Yeti rijder in spe

fabtdi

Lid
De adventure is inderdaad een mooie deal, lekker compleet voor een goede prijs. Mijn dealer kwam met deze uitvoering omdat ik speciaal de outdoor en de automaat wilde hebben. Dan zit je automatisch ook minimaal aan de ambition vast. Nu bleek de adventure die luxer is dan de ambition ook nog goedkoper te zijn dan de ambition, dus was die keuze snel gemaakt. Dat rare brandstof verbruik kan ik ook niet thuisbrengen. Ik denk dat het een foutje is. Qua verbruik moet ik nog even afwachten wat de automaat doet, maar de 6,1 l op de 100 km is wel optimistisch. Ervaring met de vorige Yeti's met handbak leert dat bij weinig stadsverkeer 6,5 l op de 100 km voor mij realistisch is.

Ik heb de auto privé gekocht aangezien de overheid niet (alhtans waar ik werk) aan lease auto's doet. Die 1200 km in één week is wel een uitschieter, normaal zit ik tussen de 500 en 600 km en dat is net te weinig voor een diesel.
 
Mogelijk heeft de verkopende dealer mij meteen een Elegance aangeraden, omdat ik een lichte interieurbekleding wilde. Dat kan alleen bij een Elegance. Achteraf was het voordeliger geweest om desnoods een Adventure te laten herbekleden (al staat het me tegen om nieuwe bekleding meteen eruit te laten halen).
Ik heb het dieselsommetje ook gemaakt, maar de 1.6 TDI DSG-7 kost iets van 36.040 Euro. De psychologie van relatief voordelige ritjes spreekt me wel aan, maar zo'n groot prijsverschil ga ik niet goedmaken. Ik speel het qua verbruik en wegenbelasting wel quitte, maar niet qua aanschafprijs.
 

fabtdi

Lid
@a.vanginneken Die lichte bekleding is inderdaad niet te bestellen op de adventure versie. Dat is het nadeel van een actiemodel, niet alle extra's zijn te krijgen of zijn, bijvoorbeeld bij het vision pakket, duurder dan bij de gewone uitvoeringen. Daarnaast heb ik het ook al meegemaakt dat een dealer maar een beperkt aantal actiemodellen kan krijgen en als die op zijn, zijn ze afhankelijk van dealers die er nog eentje over hebben en die eventueel aan een collega willen verkopen.

Qua rijden had ik ook graag een diesel gewild, maar dat zat er met mijn budget niet in. Voordeel van de 1.2 TSi en vermoedelijk ook wel van de andere TSI motoren is dat je ze kunt rijden als een diesel. Lekker veel koppel bij lage toeren. Daar maakt de DSG overigens ook gretig en soms te gretig gebruik van. Ik merk soms dat ik iets boven de 50 rij in de 6e versnelling met iets meer dan 1200 toeren. Dat rijdt niet helemaal fijn en vaak schakel ik dan maar "handmatig" een tikje terug. loopt de motor een stuk fijner.
 
Morgenmiddag ga ik mijn Yeti ophalen. Grappig op Sinterklaasdag, maar het is geen presentje. De aflevering van mijn auto is de laatste op de middag.
 

Joske

Forumguru
Morgenmiddag ga ik mijn Yeti ophalen. Grappig op Sinterklaasdag, maar het is geen presentje. De aflevering van mijn auto is de laatste op de middag.
mss hebben ze hem wel mooi "ingewrapt" voor jou? :D ;)

IMG_7831.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Nu maar hopen dat je schoen groot genoeg is voor die Yeti.....
Enne bel de familie en sinterklaas maar verder af want gaat zeker enkele uren duren voor je thuis geraakt....
Verslavende aan de Yeti is namelijk , je wil blijven rijden.....
 
Dat is inderdaad een fantastische wrap. Spreekt me direct aan! Een paar fotootjes van mijn ongetwijfeld wat saaier verpakte Yeti volgen nog.
 
Yeti rijder in spe is vandaag Yeti rijder geworden. Ik kreeg vanzelf een lange rit van Sinterklaas, want ik heb 1 uur en 50 minuten gedaan over de 40 km naar huis. De regen en het donker leenden zich niet zo goed voor mooie foto's, maar de onthulling bij de dealer was toch wel memorabel. Heel even geduld dus nog, dan wordt ook het kleine bijzonderheidje duidelijk.
 

Berry1912

Forumguru
Hartelijk dank voor het warme welkom hier. Echt leuk om via deze weg met andere (vroegere) Yeti-rijders in contact te komen. Als mijn Yeti er is, zal ik zeker foto's plaatsen, want er zit een klein bijzonderheidje in mijn Yeti (volgens de dealer) als enige in Nederland...
Kan er overheen gelezen hebben maar wat zat er nou zo speciaal in de Yeti.
 
Bij deze mijn late poging om alsnog een fotootje te plaatsen. Ik weet nl. niet precies aan welk formaat foto's moeten voldoen. Daarnaast vond ik het achteraf lelijk dat ik een parkeerkaart onder het middenconsole heb liggen. D71_3253cr.jpg
 
Op de zetels zit nu stof. Op zich is dat prima, maar vooral achter is er best veel zwart, waar ik liever beige had gezien. Er bestaan echter geen standaard stoffen beige bekledingsdelen. Dus zit ik na te denken hoe ik het mooi kan houden, maar toch wat lichter.
Overigens is het bijzonderheidje de houten sierlijst. Die stond wel in de folder, maar zat niet in het leverpakket voor Nederland. Dat hebben ze (was wel duur) uit het leverpakket van een ander land besteld.
 

Bijlagen

  • D71_3264cr.jpg
    D71_3264cr.jpg
    129,3 KB · Weergaven: 29
  • Skoda Yeti achter.jpg
    Skoda Yeti achter.jpg
    112,5 KB · Weergaven: 26
Ja, zo is de auto vanaf de fabriek geleverd. Het is op zich beige-zwart en in dat opzicht bijpassend, maar toch matcht het in mijn ogen ook niet helemaal met de stijl van het dashboard etc. Ik sta open voor advies!
Bij aanschaf wist de dealer niet hoe het er achterin en dus ook de achterzijde van de voorstoelen uit zou zien, maar ik kon het achteraf nog wijzigen. Daarom dacht ik: laat ik eerst maar kijken wat ik ervan vind. Nu vraagt hij daar ineens 600 Euro extra voor! Weer een les geleerd. Zoiets moet je dus gewoon op schrift laten zetten. Als ik dat vooraf had geweten dan had ik meer moeite gedaan om te achterhalen hoe de bekleding er in zijn geheel uit zou hebben gezien.
 

fabtdi

Lid
Mooi interieur!! ook de sierlijst staat goed, maakt het net even wat chiquer danwel warmer. Mooi!

Als ik wat zou wijzigen aan de achterkant stoelen zou ik het stuk stof dat de achterkant van de tas vormt (dus achterkant stoel en niet het "losse"deel in beige laten uitvoeren en dan de naden in dezelfde kleur als die op de achterbank. Dan heb je toch het beige accent en niet het "probleem" van de schoenen tegen de beige bekleding = vuil/vlekken
 
Bovenaan Onderaan