Yeti rijder in spe

Beste Yeti-rijders,

Als alles volgens plan verloopt, zal ik medio December in mijn nieuwe Yeti gaan rijden. Het wordt de eerste nieuwe auto van mijn leven en de aanschaf is heel apart en verrassend gelopen. Ik had heel veel vooronderzoek gedaan om een paar merken en types te selecteren, die in aanmerking zouden kunnen komen. Ik was best verwend met een mooie Lancia Lybra Comfortronic, die bijna 15 jaar is. Enkele weken naar occasions gekeken, maar de 'witte raaf' van de eerste dag, kwam niet meer voorbij en geleidelijk aan werd na wat rekenwerk de aanschaf van een nieuwe auto toch wel aanlokkelijk.
De strijd ging om een Golf variant of een Octavia combi. Na de proefritten, ging ik voor de Octavia, maar ik was teleurgesteld dat ik deze niet in de gewenste kleur kon krijgen. Ik overwoog de auto evt. te laten wrappen.
Mijn broer ging mee naar de dealer en wees naar de kleur van een Yeti in de showroom: 'Ja, zei ik, dat is de kleur die ik zo graag wil, maar daar kunnen ze de Ocatavia combi niet in leveren'. 'Waarom koop je dan geen Yeti?', was zijn simpele wedervraag. Nou ja, je stapt toch niet van je keuze af voor de KLEUR!!??? 'Waarom maak je dan geen proefrit?' Ik wierp tegen, dat ik hoge auto's wel leuk vond, maar die niet had overwogen, omdat ze meer verbruiken. Het sommetje leerde echter dat dit op ca. 25 Euro/mnd meer uit zou komen en mijn broer drong een beetje aan op een proefrit, want anders had ik geen goed vergelijk. Tja, daar was wat voor te zeggen, maar ik kan moeilijk allerlei auto's uitproberen voor het vergelijk. Toch maar in de Yeti gestapt.......

Wat een ervaring! Die heerlijke ruimte en hoge positie. Hij reed ook geweldig fijn met een verrassend goede wegligging in de bocht voor zo'n hoge auto. Mijn rust was weg! Wat nu te doen? Ik had al getekend voor de Octavia en moest binnen een dag beslissen. Moest ik een keuze, die ik na weken voorbereiding zorgvuldig had gemaakt in een opwelling overboord gooien....? Een slapeloze nacht volgde.

Het werd op de valreep de Yeti 1.2 TSI DSG-7 Elegance Outdoor met panorama schuifdak in... Jungle green metallic.

Hij komt naar voorlopige schatting in de 2e week van December. Ik ben benieuwd. Afscheid van mijn trouwe Lancia zal best moeilijk zijn.
 

CDK

Forumguru
inderdaad, tot nu toe nog geen forumlid gehoord die negatief was, recent nog iemand van de ANWB Drivers Academy gesproken die ook vol lof was over de gefacelifte Yeti, gaat vast goed komen!
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst welkom hier :bloemen: Als de Yeti er over een maandje is, plaats je dan wat foto's? Zoveel Yeti's zijn er niet meer op het forum, en jungle green is nu niet bepaald de meest voorkomende kleur.
 

henriz

Forumguru
Yeti.ashx


Mooi hoor. Dat is even iets anders dan een Octavia. Hoge instap en goed overzicht in de stad.
 
Hartelijk dank voor het warme welkom hier. Echt leuk om via deze weg met andere (vroegere) Yeti-rijders in contact te komen. Als mijn Yeti er is, zal ik zeker foto's plaatsen, want er zit een klein bijzonderheidje in mijn Yeti (volgens de dealer) als enige in Nederland...
 
Bovenaan Onderaan