier, blijkt er een terugroepactie te zijn voor een aantal O3's (in ieder geval zit de mijne erbij), waarbij een deel van de stuurinrichting moet vervangen worden. Heel de stuurkolom moet er hiervoor uit, dus best wel een serieuze operatie. Weet er nog niet het fijne van, vriendin was met de auto naar de garage :D. Afspraak is gemaakt op 21 augustus, zou enkele uren werk zijn.

Hmm. Van wanneer is jou O3. Zelf net voor iets anders bij de D geweest, maar niets vernomen. Blijkbaar ontspring ik de dans... :jaja:
 

MartijnW

Actief lid
Net bij de dealer geweest voor een lekkende achterruitsproeier, blijkt er een terugroepactie te zijn voor een aantal O3's (in ieder geval zit de mijne erbij), waarbij een deel van de stuurinrichting moet vervangen worden. Heel de stuurkolom moet er hiervoor uit, dus best wel een serieuze operatie. Weet er nog niet het fijne van, vriendin was met de auto naar de garage :D. Afspraak is gemaakt op 21 augustus, zou enkele uren werk zijn.

Niks van gehoord nog, waar lekte die dan ??
 
Bovenaan Onderaan