VCDS mogelijkheden

Stevo

Lid
Ik bedoel dit inderdaad sarcastisch ja. Op deze manier optrekken trekt absoluut de aandacht van de politie (en terecht in mijn ogen). En het vreet banden en brandstof. In mijn ogen dus nutteloos, en alleen voor "juppen" die niet weten wat ze met hun geld moeten doen....... Want wees eerlijk, deze optie is alleen voor de duurste auto's (als optie) beschikbaar en zeker niet van nut op veiligheidsgebied. Een "speeltje" dus voor juppen".......

(maar misschien ben ik ook wel te oud voor deze onzin....... Kan ook he?)

Laten we niet heiliger dan de paus zijn.

Dat zo'n start de aandacht van politie zou trekken staat buiten kijf. Maar sportief vertrekken zonder launch control zou dat even goed doen.
Op die manier zelf dat de launch control dat "soepeler" en zonder al te veel drama zal volbrengen.

Dat het banden en brandstof vreet zijn non-argumenten voor het al dan niet graag hebben van die optie. Dan is überhaupt het bezitten van een wagen nonsens want: "het vreet banden en brandstof".
Wat je met "juppen" bedoelt is me een raadsel maar dat kan niet positief bedoeld zijn. Noch minder bij het "argument": ...die niet weten wat met hun geld doen.

Ondertussen heb ik gevonden dat die optie zal aanwezig zijn op de 2.0TSI. Als gekozen opties enkel voor veiligheidsdoeleinden gekozen mogen worden, waar zijn we dan als autoliefhebbers mee bezig?

Anyway, my 2 cents.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als gekozen opties enkel voor veiligheidsdoeleinden gekozen mogen worden, waar zijn we dan als autoliefhebbers mee bezig?
Ik wist niet dat "autoliefhebber zijn" automatisch betekent dat je ook wil kunnen wegscheuren.

Elke auto vreet banden en brandstof, daar heb je gelijk in. Waar @cortrans vermoedelijk op doelt, is het gegeven dat launchcontrolgebruik leidt tot onevenredig veel onnodig extra-verbruik van brandstof en bandenrubber alsook extra mechanische slijtage.
Daar staat hoegenaamd geen tijdwinst van enige betekenis tegenover; hooguit het "kijk mij nou toch eens"-gevoel. Tsja... :pieker:
 

Stevo

Lid
Ik wist niet dat "autoliefhebber zijn" automatisch betekent dat je ook wil kunnen wegscheuren.

Elke auto vreet banden en brandstof, daar heb je gelijk in. Waar @cortrans vermoedelijk op doelt, is het gegeven dat launchcontrolgebruik leidt tot onevenredig veel onnodig extra-verbruik van brandstof en bandenrubber alsook extra mechanische slijtage.
Daar staat hoegenaamd geen tijdwinst van enige betekenis tegenover; hooguit het "kijk mij nou toch eens"-gevoel. Tsja... :pieker:

Waar gaat het hier nog over eigenlijk?

 

paultie

Forumguru
Ieder zijn mening.
Mij interreseert het geen zier of ik nu meer of minder brandstof of banden slijtage hebt.

Auto is naast vele werk kilometers ook een hobby. En met launch control optrekken brengt bij mij een brede glimlach op het gezicht. Prima als mensen dat veroordelen daar heb je me toch echt niet mee.
Ik hou me verder gewoon aan de verkeersregels al zou een artikel 5 het enige zijn waar je, afhankelijk van de situatie, door de politie door aangehouden zou kunnen worden.
 

Antera

Donateur
De PDF is zo te zien alleen de inhoudsopgave. De pagina nummers die er bij vermeld staan, bevatten die een omschrijving van de aan te passen instelling? Zo ja, is het dan ook mogelijk de volledige versie van de PDF te ontvangen?

Ik moet mijn auto nog krijgen, maar n.a.v. een aantal berichten hier overweeg ik wel om ook e.e.a. aan te laten passen.

Helaas die vraag komt vaak. Heb ik er maanden in zitten om dit uit te werken dat die lijst zeker niet het www opgaat helaas. Deels kan je idd online terug vinden zoals eerder vernoemt

@hemi24 nee die is helaas niet te corrigeren. het verbruik is wel aan te passsen. Daarvoor moet je een nagenoeg volle tank nemen deze leeg rijden en dan tanken om te kijken hoeveel liter erin gaat. Daarna dat nemen en de gereden afstand en dan kunnen we hem secuurder maken

@Stevo auto's met DSG hebben dat standaard al
 

hemi24

Forumguru
@hemi24 nee die is helaas niet te corrigeren. het verbruik is wel aan te passsen. Daarvoor moet je een nagenoeg volle tank nemen deze leeg rijden en dan tanken om te kijken hoeveel liter erin gaat. Daarna dat nemen en de gereden afstand en dan kunnen we hem secuurder maken

Dank je voor je reactie, zo had ik de verbruiksweergave ook gecorrigeerd (langer periode telkens de boordcomputer waardes vergeleken met spritmonitor en toen gemiddeld).
 

Sonck

Lid
@Antera : Top job man !!! Thanks :thumbsup:
Gisteren bij Antera verschillende opties met succes geactiveerd en heb nu een Super Superb met extra Audi/Volkswagen opties die normaal niet op een Skoda verkrijgbaar zijn :yeah:
 

ABN

Nieuw lid
@Antera : Top job man !!! Thanks :thumbsup:
Gisteren bij Antera verschillende opties met succes geactiveerd en heb nu een Super Superb met extra Audi/Volkswagen opties die normaal niet op een Skoda verkrijgbaar zijn :yeah:


Zoals? Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd....
 

Sonck

Lid
de volgende opties zijn er nu :)
- gasrespons is op Audi gezet
- back led lights altijd aan
- daglichten regelbaar uit menu
- lane assist active
- trailer assist active ( normaal alleen een optie bij VW)
- light assist continu aan
- DVD on tijdens rijden
- Seat gordel alarm Off
- stoel automatisch achteruit bij contact Off - easy in en out
- .....
 

Bart81

Forumguru
de volgende opties zijn er nu :)
- gasrespons is op Audi gezet
- back led lights altijd aan
- daglichten regelbaar uit menu
- lane assist active
- trailer assist active ( normaal alleen een optie bij VW)
- light assist continu aan
- DVD on tijdens rijden
- Seat gordel alarm Off
- stoel automatisch achteruit bij contact Off - easy in en out
- .....
Is trailer assist ook op l&k in te stellen? Manoeuvreert de wagen dan vanzelf met een aanhanger erachter?
 

Bart81

Forumguru
Zijn er hier ook belgen die als die vcds instellingen kunnen wijzigen? Zou ook graag enkele zaken laten aanpassen

Alvast bedankt
 

xplain

Forumguru
Dus even voor alle duidelijkheid @Antera: lane assist kan ingeschakeld worden indien je verkeersbordenherkenning hebt of andersom? En ACC wil niet zeggen dat je de voorgaande kan inschakelen. Klopt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Sonck

Lid
Je hebt zelfs SEAT instellingen op je Skoda zie ik nu :deuk:

Hahahaha jep een SEAT is rife link voor luie menses die liever in een fouteuille rijden ;)

Even ter verduidelijking ...
Het alarm van de gordels als er iemand in de zetel zit( of als er een zware tas/zak op de passagiers zetel staat... Wel die is op Off gezet ...

Capisch :)
 

Sonck

Lid
Dus even voor alle duidelijkheid @Antera: lane assist kan ingeschakeld worden indien je verkeersbordenherkenning hebt of andersom? En ACC wil niet zeggen dat je de voorgaande kan inschakelen. Klopt?

Ik denk dat als je ACC hebt de verkeersborden herkenning en de lane assist aangezet kan worden

Maar kan ook zijn dat je je zowel ACC en verkeersborden herkenning moet hebben om de lane assist aan te kunnen zetten...

@Antera zal het wel weten
 
Bovenaan Onderaan