VCDS of VAG-Com omgeving ?? vragen verzameld.

snapo6

Senior Member
Vanmiddag de schakelaar opgehaald, had van de dealer tekening meegekregen maar schakelaar kon ik in eerste instantie niet vinden.
Na verwijderen van het luchtfilterhuis zag ik wat meer ..... en ja hoor zag ook de schakelaar maar wel lastig los te schroeven.
Na verwijderen van accu plus behuizing kon ik er goed bij en toen brak m'n klomp (zeg ik het goed) :mad::sterretjes:
Schakelaar is verbonden met een stekker en de 2 kabels aan de stekker waren compleet afgescheurd/afgebroken. Hoe? Joost mag het weten!

Morgen verder overleggen met m'n contact bij de dealer.

@Joske - nr. 5 is vlgs mij idd de juiste alhoewel de dealer tekening er anders uitziet.
 

Antera

Donateur
Als je zon sensor de volgende keer wilt testen als je weet waar die is moet je simpelweg de draden tegen elkaar leggen.

Dat de draden afgebroken zijn. Is er laatst onderhoud aan je auto geweest waarbij de motor is moeten zakken of iets?
 

snapo6

Senior Member
Recent geen groot onderhoud gehad.

Ben wel recent bezig geweest met audio upgrade. Heb oa + kabel van dynamo naar accu vernieuwd van 16 naar 25mm2.
Kabels zijn langs originele weg gelegd en dus ook langs de schakelaar, vlakbij de schakelaar heb ik een tie wrap gebruikt, maar er was nog speling en nadien heeft alles nog gewerkt.
 

Joske

Forumguru
dan misschien toch het tie wrap? je had de draden van de sensor toch niet mee in de tie wrap genomen? ;) :D
 

snapo6

Senior Member
Het werkt nu.
Dealer heeft goed geholpen, nieuwe stekker, stukje kabel met aan beide uiteinden de speciale stekkerkontakt en afdichtingsringen.
Kabel solderen aan originele kabel(boom) en gaan met de banaan :)

Echter pech blijft mij achtervolgen, nu doet ruitenwisser achter het niet meer :mad:

Zo kan ik m'n audio nooit afmaken :cry:
 

EdK

Forumguru
Echter pech blijft mij achtervolgen, nu doet ruitenwisser achter het niet meer :mad:

Zo kan ik m'n audio nooit afmaken :cry:

Is maar waar je de prio legt....
achterruitenwisser is minder boeiend of je moet alleen achteruit rijden...
 

Cordoba

Forumguru
Heb je soms last van een kat of iets dergelijks die onder je motorkap kruipt als ie geparkeerd staat? (of heeft je aandrijfas, alles los/kapot geslagen in de kabelboom?)
 

snapo6

Senior Member
Woon wel in een kattenbuurt maar denk niet dat ze onder de kap kruipen, heb zo'n afdichtkap onderin.

Probleem van achterruitenwisser heb ik van de week geconstateerd en kapotte aandrijfas is van vandaag.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of het probleem met je achterwisser uiteindelijk ook ergens in de bekabeling onder de motorkap zit, of ergens anders, maar je hebt in heel korte tijd ineens wel erg veel storingen/problemen, vandaar dat ik begin te denken dat er mogelijk een verband is tussen de zaken.
 
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand met vag-com in de omgeving van Hoofddorp. Ik wil een fout uitlezen. Yuxel is afwezig, dus die kan me niet helpen. Iemand een suggestie? Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groeten
Johan
 

Fxtra

Lid
Zaterdag 22/8 ga ik met een hulp van mijn broer de Parrot carkit in mijn OII FL EBL 2011 vervangen voor een origineel exemplaar van VAG (3C8035730E).

Wie kan mij helpen om de nieuwe carkit te activeren in het MFA/FIS scherm van de auto op 22/8 of 23-8 in die regio?

Daarna kan ook, maar dan het liefst in de regio Amsterdam.

Ik sta tevens open voor andere VAGCOM tweaks als die meteen mee genomen kunnen worden :)
 

woutr

Forumguru
Beste leden,

Is er iemand in, of in de buurt van, almere die voor mij een storing zou kunnen uitlezen bij een '03 fabia combi? Motormanagement lampje is vanmiddag gaan branden maar auto rijdt verder wel normaal
 
Bovenaan Onderaan