VCDS of VAG-Com omgeving ?? vragen verzameld.

woutr

Forumguru
Nou alleen het uitlezen zal vast nog wel kunnen maar ik vind het zo raar om dan te zeggen "ok bedankt het is dus zus en zo, dan ga ik nu maar naar de buurman (mijn garage) waar ik het laat repareren...tot ziens" Beetje gek toch?

Ik zou het ook bij mijn garage vast uit kunnen laten lezen maar ik dacht als er nou iemand in de buurt zo vriendelijk is en de oorzaak is wellicht niet zo schokkend dan kan ik het misschien zelf maken
 

EdK

Forumguru
Beetje gek toch?
Ach waarom ?
Ik ga in nederland naar de sigarenboer om vloetjes te halen.
Maar haal al enkele jaren in België mijn tabak omdat dit gewoon veel scheelt, en ik kom er toch regelmatig voor het werk.

En sigarenboer vroeg al eens waarom ik alleen die vloetjes kocht en geen tabak, wel jongedame in België scheelt het aanmerkelijk in prijs dan met van jou.

Dus waarom dan niet uit laten lezen bij de dealer ?
Zie het als product A
en voor product B ga je naar een ander omdat zijn prijs beter is voor jouw spaargeld
 

machlo

Forumguru
uitlezen voor betalen ??
Is er dan niet iets nog als service ?

Nou, de skodadealer in Goes vroeg er toch (met droge ogen....) 40 eurie voor om de mijne uit te lezen. Mijn eigen garage daar in tegen niets...

Edit: topic even terug gelezen met bovenstaande bedrag.....mag nog een tientje bij!! 50 eurie om uit te lezen, nog steeds met droge oogjes.....heb ik maar NIET gedaan!
 
Laatst bewerkt:

Skoder

Lid
Schandalig wat ze durven te vragen! Toevallig had ik een paar maanden geleden ook een euvel en ben ik in bezit van een chineze knock-off obd2 diagnose dongle.
Ding werkt met bluetooth en icm met mijn telefoon kon ik via de torque app, de foutcode netjes uitlezen.

Het is maar een tip. ;)
 

woutr

Forumguru
Dank heren maar heb de tip van @Skoder gebruikt en daarmee is het verholpen. Dwz.. er kwam geen foutmelding en na gebruik van obd2 is het lampje ook niet meer terug gekomen
 

snapo6

Senior Member
Iemand in de omgeving van Spijkenisse die mijn airbag lampje zou kunnen resetten?

Er is niets aan de hand.
Heb de dashboard eruit gehaald (audio aanpassingen) en daarbij is ook airbag bijrijders kant losgehaald en is kontakt aan geweest (testen luchtstroom/koeling) en daardoor is airbag lampje gaan branden.

Gr, Anoep
 

snapo6

Senior Member
Marco, bedankt. Hou het in gedachten.

Spijkenisse e.o. - kan op korte termijn afspreken
Den Haag/Ypenburg - afstand is totaal geen probleem maar moet wel gaan plannen, vandaar.

Eens kijken of er in mijn plaats nog liefhebbers zijn.

Gr, Anoep
 

R@ytje

Nieuw lid
Hallo,

ik heb de nieuwe octavia 2015 met canton sound, en nu wil ik VIM uitschakelen wie kan mij daar bij helpen.
Alvast bedankt.
 
Bovenaan Onderaan