Wagenparkuitbreiding: Octavia 1 1.8T RS (2003)

eriktv

Forumguru
Haha jij had hem dus ook gespot :D

Ik kwam bij mijn zoektochten naar een goed aangeklede 2.0 TDI eigenlijk altijd in Duitsland uit, totdat deze hier om de hoek te koop kwam in de categorie buitenkans. Sublieme uitvoering, weinig km's, jong en erg netjes geprijsd.

Vanmiddag aankoopkeuring, dus als alles zo goed blijkt als het lijkt............. :yeehaa:
 

eriktv

Forumguru
Zoals verwacht geen verrassingen bij de aankoopkeuring, we hebben de Superb gekocht! :yeehaa:

Het is een magnetic brown Superb Combi 2.0TDI 170pk DSG-6 L&K geworden.

Een nieuw mijn-auto-topic volgt als hij netjes gepoetst is en de zomervelgen erop zitten. Kan niet wachten om de 16"-wintervelgen met wieldoppen te vervangen door de originele 18" Sirius. Wat zal dat een verschil maken!

De wagen is in 2012 besteld door een regiodirecteur van Škoda Deutschland en de beste man heeft bijna alle opties aangevinkt. Uit de advertentie:


+ Laurin & Klement uitvoering
+ Afneembare trekhaakkogel
+ ABS, ESP, ASR
+ Adaptieve bochtenverlichting
+ Airbags voor hoofd/zijkant/knie voor en achter
+ Alu dakreling
+ Armsteun voor met opbergvak (Aux en mp3 aansluiting)
+ Automatisch blindering binnen en buitenspiegels
+ Bandendruksysteem
+ Bluetooth aansluiting tbv telefoon en mp3
+ Climate control (2 zones)
+ Cruisecontrol
+ Dagrijverlichting
+ Dashboard met pianolak inleg en L&K insigne
+ Deelbare achterbank met skiluik (60/40) en scheidingsnet
+ DSG automaat met 6 versnellingen
+ Elektrisch inklapbare en verwarmde buitenspiegels
+ Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
+ Elektrisch verstelbare bijrijdersstoel
+ Glazen panoramadak (schuifdak) met zonnescherm
+ Hill Descent control
+ ISOFIX achterbank
+ Multifunctioneel stuurwiel
+ Kofferdeksel elektrisch te openen en sluiten
+ Lichtassistent (coming/leaving home)
+ Lichtsensor
+ Mistlampen voor
+ Parkeersensoren voor en achter
+ Privacyglas achter en achterruit
+ Regensensor
+ Skoda Soundsystem (10 speakers) CD/DVD, radio en MP3
+ Stoelventilatie (airco) in voorstoelen
+ Stoelverwarming voorstoelen en achterbank
+ Verstelbare voetsteunen achterin
+ Xenonverlichting met koplampsproeiers
+ Zonnerollo's in achterdeuren

+ Extra set org. rubberen vloermatten voor/achter en kofferbak
+ Zomerbanden/velgen 18" (lichtmetaal)
+ Winterbanden/velgen 16" (staal)
 

mwhite

Forumguru
gefeliciteerd !!!!!
goeie aankoop...
we zien de foto's wel..
al weet ik precies hoe hij eruit ziet ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

eriktv

Forumguru
Zo'n beetje de helft, 86.000km. Niet veel voor een vier jaar oude diesel. Eigenlijk is dit indirect de opvolger van onze ouwe trouwe O1 110pk 1.9 TDI, die we hebben uitgezwaaid met net geen 300.000km ervaring. Ondertussen tuft die probleemloos door richting 350.000...

@Blackokkie2 toch mis ik iets. Sinds zojuist. In de linkerachterdeur zit een gapend gat, waar de befaamde Superb-paraplu hoort te bivakkeren. Nu in ernstige twijfel of ik €32 over heb voor een paraplu, die ik vooral als gadget zal hebben :arghh:
 

eriktv

Forumguru
Dankjewel, heb de auto nog, met een dubbel gevoel. Het blijft een feest om in te rijden, maar de Sup is ook fantastisch, op een heel andere manier. De dubbele MRB en verzekering tikken aardig aan, dus hoop de RS snel kwijt te raken aan een goed baasje, zonder al te rigoureus met de prijs te hoeven gaan stunten.
 

Jan-Jaap

Nieuw lid
Kan je helemaal volgen hoop zelfde voor onze Fabia Combi, een liefhebber is altijd mooier dan zomaar iemand zeg maar. Misschien waard eens te bellen met Peter Kok uit Haaksbergen hij helpt als bedrijf wel verkopers onder goede condities http://www.pkok.nl/
Weet jij hoe ik voorstel-topic plaats? Kan nergens knop 'nieuw' oid vinden.
Want ik moet me eerst voorstellen voor ik iets te koop mag zetten begreep ik en dan nog langs moderator.
 

turboturbo

Forumguru
Geen paniek; het duurt gemiddeld dacht ik 3 a 4 weken voordat je een auto verkocht hebt.
Ik werd bij de verkoop van mijn Fabia een beetje angstig, de eerste 2 weken op Marktplaats bleef de telefoon/mail stil op de standaard (vooral onbeleefde) sukkels en handelaartjes met respectloze biedingen, na.

Na 2 x de prijs aangepast te hebben en na 2 weken liep het ineens storm en had ik 'm met gemak voor de vraagprijs weg kunnen doen afgaande op de reacties. Kennelijk omdat ik net 50 euro onder de 3000 grens zat met m'n vraagprijs (en daarvoor 200 en 100 erboven) dus dat kan al veel uitmaken voor hoeveel mensen 'm vinden (bijv vraagprijs voor 3200,- loop je een groep kopers mis die zoeken tot 3000,-)

Gewoon rustig afwachten; een liefhebber (ga bijv uit van jezelf, of iemand zoals ik :) ) zijn er niet veel van, maar meld zich vanzelf wel mettertijd.
 
Laatst bewerkt:

Jan-Jaap

Nieuw lid
OK dank je, ja is bekend, ben niet zenuwachtig maar gewoon een passende koper zou leuk zijn. Wat je schrijft over Duitsland, daar ben ik het helemaal mee eens, wij wonen 3 km van grens en daarom halen we ook af en toe mooie auto's naar NL. We zijn nu aan het kijken of we daar kleinschalig bedrijf van kunnen maken, van/voor liefhebber zeg maar, mensen weten niet wat ze kunnen besparen. Zelfs al verdien ik er nog 300 aan (bijvoorbeeld) dan nog bespaart iemand die zo'n auto koopt soms 500-1000 euro tov NL prijzen! Mijn vrouw helpt ook mee, echt lachen, nooit gedacht. We weten niet of het wat wordt, maar ja, als je niet probeert... Deze Fab was ook zo'n pareltje, ben nu al bijna 25 jaar autofreak, maar heb zelden een auto met 80k op klokje in deze staat aangetroffen. Zowel lak als int tadelloos, op zijn Duits. Maar laat ik me niet teveel laten leiden door mijn entousiasme. Hier is het MP linkje: http://link.marktplaats.nl/m1024296399
Hoe kom ik op voorstel-topic?
 

eriktv

Forumguru
Er is een aparte sectie voor: Meet & Greet. Rechtsboven vind je de knop Nieuw topic, na enige tijd kun je vervolgens nieuw topic in de bazaar maken. Na aanmaken verkooptopic verschijnt deze automatisch na goedkeuring moderator (gaat vanzelf).
 
Bovenaan Onderaan