Kinderziektes Octavia III?

Badnews

Senior Member
Mijn auto klappen de spiegels pas open bij contact indrukken (kessy).
Bij afsluiten klappen ze in, bij starten pas open (perfect vind ik zelf)
 

Henk66

Actief lid
Goedemorgen mede skoda liefhebbers,

Sinds januari ben ik de berijder van een skoda octavia greenline en vraag me af of meerde forumleden last hebben van een cruise control met storing. De cruise control van mijn octavia heeft bijna bij elke rit een storing, in de vorm van automatisch inschakelen met versnellen van de snelheid of, het cruise control systeem springt zelf op storing(oranje). Ik ben zelf al naaf de dealer geweest, maar deze heeft na uitlezen van de auto geen fouten aangetroffen.

Hebben meer octavia rijders hier problemen mee?
 

andrehj

Forumguru
Was dat bekende probleem niet een probleem wat in de O3 al lang opgelost is? Bovendien heeft de O3 toch een heel andere hendel dan de O2 (waar dit probleem blijkbaar vaak voorkomt).
@Henk66 : Wil je je signature aanpassen? Dit is aardig verwarrend.
 

Henk66

Actief lid
Was dat bekende probleem niet een probleem wat in de O3 al lang opgelost is? Bovendien heeft de O3 toch een heel andere hendel dan de O2 (waar dit probleem blijkbaar vaak voorkomt).
@Henk66 : Wil je je signature aanpassen? Dit is aardig verwarrend.

Aangepast!! Probleem is echt bij o3. Vreemd dat dealer hier niet van op de hoogte is???
 

leo442

Forumguru
Dealers zijn op de hoogte, er is zelfs een terugroep actie voor bepaalde series heb ik ergens op het forum voorbij zien komen.
 

rtwee

Senior Member
Klopt! Mijn dealer vertelde me dat het een serie serie is die tot half januari geproduceerd is. Je zou bericht van je dealer moeten krijgen voor het maken van een afspraak om de cruisecontrol hendel te laten vervangen
 

Tom RS

Forumguru
Mijne gaat er donderdag voor binnen, dus de actie is er wel degelijk (in België dan toch), hoewel ik nergens last van heb.
 

Timmo

Nieuw lid
Pff als ik dit zo allemaal lees vraag ik me af of ik er wel goed aandoe om een 03 te bestellen.
Ik kan al volledig gek worden van een rammeltje :tegek:
 

VWim

Forumguru
Met een caravan in een flinke klim kan ie zo maar oplopen tot ongeveer 135 graden :angel:
Watertemperatuur stond iets boven de 100 graden.

Edit: ik zat nog wat eerder in het topic. Dit was in reactie op iemand die iets postte over de olietemperatuur.... Niet heel relevant maar misschien ter geruststelling van een ander. Dit was voor mij overigens wel het signaal om de snelheid wat te minderen en het gaspedaal iets minder te beroeren.
 
Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
Auto is gisteren binnen geweest voor de terugroepactie i.v.m. de cc. Netjes vervangen zoals verwacht. Er zou ook iets gedaan worden aan de lekkende achterruitsproeier, maar volgens de dealer zit het niet in de sproeier, maar in de leiding (wat geen verrassing is, aangezien ik hem dat al een half jaar geleden heb gezegd :pardon:). Door de lange leiding blijft er een deel druk over na het sproeien, wat geleidelijk zijn weg naar buiten zoekt. Oplossing zou zijn om 1 of meerdere bochten in de leiding te leggen, maar de dealer wil het eerst met Skoda opnemen omdat ik verre van de enige ben (alleen bij hem al 5 gevallen voorlopig). Hij gaat dit nu bundelen en aan Skoda een oplossing vragen. Wordt vervolgd dus. Ik maak mij er ook hoegenaamd niet druk in. Het is maar een minuscuul akkefietje als je dit topic er op naleest, prijs mij gelukkig dat dat het enige is.
 

Rene C

Forumguru
@Timmo , mijn O3 is mijn eerste skoda na 16jr seat te hebben gereden.

Mijn indruk tot nu toe..... Wat een geweldige wagen.. Echt super.. DSG icm de 1.4tsi super combi. Waarschijnlijk is de 1.8 nog soepeler, maar je hebt altijd baas boven baas.

Iedere keer stap ik weer met plezier in. Nu 1,5mnd (en 3500km) pas de auto dus misschien komt er nog ellende, maar tot die tijd echt geen moment spijt van de auto..

De opmerking geplaatst door ertromp slaat de spijker op zijn kop. Ga maar eens op andere fora lezen bij de modellen, elk merk heeft wel wat. Ik lees/post ook op seat-online, daar ook een groot topic over de nieuwe leon met kinderziektes en rammels.

De grootste uitdaging is niet de kinderziekte, maar hoe de dealer het oplost.
 

seerd

Lid
Gister en vandaag na 5 maanden en 20500 km ook koelvloeistof melding. Toch maar even bijgevuld. Ben benieuwd of nu stabiel blijft.

29 aug gaat ie heen voor achter ruiten sproeier en Eibach set (maar das geen kinderziekte)
 
Bovenaan Onderaan