VCDS mogelijkheden

Stevo

Lid
Seriously? :D
Filmpjes genoeg online...

Basically komt het er op neer om (bij een Golf R) in Race mode te gaan, ESP af te zetten en DSG in Sport stand te plaatsen. Vervolgens druk je met de linkervoet de rem in en vloer je het gaspedaal. Het toerental wordt dan naar een ideaal toerental gebracht en wanneer je de rem lost schiet je vooruit op een manier waarop het niet sneller kan met die wagen.

 

cortrans

Forumguru
Seriously? :D
Filmpjes genoeg online...

Basically komt het er op neer om (bij een Golf R) in Race mode te gaan, ESP af te zetten en DSG in Sport stand te plaatsen. Vervolgens druk je met de linkervoet de rem in en vloer je het gaspedaal. Het toerental wordt dan naar een ideaal toerental gebracht en wanneer je de rem lost schiet je vooruit op een manier waarop het niet sneller kan met die wagen.

En waarom zou je dit willen hebben?????? Ik zie er het nut niet van in (behalve als je veel geld te veel hebt)
 

Stevo

Lid
En waarom zou je dit willen hebben?????? Ik zie er het nut niet van in (behalve als je veel geld te veel hebt)

Ik zie niet in wat geld te veel hebben te maken zou hebben met het al dan niet wensen om launch control om je wagen te hebben?

Of bedoel je het sarcastisch en bedoel je dat er geld zal nodig zijn om kosten aan de wagen te betalen na veelvuldig en ondoordacht gebruik van de launch control?

Het blijft een feature dat vooral meer voor de fun dient zoals eerder gezegd, dan dat je het aan elk rood licht zal gebruiken voor een sprint.

Maar het is een leuke feature dat tegenwoordig op alle krachtpatsers in de VAG groep terug te vinden is. Vandaar mijn vraag of dit aanwezig is op de S3 280pk. En indien niet of je zoiets wel mogelijk kan maken via codering...
 

plas0108

Forumguru
Ik wilde net mijn gaspedaalgevoeligheid aanpassen volgens onderstaande procedure. Helaas is mijn ECU nog niet gelabeld en staat er bij mij standaard de waarde 0C i.p.v. 01. Waarschijnlijk omdat ik DCC heb. Heeft iemand van jullie het al ingesteld bij een Superb met DCC?


Controller 01- Engine

07 - Coding

Byte 0, Bit 0-2,

Change from Škoda (01) to AUDI (02).
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik wilde net mijn gaspedaalgevoeligheid aanpassen volgens onderstaande procedure. Helaas is mijn ECU nog niet gelabeld en staat er bij mij standaard de waarde 0C i.p.v. 01. Waarschijnlijk omdat ik DCC heb. Heeft iemand van jullie het al ingesteld bij een Superb met DCC?


Controller 01- Engine

07 - Coding

Byte 0, Bit 0-2,

Change from Škoda (01) to AUDI (02).
Doe je dit met een originele kabel?
Welke versie software heb je?

Marco.
 

Robbie146

Senior Member
Korte vraag over het uitzetten van start/stop:

- is het permanent uit of draai je de functionaliteit van de schakelaar om, m.a.w. standaard uit, drukken = aan?
 

paultie

Forumguru
Ik wilde net mijn gaspedaalgevoeligheid aanpassen volgens onderstaande procedure. Helaas is mijn ECU nog niet gelabeld en staat er bij mij standaard de waarde 0C i.p.v. 01. Waarschijnlijk omdat ik DCC heb. Heeft iemand van jullie het al ingesteld bij een Superb met DCC?


Controller 01- Engine

07 - Coding

Byte 0, Bit 0-2,

Change from Škoda (01) to AUDI (02).

Bij mij is het aangepast door @Antera.
Dit zou het moeten zijn en bij mark was het wel zichtbaar in vcds inclusief labels Mijn auto is van oktober 2015
 

plas0108

Forumguru
Mijn auto is van november 2015 (1.8 TSI). Mijn ECU was ook al niet uit te lezen en te tunen via OBD als 1 van de weinigen van dit type ECU dus het verbaasd mij niet echt. Misschien bij de volgende update van VCDS dat ie wel gelabelt is.
 

Marcooctavia

Forumguru
Mijn auto is van november 2015 (1.8 TSI). Mijn ECU was ook al niet uit te lezen en te tunen via OBD als 1 van de weinigen van dit type ECU dus het verbaasd mij niet echt. Misschien bij de volgende update van VCDS dat ie wel gelabelt is.

Ik heb daar nog geen last van gehad bij een 2015 model.
Het gaspedaal aanpassen geeft soms een storing in abs en motorelectronic.

Marco.
 

plas0108

Forumguru
Ik heb daar nog geen last van gehad bij een 2015 model.
Het gaspedaal aanpassen geeft soms een storing in abs en motorelectronic.

Marco.

OK, ik heb dat nog op geen enkel forum gelezen. Komt dit specifiek voor bij de Superb of in het algemeen bij het aanpassen van de gevoeligheid van het gaspedaal?
 

Marcooctavia

Forumguru
OK, ik heb dat nog op geen enkel forum gelezen. Komt dit specifiek voor bij de Superb of in het algemeen bij het aanpassen van de gevoeligheid van het gaspedaal?

Dat zou best kunnen, niet alles is op het net te vinden en moet je soms zelf ervaren.
Is niet speciaal superb maar ook de octavia kan daar last van hebben.
De octavia en de superb zijn nagenoeg het zelde met de elektronica.

Marco.
 

cortrans

Forumguru
Ik zie niet in wat geld te veel hebben te maken zou hebben met het al dan niet wensen om launch control om je wagen te hebben?

Of bedoel je het sarcastisch en bedoel je dat er geld zal nodig zijn om kosten aan de wagen te betalen na veelvuldig en ondoordacht gebruik van de launch control?

Het blijft een feature dat vooral meer voor de fun dient zoals eerder gezegd, dan dat je het aan elk rood licht zal gebruiken voor een sprint.

Maar het is een leuke feature dat tegenwoordig op alle krachtpatsers in de VAG groep terug te vinden is. Vandaar mijn vraag of dit aanwezig is op de S3 280pk. En indien niet of je zoiets wel mogelijk kan maken via codering...
Ik bedoel dit inderdaad sarcastisch ja. Op deze manier optrekken trekt absoluut de aandacht van de politie (en terecht in mijn ogen). En het vreet banden en brandstof. In mijn ogen dus nutteloos, en alleen voor "juppen" die niet weten wat ze met hun geld moeten doen....... Want wees eerlijk, deze optie is alleen voor de duurste auto's (als optie) beschikbaar en zeker niet van nut op veiligheidsgebied. Een "speeltje" dus voor juppen".......

(maar misschien ben ik ook wel te oud voor deze onzin....... Kan ook he?)
 
Bovenaan Onderaan